اپلهک و امنیت

آلوده شدن 128 میلیون دستگاه iOS به بدافزار XcodeGhost

پس از برگزار شدن داده ایپک گیمز و اپل، مشخص شد که در سال 2015، 128 میلیون کاربر iOS، بیش از 2500 برنامه آلوده به بدافزار XcodeGhost را بر روی دستگاه‌های خود نصب کرده اند.

این بدافزار در حالی از طریق برنامه های قانونی، دستگاه های iOS را آلوده کرد که اپل معتقد بود، هک آیفون به راحتی امکان پذیر نیست.

بدافزار XcodeGhost

نصب بدافزار روی iOS با استفاده از WeChat و Angry Birds ۲

این بدافزار برای استخراج اطلاعات کاربران iOS استفاده شد و ۲۰۳ میلیون بارگیری از این ۲۵۰۰+ برنامه پر از بدافزار وجود دارد. یکی دطبق اطلاعات منتشر شده، چین ۵۵ ٪ از قربانیان و ۶۶ ٪ از بارگیری‌ها را داشته است، و 18 میلیون کاربر نیز در آمریکا تحت تأثیر این بدافزار قرار گرفته اند.

قرار بود این بدافزار بتواند اطلاعات شخصی قربانیان از جمله نام برنامه آلوده، نام و نوع دستگاه، اطلاعات شبکه و موارد دیگر را بدست آورد.

البته اپل در اطلاعیه ای تاکید کرد که این بدافزار توانایی درخواست اعتبار مشتری برای به دست آوردن iCloud و سایر رمز‌های عبور سرویس را ندارد و فقط قادر به ارائه برخی اطلاعات عمومی مانند برنامه‌ها و اطلاعات عمومی سیستم می باشد.

برخی از برنامه‌های حاوی بدافزار XcodeGhost شامل عناوین مشهوری در آن زمان، از جمله WeChat و نسخه چینی Angry Birds ۲ بودند. البته در حالی که این بدافزار تعداد زیادی از کاربران را تحت تأثیر قرار داده بود، خود بدافزار پیچیده و خطرناک محسوب نمی‌شد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا