هوش مصنوعی

انتشار نرم‌افزار هوش مصنوعی Gemini در گوگل

گوگل به یک گروه کوچک از شرکت‌ها دسترسی به یک نسخه ابتدایی از نرم‌افزار هوش مصنوعی مکالمه‌ای خود به نام “جمینی” (Gemini) را داده است

Gemini به منظور رقابت با مدل GPT-4 از OpenAI طراحی شده است.

برای گوگل، معرفی Gemini با شانس‌های بالایی همراه است. این شرکت در این سال‌ها سرمایه‌گذاری‌های قوی در زمینه هوش مصنوعی مولد انجام داده است، زیرا پس از معرفی مدل ChatGPT توسط OpenAI که توسط مایکروسافت حمایت می‌شود و پدیده‌ای در عالم فناوری شد، گوگل به تعقیب این پیشرفت‌ها اقدام کرده است.

Gemini یک مجموعه از مدل‌های زبان بزرگ است که توانایی انجام وظایف متنوعی را دارند، از جمله تغذیه‌ی چت‌بات‌ها یا ویژگی‌هایی که متن‌ها را خلاصه می‌کنند یا متن‌های اصلی را بر اساس درخواست کاربران ایجاد می‌کنند. این ویژگی‌ها شامل ایجاد پیشنهادات مانند پیش‌نویس‌های ایمیل، متن‌های موسیقی، یا گزارش‌های خبری است.

همچنین انتظار می‌رود که Gemini به مهندسان نرم‌افزار کمک کند تا کدهای نرم‌افزاری بنویسند و تصاویر اصلی بر اساس درخواست کاربران ایجاد کنند.

به گزارش The Information گوگل در حال حاضر به توسعه‌دهندگان دسترسی به یک نسخه نسبتاً بزرگ از Gemini را می‌دهد، اما نسخه بزرگتری که در حال توسعه است و بیشتر به مدل GPT-4 شبیه است، هنوز منتشر نشده است.

شرکت جستجو و تبلیغاتی گوگل قصد دارد Gemini را از طریق خدمات Google Cloud Vertex AI به شرکت‌ها ارائه دهد. این بدان معناست که گوگل قصد دارد به شرکت‌ها اجازه دهد که از توانایی‌های هوش مصنوعی Gemini بهره‌برند و از آن در خدمات و محصولات خود استفاده کنند.

ماه گذشته، این شرکت قابلیت هوش مصنوعی مولد را به ابزار جستجوی خود برای کاربران در هند و ژاپن معرفی کرده بود. این قابلیت به کاربران امکان نمایش نتایج متنی یا تصویری به درخواست‌ها، از جمله خلاصه‌ها، می‌دهد. همچنین، گوگل ابزارهای خود را با توانایی هوش مصنوعی برای مشتریان شرکتی با قیمت ماهیانه 30 دلار برای هر کاربر در دسترس قرار داده بود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا