هوش مصنوعی

گوگل از مدل LearnLM رونمایی کرد؛ یادگیری بهتر با هوش مصنوعی

خانواده مدل‌های هوش مصنوعی LearnLM رسماً توسط گوگل معرفی شد. این مدل‌ها برپایه جمینای ساخته شده‌اند.

گوگل امشب در I/O 2024 رویداد شلوغی داشت و از محصولات مختلفی رونمایی کرد. یکی از این محصولات جدید خانواده‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی به‌نام LearnLM است که بر مبنای مدل جمینای ساخته شده است. در ادامه بیشتر با این مدل‌ها آشنا می‌شویم.

خانواده مدل‌های هوش مصنوعی LearnLM از قدرت جمینای استفاده می‌کند و برای یادگیری بهینه‌سازی شده است. گوگل درحال همکاری با معلمان است تا این مدل‌ها را وارد کلاس‌های درس کند. این شرکت اعتقاد دارد که این هوش مصنوعی می‌تواند در یادگیری و برنامه‌ریزی‌های درسی کاربردهای زیادی داشته باشد.

معرفی قابلیت‌های مدل هوش مصنوعی LearnLM گوگل

گوگل می‌گوید با کمک LearnLM، تجربه استفاده از محصولاتی مثل سرچ، یوتوب و چت با جمینای را که همین امروز از آن‌ها استفاده می‌کنید، بهبود می‌دهد. برای نمونه، LearnLM در یوتوب اجازه می‌دهد تا ویدیوهای آموزشی حالت تعاملی پیدا کنند. شما می‌توانید براساس محتوای یک ویدیو درباره آن سؤال بپرسید و پاسخ بگیرید. این قابلیت به‌زودی برای گروه منتخبی از کاربران اندروید در دسترس قرار خواهد گرفت.

در بخش سرچ، به‌زودی می‌توانید با کلیک روی یک دکمه، AI Overview خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که بیشترین فایده و کاربرد را برای شما دارد. برای مثال، ممکن است بخواهید زبان جستجوها و نتایج را ساده‌تر کنید. با این قابلیت چنین امکانی برای شما فراهم خواهد شد.

در اندروید، قابلیت Circle to Search می‌تواند به افراد کمک کند مشکلات کلامی در مسائل ریاضی و فیزیک را به‌طور مستقیم از روی گوشی یا تبلت خود برطرف کنند. در دنباله سال جاری میلادی قرار است امکان حل مسائل پیچیده‌تر نیز فراهم شود.

در خود جمینای نیز به‌زودی می‌توانید با استفاده از Gems، نسخه‌های سفارشی جمینای را بسازید. Learning Coach یکی از همین جم‌های ازپیش آماده‌شده است که به شما راهنماهای قدم‌به‌قدم و تمرینات مفید می‌دهد. این جم در ماه‌های آینده در دسترس قرار می‌گیرد.

گوگل اعلام کرده است که با متخصصانی از کالج معلمان کلمبیا، دانشگاه ایالتی آریزونا، دانشگاه نیویورک تیش و خان آکادمی نیز همکاری خواهد کرد تا این فناوری را آزمایش کند و بهبود ببخشد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا