اینترنتمایکروسافت

اینترنت اکسپلورر از ویندوز 11 حذف شد

مطابق پیش بینی ها و طبق اعلام شرکت مایکروسافت، مرورگر اینترنت اکسپلورر از ویندوز 11 حذف شد و مرورگر جدید اج (Edge) جایگزین آن شد.

بر اساس گزارش ها، مایکروسافت در نهایت تصمیم گرفت در جدیدترین نسخه ویندوز موسوم به ویندوز ۱۱ که به تازگی نسخه آزمایشی آن منتشر شده است، نرم افزار اینترنت اکسپلورر را حذف کند و با این مرورگر قدیمی اینترنتی خداحافظی کند.

از آنجایی که اینترنت اکسپلورر توان رقابت با مرورگرهای دیگر را نداشت، مایکروسافت مجبور شد برای اینکه در بازار مرورگرهای اینترنتی حذف نشود، مرورگر اج را جایگزین اینترنت اکسپلورر کند.

شایان ذکر است، طبق اعلام قبلی شرکت مایکروسافت، قرار است اینترنت اکسپلورر در ژوئن سال 2022 بازنشسته شود و به نظر می رسد که حذف از ویندوز 11 اولین قدم برای این کار بوده است. البته طبق اعلام این شرکت پشتیبانی از این مرورگر برای شرکت های تجاری که از آن استفاده می کنند، برای مدت زمان بیشتری ادامه خواهد سافت.

حذف اینترنت اکسپلورر در ویندوز 11

یکی دیگر از اقداماتی که مایکروسافت روی ویندوز 11 صورت داد، ادغام Microsoft Teams در بطن ویندوز 11 است. این همگام سازی هم برای مصرف کنندگان و هم برای کاربران تجاری است.

برنامه مایکروسافت Teams مستقیما در تسک بار ادغام شده و به کاربران ویندوز ۱۱ اجازه می دهد تا با دوستان، خانواده یا همکاران تماس بگیرند. واضح است که این یک تغییر بزرگ نسبت به Skype است که به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ ارائه شده است.

یکی دیگر از قابلیت های ویندوز 11، اجرا شدن برنامه های اندروید روی این ویندوز است. مایکروسافت امروز برنامه ای مانند TikTok را روی ویندوز 11 نشان داد، اما مشخص نیست که چند دستگاه موجود با ویندوز ۱۱ از این همکاری با اینتل برای اجرای برنامه های Android پشتیبانی می کنند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا