اخبار روزهوش مصنوعی

بیل گیتس توضیح می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی زندگی ما را در 5 سال تغییر خواهد داد

در این روزها که همه جا صحبت از هوش مصنوعی و جنبه های مثبت و منفی آن است،‌ بیل گیتس درباره تاثیرات این تکنولوژی عظیم روی زندگی انسان‌ها صحبت کرده است.

همه می دانیم که بیل گیتس بسیار نسبت به هوش مصنوعی خوش‌بین است و آن را یک تحول مثبت می‌داند، اخیرا هم در صحبت هایش پیش‌بینی کرده که این تکنولوژی می‌تواند زندگی های ما را در ظرف ۵ سال کاملا به نحو مثبتی تغییر دهد.

هوش مصنوعی

آیا هوش مصنوعی مشاغلمان را از بین می‌برد؟‌ بیل گیتس پاسخ می‌دهد

یکی از بزرگترین ترس‌های مربوط به هوش مصنوعی این است که «مشاغل را از بین ببرد و انسان‌ها را بیکار کند» چراکه صندوق بین المللی پول اخیرا گزارش داده که هوش مصنوعی به نحوهای مختلف روی حدود 40 درصد مشاغل در سراسر جهان تأثیر جدی می‌گذارد.

درست مثل دیگر پیشرفت‌های ماشین آلات و تکنولوژی،‌ هوش مصنوعی زندگی‌هایمان را آسان‌تر و کارهایمان را پربازده‌تر می‌کند  

بیل گیتس در این مورد اینطور نظر داد که بااینکه احتمال از بین رفتن بعضی مشاغل بعید نیست، اما همچنین گفت که: «این ترس‌ها طبیعی است، تاریخ نشان می‌دهد که با هر فناوری جدید ابتدا ترس و وحشت،‌ اما سپس فرصت‌ها و موقعیت‌های جدید به وجود می آید. مثلا سال ۱۹۰۰ با پیشرفت ابزارآلات کشاورزی هم این ترس‌ها وجود داشت و همه نگران آینده مشاغل مربوط به کشاورزی بودند اما در عمل دیدیم که اتفاقا دسته‌های شغلی جدیدی ایجاد شد و وضعیت کشاورزی هم بسیار بهتر شد. دقیقا به همین ترتیب هم هوش مصنوعی زندگی هایمان را بهتر و پربازده‌تر می کند،‌ و انسان‌ها شغل های جدیدی خواهند پیدا کرد.»

هوش مصنوعی اتفاقا کار و زندگی را برایمان آسان‌تر می‌کند

گیتس گفت که پیش بینی می‌کند که هوش مصنوعی کار و زندگی همه‌امان را آسان‌تر می‌کند، به ویژه برای پزشکان،‌ چراکه به آن‌ها کمک می‌کند تا از شر کاغذبازی‌های وقت گیر خلاص شوند و در عوض کارآمدتر شوند.

ما قبل‌تر هم دیده بودیم که هوش مصنوعی چقدر می‌تواند در پیشرفت علم پزشکی و کمک به کشف داروهایی برای بیماری‌های کشنده موثر باشد. مثلا هوش مصنوعی توانست به کشف یک آنتی بیوتیک جدید پس از 60 سال کمک کند؛‌ یا یک ابزار مفید و کابردی برای تشخیص و درمان سرطان باشد.

بیل گیتس اضافه کرد که خوشبختانه نیازی هم به «سخت‌افزارهای جدید» نیست، چرا که با همین تلفن یا رایانه‌هایی‌ که قبلاً داشتیم هم به هوش مصنوعی دسترسی داریم.

گیتس همچنین گفت که پیشرفت‌های ChatGPT-4 بسیار قابل توجه است، زیرا این ابزار اساساً قادر به خواندن و نوشتن است! و ادغام این تکنولوژی با بخش های آموزشی یا پزشکی شگفت انگیز خواهد شد!

بیل گیتس درباره ثروت افسانه‌ای‌اش صحبت کرد

مایکروسافت با OpenAI شراکت چند میلیارد دلاری دارد. گیتس همچنان یکی از بزرگترین سهامداران مایکروسافت است.

گیتس در ادامه این مصاحبه گفت: «هدف بنیاد گیتس این است که  تاخیر دسترسی به تکنولوژی هوش مصنوعی بین کشورهای فقیر و ثروتمند کوتاه کند چراکه کمبود پزشک و معلم در آفریقا بسیار شدیدتر از غرب است.»

بخشش‌ها و خیریه‌ها

بر اساس شاخص های بلومبرگ، گیتس 140 میلیارد دلار ثروت دارد که او را به چهارمین فرد ثروتمند روی زمین تبدیل می کند و اگر این همه بذل و بخشش نکرده بود احتمالا نفر اول بود.

بیل گیتس به CNN گفت که اصلا هم نگران از دست دادن ثروتش نیست و گفت «من برای نیاز خودم پول کافی دارم و دوست دارم از لیست پولدارترین‌ها خارج شوم، روزی که این اتفاق بیفتد بسیار به خودم افتخار خواهم کرد.»

سال 2022 گیتس اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2026 هر سال 9 میلیون دلار به خیریه اهدا کند و بسیار هیجان زده است که می‌تواند روی سازمان های خیریه تأثیرگذار باشد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا