سخت افزار

رونمایی AMD از کارت گرافیک RX 6600 XT با 8 گیگ حافظه DDR6

شرکت AMD سرانجام از کارت گرافیک جدیدش با نام Radeon RX 6600 XT رونمایی کرد که رقیب اصلی کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 می باشد.

این کارت گرافیک شرکت AMD کمی گران‌ تر از رقیبش می باشد و با قیمت پیشنهادی ۳۷۹ دلار به بازار عرضه می‌شود که اقتصادی‌تر از سایر کارت‌های سری 6000 است. قیمت پیشنهادی مدل RTX 3060 حدود  ۳۲۹ دلار می باشد. شرکت AMD امیدوار است این قیمت بالاتر را با GPU قوی‌تر برای عملکرد rasterization توجیه کند.

ویژگی های AMD Radeon RX 6600 XT

اگر برای کارها و بازی های خود نیاز به رزولوشن بالاتر از 1080 ندارید، کارت گرافیک RX 6600 XT یکی از بهترین گزینه های خرید برای شما می باشد. در خصوص ویژگی های این کارت گرافیک باید گفت، که AMD Radeon RX 6600 XT دارای ۳۲ واحد پردازشی RDNA 2، حافظه داخلی ۳۲ مگابایت و ۸ گیگابایت از نوع GDDR6 می باشد که فرکانس پایه ۲۳۵۹ مگاهرتزی را ارائه می‌دهد و این میزان توانایی رسیدن به فرکانس ۲۵۸۹ را نیز دارد.

بیشترین میزان مصرف انرژی این کارت گرافیک، ۱۶۰ وات اعلام شد که خبر خوبی برای کاربران است. کارت گرافیک RX 6900 XT که از پرچمداران نیز هست، ۸۰ واحد پردازشی را شامل می‌شود که این عدد در کارت گرافیک RX 6700 XT به ۴۰ واحد می‌رسد.

کارت گرافیک RX 6600 XT

شایان ذکر است، استفاده از فناوری Infinity Cache نقش مهمی در بهبود عملکرد این کارت دارد و حافظه کش ۳۲ مگابایتی نیز می‌تواند به مقادیر ۹۶ و ۱۲۸ مگابایت در کارت‌های قدرتمند سری ۶۰۰۰ برسد که برای اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۱۰۸۰ مناسب است.

شرکت AMD می‌گوید که بیشتر گیمر‌ها به سخت افزار مناسب مثل نمایشگر و پردازنده برای تجربه  4K در بازی‌ها دسترسی ندارند و بنابراین نیازی به توان گرافیکی بیشتر از رزولوشن ۱۰۸۰ ندارند. این شرکت ادعای خود را با استفاده از آمار موسسه IDC که نشان می‌دهد دو سوم نمایشگر‌های فروخته شده در سال قبل پنل فول اچ دی در خودشان داشتند، اثبات کرد.

شایان ذکر است، که RX 6600 XT توانایی برآورده کردن انتظارات بخشی از جامعه هدفش را دارد و می‌تواند بازی‌هایی مانند بتلفیلد ۵ و سایبرپانک ۲۰۷۷ را با رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ فریم بالا اجرا کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا