اپلتلفن همراه

مهر 1400؛ نسخه نهایی iOS 15 منتشر می شود

بر اساس اطلاعیه شرکت اپل، نسخه بتا iOS 15 در تاریخ 7 ژوئن 2021، مصادف با 17 خرداد ماه برای کاربران آیفون عرضه می شوند و نسخه نهایی iOS 15 نیز قرار است مهر 1400 در دسترس کاربران آیفون قرار گیرد.

طبق این گزارش، اجلاس توسعه دهندگان WWDC امسال در ۷ ژوئن به صورت آنلاین خواهد شد و اطلاعاتی منحصر به فردی در مورد آینده iOS، iPadOS، macOS، watchOS و tvOS قرار است ارائه گردد.

همچنین تا زمان عرضه نهایی نسخه رسمی iOS 15، بدون شک عرضه سری iPhone ۱۳ شرکت اپل انجام خواهد شد و آیفون‌ها در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر وارد بازار می‌شوند و بنابراین انتظار نسخه بعدی iOS را می‌توانید در این تلفن همراه هوشمند داشته باشید.

سفارشی سازی برنامه‌های پیش فرض iOS 15

اپل در سیستم عامل iOS 15 به دنبال این است تا به کاربران آزادی عمل بیشتری برای شخصی سازی برنامه های خود دهد. البته این روند با iOS 14.5 شدت پیدا کرده است، به طوریکه در این نسخه شما امکان می یابید تا بستر موسیقی پیش فرض موسیقی خود را تغییر دهید و به عنوان مثال Apple Music را جایگزین Spotify کنید و این موضوع قرار است در iOS ۱۵ نیز ادامه داشته باشد.

نسخه نهایی iOS 15

صفحه نمایش همیشه روشن و صفحه قفل دوباره طراحی شده iOS 15

یکی از شایعات بزرگ در مورد آیفون ۱۳ این است که این گوشی دارای صفحه نمایش همیشه روشن مانند صفحه نمایش اپل واچ است که می‌تواند سرعت تازه سازی را تا ۱ هرتز پایین بیاورد و فقط مقدار کمی از باتری را مصرف کند. صفحه نمایش همیشه روشن به سخت افزار وابسته خواهد بود و در آیفون‌های قدیمی وارد بازار شد، اما iOS نیز برای جای دادن ویژگی جدید باید تغییر کند و گفته شده که صفحه قفل به روز می‌شود تا اعلان‌ها به روشی دوستانه‌تر و مطابق با صفحه همیشه روشن نمایش داده شود.

دستگاه‌های پشتیبانی کننده از iOS 15

پشتیبانی از iOS 15 تنها برای گوشی های iPhone ۱۲ Pro Max، iPhone ۱۲ Pro، iPhone ۱۲ mini، iPhone ۱۲، iPhone ۱۱، iPhone ۱۱ Pro، iPhone ۱۱ Pro Max، iPhone XS، iPhone XS Max، iPhone XR، iPhone X، iPhone ۸، iPhone ۸ Plus، iPhone ۷، iPhone ۷ Plus، iPhone SE (۲۰۲۰)، iPod touch (۷th generation) امکان پذیر خواهد بود.

تبدیل iMessages به یک شبکه اجتماعی

همچنین طبق گفته کارشناسان، شرکت اپل قصد دارد Messages را به یک شبکه اجتماعی مشابه WhatsApp تبدیل کند و یکی دیگر از ویژگی‌های گفته شده این است که به شما امکان می‌دهد حالت خود را انتخاب کرده و نحوه تحویل اعلان‌ها به دستگاه خود را از قبل تعیین کنید.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا