اخبار روزعلمیفناوری

استفاده از سقف های شیشه ای در هواپیماها

طرح مفهومی رونمایی شده توسط ایرباس یک هواپیما با سقف شیشه ای را نشان می دهد که مربوط به هواپیماهای نسل بعد است. در این هواپیماها امکان مشاهده آسمان از مون روف فراهم خواهد شد

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طرح های مفهومی جدید به مسافران امکان می دهد تا در آینده ستاره های بالای سر خود را مشاهده کنند. این طرح ها مربوط به شرکت ایرباس است که در آن کابین های نسل بعد را به نمایش گذاشته است. در این طرح نمای کاملی از ابرها در حین عبور از میان آنها نشان داده شده است.

طرح مفهومی جدید ایراسپیس کابین ویژن ۲۰۳۵ نام دارد. در این طرح پنجره علی تعاملی هوشمندی وجود دارد که توسط آنها زمان سفر و شعر مقصد به مسافران نشان داده خواهد شد. ایرباس می گوید در آینده انتخاب بیشتری در مورد وعده های غذایی در اختیار مسافران خواهد بود. همچنین کاهش وعده های غذایی می تواند تا ۱۵ درصد ضایعات مربوط به غذا و بسته بندی را کاهش دهد.

طبق توضیح این طرح مفهومی کابین هواپیما بین ۱۰ الی ۲۰ درصد روی تاثیرات محیطی هواپیما نقش دارد. این شرکت تلاش کرده تا این میزان را کاهش دهد. به همین دلیل ده شرکت هواپیمایی و ۸ شرکت فناوری طی همکاری با یکدیگر روی طراحی کابین و احساس مسافر حین پرواز تمرکز کرده اند.

وزن سبک از مهمترین اهرم های کابین در کاهش آلایندگی است. به همین دلیل این شرکت روی طرح های سبک و بایونیک متمرکز شده که می تواند تا ۴۰ درصد وزن کابین را کاهش دهد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا