سامسونگگجت

تاریخ عرضه گلکسی رینگ سامسونگ مشخص شد

سامسونگ در متن شکایت‌نامه‌ خود از شرکت Oura به‌اتهام بیان ادعاهای واهی درباره‌ی سوءاستفاده از حق اختراعش، اعلام کرد گلکسی رینگ را در ماه آگوست (مرداد و شهریور) عرضه می‌کند.

با وجود اطمینان سامسونگ از کیفیت گلکسی رینگ، شرکت‌های دارنده‌ی حق ثبت اختراع مانند Oura، می‌توانند فروش این محصول را پس از عرضه با خطر جدی مواجه کنند. در همین راستا، سامسونگ با هدف آمادگی برای مقابله با این مسئله‌ی حقوقی احتمالی، تأیید کرده است که تاریخ عرضه‌ی گلکسی رینگ ماه آگوست خواهد بود.

Oura از‌جمله تولیدکنندگان قدیمی در صنعت حلقه‌های هوشمند است و آخرین محصولش، نسل سوم Oura رینگ نام دارد. بدیهی است شرکت‌هایی که سابقه‌ی طولانی‌تری دارند، در‌زمینه‌ی ثبت اختراعات و مالکیت معنوی حرف اول را می‌زنند.

طبق گزارش اخیر بلومبرگ لا (Bloomberg Law)، Oura سابقه‌ی شکایت از دیگر تولیدکنندگان حلقه‌های هوشمند هنگام عرضه‌ی محصولات جدیدشان را دارد و ادعا می‌کند که این محصولات برخی از مالکیت‌های معنوی موجود این شرکت را نقض می‌کنند.

براساس گزارش 9to5google، این موضوع برای بسیاری از شرکت‌هایی که سعی می‌کنند به بازار وارد شوند‌، مانعی آزاردهنده به‌حساب می‌آید و سامسونگ هم‌اکنون درست در پای این دیوار قرار گرفته است.

این گزارش نشان می‌دهد که سامسونگ قبل از عرضه گلکسی رینگ، به‌دنبال دریافت مشاوره‌ی حقوقی از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در کالیفرنیا است تا برای شکایت‌های احتمالی Oura درباره‌ی حلقه‌ی هوشمندش آماده شود. این اقدام به‌منظور تضمین نقض‌نشدن هیچ‌کدام از ثبت‌ اختراع‌های Oura صورت می‌گیرد.

درمجموع، به‌نظر می‌رسد پنج مورد ثبت اختراع مجزا وجود دارند که می‌توانند مشکل‌ساز باشند؛ چرا‌که همگی آن‌ها عناصر رایج در ساختار حلقه‌ی هوشمند معمولی به‌شمار می‌روند.

بسیاری از انتقادهای Oura از دیگر شرکت‌ها ویژگی‌های مشترک ردیاب‌های تناسب‌اندام هستند؛ ازجمله قراردادن باتری در خود حلقه و امتیازی برای نشان‌دادن عملکرد فرد در راستای اهداف تناسب‌اندام و سنسورهای خاص اندازه‌گیری سلامتی.

هر‌یک از این‌ها می‌تواند موضوعی باشد که Oura به‌عنوان نقض حق ثبت اختراع ذکر کند؛ اگرچه درخواست تجدید‌نظر سامسونگ می‌تواند به موضع ضعیف‌تر Oura منجر شود.

دعوای حقوقی ثبت‌شده‌ی سامسونگ تاریخ عرضه‌ی گلکسی رینگ را نیز فاش می‌کند. این سند به شروع تولید حلقه در اواسط ژوئن اشاره و در‌ادامه ذکر می‌کند که سامسونگ ماه آگوست گلکسی رینگ را در ایالات متحده خواهد فروخت.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا