شیائومیگوشی هوشمند

بررسی شیائومی 13 اولترا به همراه کیفیت دوربین و تست گیمینگ

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا در حالی که قیمت بسیار بالایی دارد، یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار به حساب می‌آید. گوشی هوشمندی که به راحتی با S23 اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس رقابت می‌کند

شیائومی 13 اولترا

جعبه گشایی شیائومی ۱۳ اولترا

در ابتدای بررسی 13 ultra می‌خواهیم به جعبه گشایی این محصول اشاره کنیم. شیائومی ۱۳ اولترا جعبه بزرگی دارد. جعبه‌ای که داخل آن شارژر ۹۰ وات، کابل و یک قاب به همراه پین خارج کردن سیم‌کارت و دفترچه راهنما دیده می‌شود.

طراحی؛ خاص و عجیب

در ادامه بررسی گوشی xiaomi 13 ultra باید به طراحی این گوشی هوشمند اشاره کنیم. این گوشی از نظر ظاهر هم با سایر گوشی های موجود در بازار متفاوت است. این تفاوت را به شکل خاص در قسمت دوربین پشت مشاهده می‌کنید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

اولین چیزی که در طراحی شیائومی ۱۳ اولترا سریع نظر شما را به خودش جلب می‌کند، ماژول دوربین بزرگی است که در پشت این گوشی دیده می‌شود. ماژول دوربین به صورت دایره‌ای بسیار بزرگ دیده می‌شود. دایره‌ای بزرگ که چهار دوربین و فلش LED را در خودش قرار داده است. روی ماژول دوربین هم لوگوی LEICA را مشاهده می‌کنید. ماژول دوربین برآمدگی زیادی هم در پشت گوشی ایجاد کرده و باعث شده  که گوشی واقعا برآمدگی بزرگی در پشت داشته باشد.

شیائومی 13 اولترا

قاب پشتی این گوشی شبیه به چرم طراحی شده، اما چرم واقعی نیست، اما این قسمت کیفیت بسیار خوبی دارد و از متریال بسیار باکیفیتی هم استفاده می‌کند. بافت چرم‌ مانند قاب پشتی باعث شده که در زمان به دست گرفتن گوشی احساس خوبی داشته باشید و گوشی خیلی خوب در دست قرار بگیرد.

قاب پشتی این گوشی سبز رنگ است و زمانی که با ماژول دوربین که دور آن یک حلقه طلایی قرار گرفته ترکیب می‌شود، زیبا جلو می‌کند. شیائومی در طراحی این گوشی هوشمند از فریم آلومینیومی استفاده شده که باعث شده گوشی دام بهتری داشته باشد و حس بهتری هم به کاربر منتقل کند.

روی لبه بالای این گوشی هوشمند یک اسپیکر و روی لبه پایین هم اسپیکر دیگری دیده می‌شود. اسپیکرهای استریویی را روی این گوشی مشاهده می‌کنیم.

شیائومی 13 اولترا

روی لبه پایین این گوشی پورت USB-C، میکروفن و محل قرار گرفتن سیم‌کارت دیده می‌شود. روی لبه بالا میکروفن، فرستنده IR دیده می‌شوند. روی لبه سمت راست دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور به چشم می‌خورند و روی لبه سمت چپ هم دکمه‌ای دیده نمی‌شود. حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی هم زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

شیائومی 13 اولترا

 

روی این گوشی از صفحه نمایش ۶٫۷۳ انچی OLED‌استفاده شده که با یک لایه گوریلا گلس ویگتوس محافظت می‌شود. صفحه نمایش رده بالایی که کیفیت فوق العاده‌ای دارد. روی صفحه نمایش یک ناچ حفره‌ای دیده می‌شود که میزبان دوربین سلفی است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی هوشمند ۲۲۷ گرم وزن دارد. برای مقایسه باید بگوییم که گلکسی S23 Ultra نزدیک به ۲۳۴ گرم وزن داشت و وزن آیفون ۱۴ پرو مکس هم به ۲۴۰ گرم می‌رسید. گوشی شیائومی ۱۳ اولترا گوشی بزرگی به شمار می‌رود. البته این ابعاد بزرگ بی دلیل نیست. استفاده از دوربین‌هایی با حسگرهای ۱ اینچی باعث شده که این گوشی اندازه بزرگی داشته باشد.

 

صفحه نمایش؛ وضوح تصویر بالا با کیفیت عالی

در ادامه بررسی mi 13 ultra باید به صفحه نمایش آن اشاره کنیم. همان‌طور که گفتیم این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶٫۷۳ اینچی AMOLED استفاده می‌کند که وضوح تصویر آن به ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل می‌رسد. از ویژگی‌های این صفحه نمایش این است که نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است و از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش شیائومی ۱۳ اولترا روشنایی مناسبی هم تولید می‌کند. روشنایی این صفحه نمایش به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد که رکورد فوق العاده‌ای محسوب می‌شود. در هر موقعی از شبانه روز به خوبی می‌توانید با صفحه نمایش این گوشی کار کنید.

شیائومی 13 اولترا

شیائومی از تنظیمات رنگی همیشگی خودش روی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا استفاده کرده است. شما حالت‌های Original Color PRO، Vivid، Saturated را روی این گوشی مشاهده می‌کنید.

تنظیمات رنگی صفحه نمایش در حالت پیش فرض روی Original Color Pro قرار گرفته که بسیار جالب است. چرا که شیائومی معمولا تنظیمات رنگی صفحه نمایش را روی Vivid قرار می‌دهد.

حالت Original Color Pro می‌تواند رنگ‌ها را به شکل خوبی نشان دهد. در این حالت صفحه نمایش رنگ‌ها را گرم نشان می‌دهد و همه چیز کیفیت مناسبی پیدا کرده است.

حالت Vivid پوشش رنگی DCI-P3 را هدف قرار داده و البته که نتیجه آن خیلی با Original Color Pro تفاوتی ندارد. همچنان رنگ‌ها گرم نشان داده می‌شود و تصاویری جذاب را مشاهده میکنید.

صفحه نمایش شیائومی ۱۳ اولترا وضوح تصویر 1440p را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش بزرگی که فضای بسیار خوبی برای تماشای ویدیوها و عکس‌ها و بازی‌های مختلف پیش روی شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی این صفحه نمایش را می‌توانید روی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز قرار دهید. البته اگر نرخ نوسازی را روی حالت پیش‌فرض قرار دهید، نرخ نوسازی صفحه نمایش نسبت به محتوایی که نشان داده می‌شود، تغییر می‌کند.

 

باتری؛ استاندارد این روزها

در ادامه بررسی شیائومی 13 ultra باید به عملکرد باتری اشاره کنیم. برای این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است. این میزان ظرفیت باتری را روی اکثر گوشی های موجود در بازار مشاهده می‌کنیم.  در تست‌هایی که روی باتری انجام دادیم متوجه شدیم که باتری برای ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه وب گردی مناسب است و تا ۱۹ ساعت هم می‌توان با آن ویدیو تماشا کرد.

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا از PowerDelivery 3 و QuickCharge 4 پشتیبانی می‌کند و با یک شارژر ۹۰ واتی هم راهی بازار شده است. همان‌طور که گفتیم شارژر داخل جعبه گوشی قرار گرفته است.

شیائومی ادعا کرده که ظرفیت باتری این گوشی از ۰ تا ۱۰۰ درصد تنها در ۳۵ دقیقه شارژ می‌شود. اما در تست‌هایی که انجام دادیم این گوشی در مدت زمان ۴۲ دقیقه کاملا شارژ شد. در مدت زمان ۳۰ دقیقه هم می‌توانید ۹۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید.

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند. شیائومی در این قسمت باز هم ادعا کرده که سرعت شارژ بی‌سیم این گوشی تا ۵۰ وات می‌رسد. با این حال با شارژ بی‌سیم این گوشی حتی به صورت ۱۰ وات هم می‌توانید هندزفری‌هایی که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند را شارژ کنید.

 

اسپیکر؛ استریو با تفکیک صدای فوق العاده

در بررسی 13 ultra باید به اسپیکرها اشاره کنیم. این گوشی از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند یکی از اسپیکرها روی لبه بالا و یکی دیگر روی لبه پایین قرار گرفته است. از ویژگی‌های جذاب این اسپیکرها می‌توانیم به پشتیبانی از صدای دالبی اتموس اشاره کنیم.

اسپیکر بالایی نقش بلندگوی سمت چپ و اسپیکر پایین نفش بلندگوی سمت راست را ایفا می‌کند. به این صورت می‌توانید صدای استریوی با کیفیتی را از این گوشی بشنوید. هر دو اسپیکر حجم صدای بسیار خوبی تولید می‌کنند و کیفیت مناسبی دارند. اسپیکرهای این گوشی به خوبی می‌توانند با اسپیکرهای گوشی‌های رده بالا رقابت کنند. اسپیکرها بسیار متعادل هستند و صدای ساز‌ها و خواننده با تفکیک خوبی پخش می‌شوند.

 

رابط کاربری

در بررسی گوشی xiaomi 13 ultra باید به ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی اشاره کنیم. این گوشی هوشمند به رابط کاربری MIUI 14 و اندروید ۱۳ مجهز شده  و قطعا آپدیت‌های بعدی را هم دریافت خواهد کرد. رابط کاربری این گوشی دقیقا شبیه به چیزی است که روی سایر گوشی‌های شیائومی که با MIUI 14 عرضه شده بود، دیدیم. همه چیز بسیار نرم و روان اجرا می‌شود. تنظیمات شخصی‌سازی خوبی را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید هر کاری که دوست داشتید انجام دهید.

گوشی از صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار است. می‌توانید صفحه نمایش همیشه روشن را به هر شکلی که دوست داشتید شخصی سازی کنید. می‌توانید تم‌های مختلف و تصاویر پس‌زمینه برای این گوشی دانلود کنید تا ظاهر خاص خودتان را روی گوش مشاهده کنید.

 

این گوشی از حالت تاریک هم برخوردار است که می‌توانید از آن استفاده کنید. ویژگی‌های امنیتی مناسبی هم برای شیائومی ۱۳ اولترا در نظر گرفته شده است. این قسمت می‌تواند روی مصرف باتری و دسترسی اپلیکیشن‌ها نظارت داشته باشد. می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که باتری یا اینترنت زیادی مصرف می‌کنند را حذف کنید.

عملکرد سخت‌افزاری؛ هیولای دنیای اندروید

در ادامه بررسی شیائومی 13 ultra باید به ویژگی‌های سخت‌افزاری و عملکرد این گوشی اشاره کنیم. گوشی شیائومی ۱۳ اولترا به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده است. تراشه‌ای قدرتمند که قبلا روی شیائومی ۱۳ پرو هم قرار گرفته بود. البته که این تراشه روی S23 Ultra هم قرار گرفته شده بود.

تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای مجهز شده است. پردازنده‌ای که یک هسته قدرتمند دارد و از چهار هسته پرفورمنس استفاده می‌کند و سه هسته کم مصرف هم دارد. در واقع ترکیب این پردازنده‌ها به صورت ۱+۲+۲+۳ ساخته شده است. به شکل خاص باید بگوییم که این پردازنده یک هسته Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز دارد و از ۲ هسته Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و ۲ هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و ۳ هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

این تراشه در مقایسه با نسل قبلی خودش ۳۵ درصد عملکرد بهتر و ۴۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد.  بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی از پردازنده گرافیکی Adreno 740 استفاده می‌کند. روی شیائومی ۱۳ اولترا از رم‌های LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4 استفاده شده است.

 

ای مقایسه بیشتر می‌توانید امتیاز بنچمارک این گوشی با S23 Ultra و iPhone 14 Pro Max را مشاهده کنید.

نام گوشی 3D Mark PC Mark GeekBench
شیائومی ۱۳ اولترا روی گوشی‌های شیائومی اجرا نمی‌شود 15114 تک هسته‌ای 1481
چند هسته‌ای 5020
گلکسی S23 Ultra Maxed Out 15325 تک هسته‌ای 1288
چند هسته‌ای 4550
آیفون ۱۴ پرو مکس 3027 تک هسته‌ای 1883
چند هسته‌ای 5329

 

نتایچ بنچکارک که نشان می‌دهند این گوشی از پس هر کاری بر می‌آید. عملکرد معمولی این گوشی فوق العاده است و همه چیز بسیار سریع و بدون مکس اجرا می‌شود.

با این حال توان این گوشی را در اجرای بازی‌ها به چالش کشیدیم. از بازی‌های مختلفی هم استفاده کردیم که در ادامه می‌توانید تست گیمینگ 13 ultra را مشاهده کنید.

 

تست گیمینگ شیائومی 13 اولترا

برای تست گیمینگ شیائومی 13 اولترا از بازی‌های مختلفی استفاده کردیم. در ابتدا به سمت بازی Call of Duty Mobile رفتیم. همان‌طور که انتظار داشتیم این بازی با کیفیت گرافیکی عالی و نرخ فریم بالا روی این گوشی اجرا شد. گوشی در طول زمانی که بازی کردیم گرمای غیر منتظره‌ای تولید نکرد و همیشه ثبات خودش را حفظ کرده بود.

در ادامه تست گیمینگ شیائومی 13 اولترا از بازی MARVEL Strike Force: Squad RPG اجرا کردیم. این بازی هم با کیفیتی بسیار بالا و با نرخ فریم عالی و بدون لگ اجرا شد.

بازی Shadow Fight 4 را هم روی این گوشی اجرا کردیم و همان‌طور که انتظار داشتیم فوق العاده با کیفیت اجرا شد.

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا به راحتی از اجرای بازی های مختلف بر می‌آید. تست گیمینگ 13 ultra این گوشی نشان داد که فعلا بازی خاصی وجود ندارد که این گوشی نتواند از پس اجرای آن با بالاترین کیفیت بر نیاید.

کیفیت دوربین شیائومی 13 اولترا ؛ بهترین دوربین برای یک گوشی هوشمند؟

حالا نوبت به بررسی دوربین شیائومی ۱۳ اولترا می‌رسد. گوشی هوشمندی که روی کاغذ دوربین‌های فوق العاده‌ای دارد. در واقع دوربین‌های به کار رفته روی این گوشی در حال حاضر پیشرفته‌ترین دوربین‌های یک گوشی هوشمند هستند.

کیفیت دوربین شیائومی 13 اولترا

 

 

دوربین اصلی این گوشی از حسگر IMX989 سونی استفاده کرده که با استفاده از تکنیک Quad Bayer کار می‌کند. این حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و می‌توند عکس‌های ۱۲٫۵ مگاپیکسلی ثبت کند.

سه دوربین دیگر هم روی این گوشی قرار گرفته‌اند که از حسگرهای IMX858 و تکنولوژی Quad Bayer استفاده می‌کنند.

دوربین اولتراواید این گوشی با زاویه ۱۲۲ درجه عکاسی می‌کند که زاویه‌ای فوق العاده به حساب می‌آید. استفاده از حسگرهای بزرگ باعث شده که دوربین‌ها فضای بزرگی را در پشت گوشی به خودشان اختصاص دهند.

 

دو دوربین تلفه‌فوتو هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. یک دوربین از فاصله کانونی ۷۵ میلی‌متری استفاده می‌کند و دیافراگم آن f/1.8 است. دوربین تله‌فوتوی بزرگ‌تر از فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متر استفاده می‌کند و زوم ۵ برابر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گشودگی دیافراگم این گوشی به f/3.0 می‌رسد و از لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کند.

دوربین سلفی این گوشی هم به حسگر ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده و می‌تواند عکس‌ ۸ مگاپیکسلی ثبت کند.

در اپلیکیشن دوربین شیائومی ۱۳ اولترا با امکانات خوبی مواجه می‌شوید. اپلیکیشن دوربین این گوشی در حالی که حالت‌های مختلف فیلم‌برداری و عکاسی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد، به حالت عکاسی Pro هم مجهز شده است در حالت عکاسی پرو می‌توانید میزان وایت بالانس و ISO و سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم و میزان اکسپوژر را تغییر دهید. در این حالت می‌توانید به فوکوس دستی هم دسترسی داشته باشید. در کل دوربین گوشی شیائومی ۱۳ اولترا با امکانات بسیار خوبی همراه شده‌اند که در نتیجه عکس‌های بسیار با کیفیتی ثبت می‌کنند. در ادامه به کیفیت دوربین شیائومی 13 اولترا اشاره خواهیم کرد.

 

عکاسی با دوربین اصلی

از آنجایی که استانداردهای لایکا در ساخت این دوربین‌ها به کار رفته، دوربین‌های گوشی شیائومی ۱۳ اولترا در هر حالتی سعی می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند. عکس‌هایی دوربین اصلی شیائومی ۱۳ اولترا ثبت می‌کنند به شکل شگفت‌انگیزی کیفیت بالایی دارند. عکس‌هایی که سطح جزییات بالایی را ثبت می‌کنند و از وایت بالانس بسیار خوبی برخوردارند. با کمی دقت به عکس‌ها متوجه می‌شوید که داینامیک رنج فوق العاده‌ای هم دارند. عکس‌ها در روز بسیار با کیفیت هستند و بسیار طبیعی جلوه می‌کنند. عکس‌ها نویز بسیار کمی دارند و حتی در محیط‌های بسته هم نویزی داخل عکس‌ها دیده نمی‌شود.

عکاسی با دوربین اصلیعکاسی با دوربین اصلیعکاسی با دوربین اصلی

دوربین‌های تله‌فوتو

دوربین‌های تله فوتو این گوشی هوشمند که می‌توانند زوم ۳ برابر و ۵ برابر در اختیار کاربر قرار دهند هم عملکردی فوق العاده دارند. دوربین‌های تله‌فوتو عکس‌هایی ثبت می‌کنند که درخشانی بسیار خوبی دارند و از کنتراست فوق العاده خوبی بهره می‌برند. عکس‌های تله‌فوتو جزییات مناسبی ثبت کرده‌اند و نویز کمی هم دارند.

دوربین‌های تله‌فوتو دوربین‌های تله‌فوتو

 

دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید شیائومی ۱۳ اولترا هم بی‌نظیر عمل می‌کند. عکس‌های اولتراواید اصلا ناامیدکننده نیستند و واقعا کیفیت خوبی پیش روی شما قرار می‌دهند. عکس‌های اولتراواید داینامیک رنج خوبی دارند و از درخشانی مناسبی بهره می‌برند.

دوربین اولتراوایددوربین اولتراواید

دوربین سلفی

دوربین سلفی این گوشی هم مانند دیگر دوربین‌هایی قرار گرفته روی شیائومی ۱۳ اولترا عملکرد خوبی دارد.  دوربین سلفی با تکنیک بیمینگ ۴ به ۱ عکس‌های ۸ مگاپیکسلی ثبت می‌کند.

با دوربین سلفی می‌توانید عکس پرتره هم ثبت کنید. دوربین سلفی عکس‌هایی ثبت می‌گیرد که هم رنگ‌های خوبی دارند، هم جزییات بالایی دارند و هم از اکسپوژر مناسبی بهره می‌برند.

دوربین سلفی

عکاسی در شب

از آنجایی که حسگرهای بزرگی برای دوربین‌های شیائومی ۱۳ اولترا در نظر گرفته شده، عملکرد دوربین‌ها در شب عملکرد بسیار خوبی دارند. در واقع اگر به دنبال گوشی هوشمندی می‌گردید که در شب عملکرد خوبی داشته باشد، شیائومی ۱۳ اولترا یکی از این گوشی‌ها خواهد بود.

عکاسی با دوربین اصلی در شب

 

عکاسی با دوربین اصلی در شبعکاسی با دوربین اصلی در شب

عکاسی با دوربین اولتراواید در شب

 

عکاسی با دوربین اولتراواید در شبعکاسی با دوربین اولتراواید در شب

 

دوربین اصلی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا به حالت عکاسی در شب خودکار مجهز شده است. اگر نور محیط کم باشد به شکل خودکار این حالت فعال می‌شوند. عکس‌هایی که در این گوشی در شب ثبت می‌کند، از اکسپوژر و بالانس فوق العاده‌ای برخوردار هستند. به همین دلیل سریع نظر کاربران را به خود جلب می‌کنند.

عکس‌ها در شب رنگ مناسبی دارند و سطح جزییات قابل قبولی را ثبت می‌کنند. این موضوع را در عکس‌های اولتراواید در شب هم مشاهده می‌کنیم.

آیا شیائومی ۱۳ اولتر ارزش خرید دارد؟

همان‌طور که در بررسی شیائومی 13 ultra اشاره کردیم، این گوشی هوشمند یک محصول فوق العاده است. با گوشی هوشمندی سروکار دارید که از هر نظر عملکرد خوبی دارد. در واقع خیلی سخت می‌توان نقطه ضعفی کلیدی برای این گوشی پیدا کرد. این گوشی از صفحه نمایش بسیار با کیفیتی بهره می‌برد که همه چیز را عالی نشان می‌دهد. نرخ نوسازی بالا و وضوح تصویر عالی باعث شده که صفحه نمایش برای فیلم دیدن و بازی کردن عالی باشد. از طرف دیگر اسپیکرهای فوق العاده‌ای برای این گوشی در نظر گرفته شده که عملکرد خوبی دارند. دوربین‌های با کیفیت که در روز و شب می‌توانند عکس‌های بسیار با کیفیتی ثبت کنند هم از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی است. فیلمبرداری با گوشی شیائومی ۱۳ اولترا فوق العاده خواهد بود. فیلمبرداری با وضوح تصیور 4K و 8K با این گوشی عالی است و حتی می‌توانید از این ویدیوها برای کلیپ‌های حرفه‌ای هم استفاده کنید. سخت‌افزار بسیار قدرتمندی که برای شیائومی ۱۳ اولترا در نظر گرفته شده باعث شده که این گوشی هوشمند برای بازی کردن و اجرای پردازش‌های فوق العاده سنگین هم بسیار مناسب باشد. همه این المان‌ها باعث شده‌اند که شیائومی ۱۳ اولترا محصولی بسیار شگفت‌انگیز باشد. محصولی که به راحتی با گوشی‌هایی مانند S23 Ultra و آیفون ۱۴ پرو مکس رقابت می‌کند.

 

 

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا