شبکه های اجتماعیفیسبوک

قابلیت های صوتی فیسبوک برای رقابت با کلاب هاوس/ ایجاد پادکست در فیسبوک امکان پذیر شد

شرکت فیسبوک در ادامه رقابت خود با کلاب هاس علاوه قابلیت های صوتی جدید ایجاد کرده است و همچنین ایجاد پادکست نیز در فیسبوک امکان پذیر شد.

این شرکت در حال راه اندازی ویژگی‌های صوتی پلتفرم خودش است که شامل  اتاق‌های صوتی مشابه کلاب هاوس و همچنین تعداد انگشت شماری پادکست می باشد. بر اساس این گزارش، اتاق‌های صوتی مشابه کلاب هاوس یا اسپیس توئیتر هستند.

قابلیت های صوتی جدید فیسبوک به این صورت است که مکالمات به صورت زنده در برنامه پخش می‌شوند و میزبانان اتاق می‌توانند دیگران را دعوت کرده و با آن‌ها صحبت کنند.

این ویژگی آنقدر برای فیسبوک دارای اهمیت است که برنامه را در بالای News Feed و حتی بالاتر از Stories قرار داده است. این قابلیت با در نظر گرفتن محتواسازان طراحی شده و امکاناتی مانند خرید ستاره را فراهم می‌کند تا کاربران پرمخاطب بتوانند از طریق اتاق هایشان درآمد داشته باشند.

ایجاد پادکست در فیسبوک

همچنین فیسبوک برای اجرای قوانین محتوای خود با قالب جدید، به اتوماسیون و گزارش‌های کاربران اعتماد خواهد کرد. فیسبوک برای مقابله با نژادپرستی و توهین و … و همچنین حفظ حریم خصوصی افراد، این امکان را فراهم کرده است که همانند کلاب هاوس میزبانان اتاق بتوانند افرادی را که صحبت می‌کنند کنترل کرده یا از کاربرانی که قوانین را نقض می‌کنند به این برنامه شکایت کنند.

البته اتاق های صوتی فیسبوک فعلا به صورت محدود در اختیار چهره های سرشناس در آمریکا قرار دارد و افراد عادی فعلا قادر به استفاده از این برنامه نیستند. بر اساس اطلاعیه فیسبوک این ویژگی در ابتدا برای تعدادی از گروه‌های منتخب فعال خواهد شد و سپس در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت.

قابلیت افزودن پادکست در فیسبوک

یکی دیگر از قابلیت های جدید فیسبوک در این زمینه آن است که اتاق‌های صوتی همزمان در گروه‌های فیسبوکی نمایش داده می‌شوند، مدیران می‌توانند ویژگی‌های استریم صوتی را فعال کرده و در آنجا به هرکسی که حساب تایید شده ندارد و چهره سرشناسی هم نیست، اجازه صحبت کردن بدهند.

شایان ذکر است، فیسبوک علاوه بر ویژگی اتاق صوتی، ایجاد پادکست در فیسبوک امکان پذیر هم شد. با به روزرسانی این برنامه، کاربران می‌توانند هنگام گشت و گذار در فیسبوک، به پادکست هم گوش بدهند. در حال حاضر تعداد کمی پادکست در فیسبوک قرار داده شده و این شرکت اعلام کرد این تعداد در هفته‌های بعد بیشتر خواهد شد.

همه این اقدامات فیسبوک به منظور رقابت با کلاب هاوس و دیگر پلتفرمهایی که اقدام به ایجاد اتاق صوتی کرده اند، صورت میگیرد، چرا که این اپلیکیشن ها و خصوصا کلاب هاوس، در مدت زمان کمی به محبوبیت بالایی دست یافتند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا