هوش مصنوعی

قابلیت تبدیل متن به کد

ابزار جدید هوش مصنوعی متا با نام Llama بر پایه مدل زبانی بزرگ Llama2 است و می تواند به برنامه نویسان در کدنویسی و تولید کد کمک کند

طبق اعلام متا ابزار Code Llama برای استفاده در تحقیقات و یا پروژه های تجاری به صورت رایگان خواهد بود. همچنین رشته کدها در این ابزار بر اساس اطلاعات ورودی متنی انجام میشود. علاوه بر آن امکان تکمیل رشته کد خاص و یا تصحیح اشتباهات آن توسط این ابزار وجود دارد.

متا علاوه بر این ابزار از نسخه تخصصی پایتون این مدل نیز رونمایی کرد. Code Llama Python و نسخه دیگر آن با نام Code Llama Instract می توانند دستورات با زبان طبیعی را نیز درک کنند.

متا در در وست وبلاگی خود در این مورد گفته است: در حال حاضر برنامه نویسان برای کدنویسی از مدل زبانی بزرگ استفاده می کنند. این فناوری به آنها در نوشتن نرم افزارها و رفع اشکال کدهای موجود کمک می کند. با ابزارهای جدید گردش کاری توسعه دهندگان نیز افزایش یافته و آنها قادر خواهند بود بر مسائل انسان محوری کار خود تمرکز کنند. طبق ادعای متا Code Llama قادر است نسبت به نمونه های عمومی دیگر در آزمایش های معیار HumanEval عملکرد بهتری داشته باشد. البته نامی از نسخه های دیگر رقیب بیان نشده است.

این ابزار قرار است در سه سایر عرضه شود. به گفته متا کوچکترین سایز این ابزار امکان استفاده روی کارت گرافیک های معمولی را داشته و می تواند برای اجرای پروژه های کوچک مورد استفاده قرار بگیرد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا