اپلتلفن همراه

نمایشگر آیفون 13 OLED سامسونگ/ رقابت سامسونگ و ال جی بر سر آیفون!

بر اساس گزارشی از ETNews، شرکت اپل قصد دارد از نمایشگرهای OLED سامسونگ با نرخ برابری 120 هرتز برای آیفون 13 و آیفون 13 پرو استفاده کند.

طبق این گزارش سامسونگ دیسپلی ساخت نمایشگرهای 120Hz LTPO OLED را برای آیفون 13 و آیفون 13 پرو را آغاز کرده و علاوه بر این‌ها، غول تولید کننده نمایشگر کره جنوبی نیز می‌تواند صفحه نمایش OLED برای برخی از مدل‌های iPad که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود را تولید کند.

آیفون 13 پرو

رقابت سامسونگ و ال جی بر سر آیفون!

بر اساس این گزارش، شرکت اپل از سال آینده از صفحه نمایش LCD و Mini-LED برای برخی از مدل‌های iPad خود استفاده می‌کند. از این رو قرار است Samsung Display صفحه‌های OLED را برای اپل واچ، آیفون‌ها و حتی نوار لمسی MacBook’s شرکت اپل بسازد. اکنون انتظار می‌رود که سامسونگ صفحه نمایش OLED را برای آیپد‌های سال آینده نیز تولید کند.

این گزارش می افزاید،  LG نیز به عنوان یکی از غول سازنده صفحه نمایش، می‌تواند یکی از تأمین کنندگان صفحه نمایش OLED برای آیپد‌های سال آینده باشد.

نمایشگرهای OLED سامسونگ

از طرفی، شرکت ال جی در سال جاری قرارداد همکاری با اپل داشته و قرار است تعداد بیشتری نمایشگر آیفون 13 با قابلیت OLED را برای محصولات اپل بسازد.

از آنجایی که اپل بزرگ‌ترین سازنده تبلت در جهان است و بدون شک گرفتن قرارداد ساخت صفحه نمایش برای آیپدها یک تجارت بزرگ برای Samsung Display و شرکت ال جی خواهد بود، که در حال رقابت با یکدیگر هستند.

همچنین آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی که به تازگی معرفی شده به جای صفحه نمایش LCD از نمایشگر مینی LED استفاده می‌کند و روشنایی، نسبت کنتراست و رنگ مشکی واقعی تری را ارائه می‌دهد.

دو غول فناوری ال جی و سامسونگ در حالی برای به دست گرفتن سهم ساخت صفحه نمایش محصولات اپل با یکدیگر رقابت می کنند که در سال ۲۰۲۰ سهم سامسونگ از ساخت صفحه نمایش OLED برای اپل ۷۸.۳ درصد بود و این میزان با حضور ال جی به ۶۵.۱ درصد در سال جاری کاهش خواهد یافت.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا