دامنههاستینگ

Addon Domain چیست؟ بررسی مزیت ها و محدودیت های ادان دامین

یکی از قابلیت‌هایی که کنترل پنل‌های مختلف هاستینگ در اختیار کاربران قرار می‌دهند، قابلیت Addon domain است، اما ادان دامین چیست؟

ادان دامین یا دامین اضافی به سرویسی گفته می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید از طریق یک سرویس هاستینگ، دو یا چند سایت با محتوای متفاوت را میزبانی و مدیریت کنید. در واقع روی یک سرویس هاست می‌توانید ۲ یا چند سایت مختلف با نام دامین های متفاوت داشته باشید.

با استفاده از این سرویس شما می توانید در فضای سایت خود، اقدام به میزبانی چندین دامنه با محتوای متفاوت از یکدیگر کنید. برای هر دامنه که در قسمت Addon Domain اضافه شود، در فضای سایتتان شاخه ای با همان نام دامنه ایجاد می‌گردد که میتوانید فایلهای مربوط به آن سایت را در آن قسمت قرار دهید.

فرض کنید صاحب دامنه http://main-domain.com هستید.

اکنون، یک دامنه به نام http://add-on-domain.com ثبت می‌کنید و دامنه جدید محتوای متفاوتی با سایت دیگر دارد. اگر بخواهید سایت جدید را هم روی هاست فعلی خود بارگذاری کنید، این کار با استفاده از Addon Domain امکان پذیر است.

ادان دامین یا دامنه اضافی به این معناست که شما میتوانید پس از خرید هاست، به هاست خود یک یا چند دامنه اضافه کنید. مثلا هنگامی که شما یک هاست و دامنه تهیه می‌کنید، این هاست فقط به دامنه مورد نظر متصل است.

ادان دامین یا Addon Domain چیست؟

ویژگی های Addon Domain چیست؟

اما هنگامی که بر روی سرویس خود ادان دامین داشته باشید میتوانید یک دامنه به صورت مجزا به هاست خود اتصال دهید و برای دامنه جدید نیز اطلاعت دیگری در هاست بارگزاری کنید. به این صورت اگر بر روی هاست خود ادان دامین ایجاد کنید میتوانید با یک هاست خریداری شده، چند وب سایت با سیستم های متفاوت و دامنه های متفاوت ایجاد کنید.

باید به این تکته توجه کنید که دامنه Addon از همان فضای هاست و پهنای باند دامنه اصلی استفاده می‌کند و دارای دسترسی FTP، ایمیل و آمار وب مختص به خود می‌باشد. در واقع این نوع دامنه شبیه به یک وب سایت جداگانه می‌باشد و بازدیدکنندگان عادی نمی‌توانند تشخیص دهند که با وب سایت دیگری هم زمان روی یک حساب هاستینگ قرار دارند.

البته چون شرکت های هاستینگ معمولا برای Addon Domain یا دامنه اضافی هزینه دریافت می کنند، شما هنگام خرید هاست باید به تعداد ادان دامین های موجود بر روی پکیج هاستینگ دقت کنید. اگر بر روی پکیج هاستینگ درج شده باشد تعداد ادان دامین یا دامنه اضافی ۲ عدد، یعنی علاوه بر وب سایت اصلی میتوانید ۲ وب سایت دیگر با دامنه های متفاوت بر روی هاست بارگذاری کنید و نمایش دهید.

مزیت های Addon domain:

  • قرار دادن سایت‌ های مختلف برروی یک هاست
  • مدیریت سایت‌ های مختلف بوسیله یک دسترسی
  • ساخت اکانت، ارسال و دریافت ایمیل با نام دامنه جدید
  • کاهش هزینه ها به دلیل استفاده از یک سرویس هاست

محدودیت های Addon domain:

به دلیل محدود بودن منابع سرور در هاست‌ های اشتراکی، زمانی که شما اقدام به افزودن دامنه در هاست می‌ نمایید در حقیقت منابع خود را تقسیم می‌کنید که ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای سایت‌ های شما شود. از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش سرعت لود شدن وب‌سایت
  • از دسترس خارج شدن سایت‌ها در زمان‌هایی که منابع سرور شما بیش از حد معین مصرف می‌گردد

البته قبل از افزودن سایت جدید باید به این نکته مهم توجه کنید که اگر سایتی که می‌خواهید آپلود کنید سایت پرمصرف و سنگینی است، حتما از این کار خودداری نمایید. چرا که موجب می شود تا با کاهش منابع سرور، سایت شما یا با کندی بارگذاری شود و یا اینکه از دسترس خارج گردد. پیشنهاد ما این است که برای سایت‌های پر مصرف خود، هاست جداگانه‌ای خریداری نموده و بر روی آن سایت جدید را بارگذاری نمایید.

 

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا