هوش مصنوعی

ادغام انسان با هوش مصنوعی

از زمان پررنگ تر شدن حضور هوش مصنوعی که نزدیک به 1 سال هم است، نگرانی در مورد جایگزینی هوش مصنوعی با انسان هم شروع شد

کارشناسان هوش مصنوعی هم درباره خطرات هوش مصنوعی برای زندگی انسان هشدارهایی می‌دادند و این موضوع شدت نگرانی انسان ها را بیشتر می‌کرد. برخی از کارشناسان این حوزه هم می‌گفتند که هوش مصنوعی خطری ندارد و در صورت استفاده صحیح از آن می توانید در کارهای خود موفق شوید. مثلا چت بات chatgpt و یا هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس میدجرنی، موجب تسریع کار شما خواهد شد.

طبق آخرین خبر منتشر شده، به تازگی دانشمند و هم‌بنیان گذار شرکت OpenAI گفته که ممکن است مردم در آینده تصمیم به رقابت با ماشین های فوق هوشمند بگیرند و بخشی از وجودشان به هوش مصنوعی تبدیل شود.

“Ilya Sutskever به MIT Technology Review گفت که ممکن است در آینده هوش مصنوعی به قدری پیشرفت کند که افراد تمایل پیدا کنند بخشی از وجود خود را به هوش مصنوعی مجهز کنند تا از پیشرفت جا نمانند. البته خود سوتس کور از اینکه بخشی از وجودش را با هوش مصنوعی ادغام کند، مطمئن نیست. تمامی این موارد احتمال است و به نظر می رسد الان این امر دور از تصور و منطق باشد اما ممکن است در آینده طبق استانداردهای آن زمان امری منطقی باشد.

ایلیا سوتس کور در حال کار روی یک پروژه به نام Superalignment است و می خواهد یک راه ایمن برای جلوگیری از سرکشی هوش مصنوعی فوق هوشمند بسازد. دغدغه فکری او این است که آیا بشر می تواند با هوش مصنوعی که از هوش انسانی پیشرفته‌تر است، همگام شود و چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟

همچنین ایلیا سوتس کور در ادامه گفت: ” در ابتدا انسان‌های جسور و ماجراجویانه‌ترین افراد سعی خواهند کرد که این کار را امتحان کنند ولی بعدا ممکن است افراد دیگر هم پیگیر شوند.

پیش از این هم ایلان ماسک در این راستا اقداماتی را انجام داده بود و هدف نهایی شرکت ایمپلنت مغزی خود به نام نورالینک را دستیابی به یک همزیستی با هوش مصنوعی اعلام کرده بود که اجازه دهد انسان ها با هوش مصنوعی ادغام شوند و از پیشرفت عقب نمانند. به هر حال، نورالینک هنوز از دستیابی به این هدف دور است و در حال حاشیه‌نشینی به دلیل ادعاهایی در مورد مرگ‌های وحشتناک و دردناک میمون‌هایی که ایمپلنت مغزی شرکت را دریافت کرده بودند، مورد انتقاد واقع شده است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا