فناوری

ساخت اولین باتری یون آلومینیومی غیر سمی در جهان

دانشمندان چینی با همکاری محققان استرالیایی موفق به ساخت اولین باتری یون آلومینیومی از نوع غیرسمی در جهان شدند

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان از ساخت این باتری غیر سمی جلوگیری از آلودگی محیط زیست توسط باتری‌های قدیمی بوده است.

در حاضر باتری‌ها نقش مهمی در زندگی ما بازی می‌کنند. ترکیبات باتری‌های کنونی سمی بوده و باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند. از طرفی باتری‌های یکبار مصرف دارای مواد خطرناکی مانند سرب، کادمیوم و جیوه هستند و به همین دلیل امکان بازیافت آنها بسیار دشوار است. به گفته دانشمندان این مواد سمی میتواند انسان‌ها، حیوانات خاک و حتی آب را آلوده کند. همچنین با تجزیه در طبیعت آسیب‌های جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد.

اکنون دانشمندان چین و استرالیا با پیشرفت تکنولوژی موفق به ساخت اولین باتری یون آلومینیومی غیر سمی شدند. برای نخستین بار است که چنین باتری در جهان تولید می‌شود. از طرفی عملکرد این باتری‌ها مشابه و یا حتی بهتر از باتری‌های سمی کنونی است همچنین میزان آلایندگی آنها در محیط زیست نیز بسیار ناچیز است. درون این باتری‌ها از مواد خاصی به نام رادیکال‌های عالی پایدار استفاده شده است همچنین عنصر Tetramethylpiperidyl-l-oxy در آن وجود دارد.

در باتری جدید از مایعات مبتنی بر آب به جای مواد شیمیایی استفاده شده که می‌تواند خاصیت ضد حریق بودن و واکنش پذیری کمتر با هوا را در باتری ایجاد کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا