اخبار روز

تولید گرافن با کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای

یک شرکت انگلیسی از توافق با شرکت استرالیایی استوگالوکس (Stugalux) خبر داد تا برای اولین بار فناوری نوآورانه کربن‌زدایی را با هدف کاهش انتشار گاز گلخانه ای گرافن به اروپا منتقل کند

به گزارش از تارنمای گرافن – اینفو (Graphene – Info)، سامانه لوپ (LOOP) طراحی شده توسط شرکت استوگالوکس با تجزیه متان به هیدروژن و گرافن، کربن‌زدایی می‌کند که هیدروژن تولید شده می‌تواند بلافاصله به‌عنوان یک ترکیب گازی برای حمایت از کربن‌زدایی صنعتی استفاده شود، در حالی که گرافن می‌تواند برای بهبود عملکرد طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله لوازم الکترونیکی مصرفی و کالاهای ورزشی به کار گرفته شود.

شرکت استرالیایی استوگالوکس ادعا می‌کند که این سامانه می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا با استفاده از ترکیب تمیزتر هیدروژن و متان در محل به کاهش انتشار کربن تا ۴۰ درصد کمک کند.

این شرکت استرالیایی برای پردازش متان تولید شده از مواد غذایی و زباله‌های کشاورزی، این سامانه را به کار می‌برد. این گاز با سامانه لوپ به اتم‌های تشکیل‌دهنده خود تجزیه شده و گازی غنی از هیدروژن در یک توربین برای تولید برق استفاده می‌شود، در حالی که انتشار کربن در اتمسفر به حداقل می‌رسد. گرافن تولید شده توسط سامانه لوپ در محصولات ساختمانی شرکت استوگالوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جان هارتلی مدیرعامل شرکت انگلیسی لویدیان (Levidian) که قرار است این سیستم را به اروپا منتقل کند، گفت: شرکت استرالیایی استوگالوکس نمونه‌ای خارق‌العاده از نحوه استفاده از سیستم لوپ برای دکربننیزه کردن است. این سامانه با پردازش متان حاصل از حوزه کشاورزی یا از گاز انتشار یافته از زباله‌ها، هیدروژن را به نیروگاه تزریق کرده و به گرافن نیز دست می‌یابد. این یک روش باورنکردنی برای کمک به اقتصاد پاک‌کننده است.

جوئل شونز از شرکت استوگالوکس هم اظهار داشت: سه سامانه لوپ نزدیک به ۲۵۰ هزار متر مکعب گاز در سال را پردازش می‌کنند و بیش از ۳۰ تن گرافن تولید می‌شود و از ۵۷۲ تن دی اکسید کربن جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این استفاده از مواد تقویت شده گرافن در ساخت و سازهای مسکونی ما باعث کاهش قابل توجهی از ردپای کربن می شود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا