سامسونگ

بررسی روند تکامل گوشی های تاشوی سری گلکسی Z Flip سامسونگ

گوشی های تاشوی سری گلکسی Z Flip سامسونگ با طراحی نوآورانه و قابلیت‌های پیشرفته خود توانستند دنیای موبایل‌ها را دگرگون کنند. در ادامه با روند تکامل گوشی های منعطف Galaxy Z Flip سامسونگ آشنا می‌شویم

طی سال‌های گذشته گوشی های تاشو توانستند انقلابی نوین را در دنیای گوشی های موبایل به‌وجود آورند و به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کنند. گوشی های سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ نیز با طراحی نوآورانه و قابلیت‌های پیشرفته خود توانستند دنیای موبایل‌ها را متحول سازند. در واقع این گوشی‌ها موفق شدند نحوه برقراری ارتباط، تعامل و بیان میان کاربران را تغییر دهند.

سامسونگ گوشی های گلکسی زد فلیپ خود را هر ساله ارتقا داده و توانسته آنها را از یک دستگاه ارتباطی جمع‌وجور به ابزاری تبدیل کند تا کاربران بتوانند با آن خلاقیت خود را شکوفا سازند. سامسونگ برای نخستین بار در سال 2020 از سری گلکسی زد فلیپ پرده برداشت و در سال 2023 نیز نسل چهارم آنها را در مدل Z Flip5 معرفی کرد. در همین راستا قصد داریم در ادامه روند تکامل گوشی های تاشوی سری گلکسی Z Flip سامسونگ را بررسی کنیم.

تکامل گوشی های تاشوی سری گلکسی Z Flip سامسونگ

گلکسی Z Flip

شرکت سامسونگ یک سال بعد از این‌که گلکسی Z Fold را با خلاقیتی جدید در عرصه گوشی های هوشمند معرفی کرد، از گوشی گلکسی Z Flip پرده برداشت. گوشی گلکسی Z Flip یک دستگاه تاشو با کارکرد ساده و نوآورانه بود که استاندارد جدیدی در نوآوری محسوب می‌شد. همچنین این گوشی لقب اولین دستگاه تاشوی مجهز به صفحه نمایش شیشه‌ای با قابلیت تاشدن را به خود اختصاص داد.

گلکسی زد فلیپ در حالت باز شده یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی عریض را ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند آن را به واسطه طراحی جمع‌جور به آسانی در کف دست خود قرار دهند. همچنین تماشای محتوا در این دستگاه که از نسبت تصویر (۲۱:۹:۹) مشابه نمایشگرهای سینمایی بهره می‌برد، بسیار لذت‌بخش است.

سامسونگ برای مدل گلکسی Z Flip قابلیت لولای مخفی (Hideaway Hinge) را در نظر گرفت و توانست سطح تعامل کاربران را دگرگون کند. در واقع این لولا نمایی مشابه لپ تاپ‌ها را به‌وجود می‌آورد و کاربران می‌توانند گوشی را در زاویه دلخواه خود تنظیم کنند. این قابلیت علاوه بر این‌که باعث تا شدن ایمن گوشی می‌شود، هر نوع لرزش دست در زمان عکاسی را از بین می‌برد و کاربران می‌توانند بدون در دست نگه داشتن گوشی، عکاسی و فیلم‌برداری کنند.

ضمن این‌که سامگسونگ برای این گوشی تاشوی خود حالت Flex را نیز در نظر گرفته است که باعث دسترسی بهتر به محتوا می‌شود؛ در واقع این قابلیت زمانی که گوشی را تا می‌کنید، صفحه نمایش را به‌شکل خودکار به دو بخش تقسیم خواهد کرد. سامسونگ طی همکاری با شرکای مختلف خود توانست این رابط کاربری را برای مدل‌های بعدی نیز ارتقا دهد.

برای مثال در حال حاضر مدل‌های جدید این گوشی به‌گونه‌ای طراحی شدند تا کاربران بتوانند در زمان کار با برنامه دوربین برای قسمت بالا قاب تصویر دلخواه را تنظیم کنند و در بخش پایینی نیز به گزینه‌ها و سایر تنظیمات دوربین دسترسی داشته باشند. ضمن این‌که این گوشی از قابلیت Multi Window نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانند چند محتوای مختلف را همزمان مشاهده کرده و در لحظه چند کار مختلف را انجام دهند.

گلکسی Z Flip3

سامسونگ در سال 2021 از گلکسی Z Flip3 پرده برداشت و تحولات زیادی را در طراحی و عملکرد این گوشی تاشوی هوشمند خود به‌وجود آورد. بخش نمایشگر پشتی یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های این گوشی محسوب می‌شود که نسبت به قبل اندازه آن افزایش پیدا کرده است. در واقع دیگر نقش این صفحه نمایش فقط نشان دادن زمان و تاریخ نیست و اکنون می‌تواند کاربردی‌تر ظاهر شود.

در واقع سامسونگ امکانی را برای کاربران گلکسی Z Flip3 به‌وجود آورد تا بتوانند با تصاویر یا GIF مورد نظر خود این صفحه را سفارشی‌سازی کرده و خلاقیت خود را شکوفا سازند. همچنین این نمایشگر اکنون حداکثر تا 8 خط اعلان و پیام را نیز نشان می‌دهد. ضمن این‌که سرویس Samsung Pay باعث شد تا صفحه پشتی این گوشی تاشو به یک کیف پول تبدیل شود و کاربران بتوانند پرداخت‌های خود را فقط در در یک مرحله ساده به انجام برسانند.

سامسونگ برای گلکسی Z Flip3 قابلیت‌های دوربین متعددی را در نظر گرفت که باعث شد تجربه عکاسی کاربر برای ثبت لحظات بدون استفاده از دست و فقط از طریق حالت Flex به‌میزان چشمگیری ارتقا پیدا کند.

در واقع این گوشی اکنون به قابلیت Auto Framing مجهز شده که به‌واسطه آن دوربین قادر به شناسایی خودکار مکان و تعداد افراد یا اشیای درون قاب بوده و همچنین می‌تواند فرمت عکس‌ها و فیلم‌ها را تنظیم کند. ضمن این‌که قابلیت Dual Preview باعث می‌شود تا عکاس بتواند به‌طور همزمان پیش‌نمایش تصویر را مشاهده کرده و بهترین نتیجه را ثبت کند.

سامسونگ میزان دوام و مقاومت گلکسی Z Flip3 در برابر آب را نیز نسبت به نسل قبل ارتقا داده است. این شرکت برای بدنه بیرونی آن از آلومینیوم Armor استفاده کرده که قوی‌ترین ماده استفاده شده در دستگاه‌های گلکسی محسوب می‌شود. همچنین این گوشی به فناوری Corning Gorilla Glass Victus مجهز شده که باعث محافظت از صفحه‌نمایش در برابر آسیب‌ها خواهد شد.

علاوه بر این، لایه محافظ جدیدی که روی نمایشگر اصلی این گوشی تاشوی سامسونگ نصب شده باعث می‌شود تا دوام آن نسبت به نسل قبلی تا 80 درصد افزایش پیدا کند. سامسونگ برای نخستین بار در این سری از گوشی های خود برای Z Flip3 استاندارد ضد آب IPX8 را در نظر گرفت تا میزان مقاومت آن افزایش پیدا کند و کاربران بتوانند از آن با خیال آسوده‌تری استفاده کنند.

گلکسی زد فلیپ ۴

گلکسی Z Flip4 به‌همراه مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردی جدید در سال 2022 معرفی شد و توانست فعالیت‌های رومزه افراد را بیش از پیش ساده‌تر کند. یکی از قابلیت‌های این گوشی پنل Flex mode است که همانند پد لمسی طراحی شده و از حرکات متعددی پشتیبانی می‌کند.

در واقع کاربران به‌کمک این قابلیت با انجام حرکاتی چون بزرگ‌نمایی، کوچک‌نمایی و ورق زدن صفحه‌ها می‌توانند بیش از پیش کارهای خود را ساده‌تر انجام دهند. از سایر ویژگی‌های این قابلیت می‌توان به امکان کشیدن و رها کردن عناصر مختلف با انگشتان، مکث و عقب زدن یا پخش ویدیوها اشاره کرد.

کاربران زد فلیپ 4 روی دوربین این گوشی تاشو کنترل بیشتری دارند. آنها برای ثبت لحظات بدون باز کردن گوشی کافی است دو بار کلید کناری را فشار دهند تا قابلیت Quick Shot فعال شود. همچنین در این حالت می‌توان ضبط یک ویدیو را آغاز کرده و آن را به FlexCam انتقال داد؛ FlexCam یک حالت پیشرفته است که با آن می‌توان بدون دخالت دست فیلم‌برداری کرد یا در زوایای مختلف با تا کردن جزئی گوشی، عکس‌های سلفی گروهی را به ثبت رساند.

همچنین این گوشی تاشو به قابلیت جدیدی به‌نام Nightography نیز مجهز شد که امکان ثبت آسمان پرستاره شب و تصاویر فوق‌العاده با کیفیت در تاریکی را به‌همراه دارد. کاربران با این قابلیت قادرند عکس‌هایی روشن و واضح را با نویز تصویر بسیار کمتری به ثبت برسانند.

گلکسی Z Flip5

گلکسی Z Flip5 به‌عنوان جدیدترین سری از گوشی های گلکسی Z Flip سامسونگ محسوب می‌شود که این شرکت کره‌ای در تابستان سال جاری از آن پرده برداشت. این مدل اکنون علاوه بر این‌که تجربه کاربری بهتری را به‌همراه دارد، از طراحی نوآورانه و عملکردهای شخصی‌سازی گسترده‌تری نیز بهره می‌برد.

نمایشگر پشتی (Flex Window) به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های گلکسی Z Flip5 محسوب می‌شود که نسبت به نسل قبلی به میزان 3.78 برابر بزرگتر شده و کاربران اکنون در حال تا شده به قابلیت‌های جدیدی دسترسی دارند.

سامسونگ برای Z Flip5 ویجت‌های متنوعی را در نظر گرفته است تا کاربران بدون این‌که گوشی را باز کنند، به اطلاعات مختلفی نظیر آب و هوا و بازار سهام دسترسی پیدا کنند و همچنین این ویجت‌ها امکان کنترل پخش موسیقی را نیز به‌همراه دارند. از سایر کاربردهای ویجت‌ها می‌توان به دیدن تاریخچه تماس‌ها، ارسال پاسخ سریع (Quick Reply) و قابلیت مشاهده چت‌ها و مکالمات متنی اشاره کرد.

این گوشی به جدیدترین نسخه از حالت Flex Window نیز مجهز شده که عملکردی همه‌کاره برای دوربین‌ها را به‌همراه دارد. کاربران با قابلیت ارتقا پیدا کرده Super Steady که باعث تثبیت و لرزش‌گیری دوربین می‌شود، قادرند عکس‌های شفافی را در حین حرکت ثبت کنند. همچنین قابلیت‌های Nightography این گوشی نیز ارتقا پیدا کرده و با بهینه‌سازی عکس‌ها در نور کم و بزرگنمایی دیجیتال تا 10 برابر می‌توان در هر مکان، زمان و زاویه‌ای به ثبت تصاویر پرداخت.

اکنون امکان سفارشی‌سازی بیشتری برای داخل و بیرون گوشی تاشو گلکسی Z Flip5 فراهم شده است؛ برای مثال Flipsuit Case این گوشی از یک کارت قابل تغییر به نام Flipsuit Card بهره می‌برد که با آن می‌توان طراحی Flex Window قاب گوشی را با گزینه‌های شخصی‌سازی شده بیشتری هماهنگ کرد.

ادامه نوآوری‌ها در گوشی های تاشو سامسونگ

سامسونگ در خلق نوآوری و ارائه تجربه‌های موبایلی جدید دارای سابقه طولانی بوده و این شرکت همیشه در تولید محصولات خود سعی دارد سطح زندگی روزمره افراد را بهبود بخشد. در همین راستا این شرکت تمام محصولات خود را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های خلاقانه طراحی می‌کند که توانستند نوآوری را به سطح جدیدی برسانند.

سری گلکسی Z Flip سامسونگ با استفاده از فناوری صفحه‌نمایش تاشو توانستند صنعت گوشی‌های هوشمند را دگرگون ساخته و در هر نسخه یک استاندارد جدید را در این حوزه به‌وجود آورند. سامسونگ در آینده نیز سری‌های جدیدی از این گوشی های تاشوی خود را عرضه خواهد کرد تا بتواند محدودیت‌ها و تصورات رایج گوشی های هوشمند را به چالش بکشد و امکانات جدید و کاربردی متعددی را به کاربران خود در سراسر دنیا ارائه دهد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا