علمیفناوری

استفاده از رباتیک به جای تزریق های دردناک

پژوهشگران یک یک شرکت دارویی یک نوع قرص رباتیک ساخت اند که می توانند به جای تزریق دارو مورد استفاده قرار بگیرد هدف اولیه از ساخت این قرص رباتیک رساندن داروی خوراکی پوکی استخوان به بدن بوده است

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر تنها دارویی استخوان از طریق تزریق به بدن مورد استفاده قرار می گیرد اما ممکن است در آینده به صورت خوراکی و با استفاده از قرص رباتی این دارو به بدن وارد شود شرکت سازنده این قرص با نام رانی تراپیوتیکس، در کالیفرنیا بالینی این قرص را برعهده بگیرد.

دکتر آرویندر دالا از پژوهشگران این مطالعه می گوید آنها توانستند اولین آزمایش بالینی این فناوری را با هدف تحویل امن و موفقیت آمیز داروی پوکی استخوان انجام دهند. همچنین می تواند برای بیمارانی که از پوکی استخوان رنج برد و به تزریق های دردناک نیاز دارند مورد استفاده قرار بگیرد.

در صورت بلعیدن قرص رباتیک قرص همچنان دست نخورده از معده و روده عبور کرده و سپس به دلیل داشتن بالن با قابلیت باد کردن خودکار امکان آزاد کردن میکرو سرنگ را خواهد داشت. با آزاد شدن این بخش عملیات تحویل دارو نیز انجام میشود. طبق گفته دالا روده ها نمی‌توانند درد ایجاد شده از میکرو سرنگ را احساس کنند. پس از آن نیز سوزن درون روده حل خواهد شد.

به گفته این پژوهشگر در صورتی که این فناوری بتواند جای تزریق های دردناک را بگیرد امکان پایان دادن این تزریق ها برای میلیونها بیمار با وجود بیماری های موزون وجود خواهد داشت.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا