آموزشدامنهسی پنل

آموزش نصب دو سایت روی یک هاست سی پنل / اتصال دو دامنه به یک هاست

این مقاله که در مجموعه کیمیا هاست آماده شده است نحوه اتصال دو دامنه به یک هاست را خدمت شما عزیزان توضیح می دهیم

گاهی اوقات ممکن است بخواهید برای تست یا برای کاهش هزینه ها اقدام به نصب دو یا چند سایت روی یک هاست سی پنل یا به عبارتی اتصال دو دامنه به یک هاست کنید. در سی پنل امکان راه اندازی چند سایت روی یک هاست وجود دارد.

البته این اقدام همیشه توصیه نمی شود و کارشناسان پیشنهاد می کنند این اقدام را با بررسی میزان منابع هاستی که خریداری کرده اید و میزان استفاده سایت های شما از منابع هاست، انجام دهید تا موجب کندی هر دو سایت و در ادامه نارضایتی شما و مخاطبین تان را فراهم نکنید.

نوشته های مشابه

Add-on Domain چیست؟ اتصال دو دامنه به یک هاست چگونه صورت میگیرد؟

فرض کنید که شما برای سایت خود هاستی را خریداری کردید که ۱ گیگ فضا دارد و شما با استفاده از ۵۰۰ مگابایت یک سایت را بارگذاری کردید. اگر سرویس هاستینگ شما از قابلیت Add-on Domain پشتیبانی کند، آنگاه شما می توانید با استفاده از فاضی باقی مانده که معادل ۵۰۰ مگابایت دیگر است، سایت دیگری را نیز بارگذاری کنید و بالا بیاورید.

یعنی عملا شما ۲ تا سایت روی یک هاست بالا می آورید!

اتصال دو دامنه به یک هاست

این که شرکت هاستینگ شما از این قابلیت پشتیبانی کند یا خیر، یکی از مواردی است که باید هنگام خرید هاست به آن دقت کنید و معمولا شرکت های هاستینگ برای اضافه کردن دامین های بیشتر از شما هزینه ای جدا دریافت می کنند.

ما در این مطلب می خواهیم به شما به صورت عملی نشان دهیم که چگونه روی یک هاست دو یا چند سایت را بالا بیاورید.

 

چه زمانی  اتصال دو دامنه به یک هاست توصیه نمی شود؟

در موارد زیر به هیچ عنوان استفاده از دامنه اضافی روی یک هاست توصیه نمی شود :

  • سایت های فروشگاهی
  • سایت های پربازدید
  • سایت هایی که از منابع هاست ( CPU , RAM ) زیادی دارند
  • سایت هایی که از ورژن های PHP مختلفی بهره می برند
  • در هاست هایی که منابع پایینی دارند

آموزش نصب اتصال دو دامنه به یک هاست

برای ورود به سی پنل، باید یا از طریق سایت شرکت هاستینگ اقدام کنید یا آدرس را به این شکل بنویسید: yourdomain.ir: 2082 البته ممکن است این عدد ۲۰۸۳ باشد.

بعد از ورود به کمک نام کاربری و رمز عبور، باید در بخش Domains، روی گزینه Addon Domains کلیک کنید.

اتصال دو دامنه به یک هاست

در صفحه جدید که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، یک سری گزینه وجود دارد که باید آنها را تکمیل کنید.

اتصال دو دامنه به یک هاست

 

New Domain Name : نام دامنه خودتان را بدون هیچ پسوندی مثل www یا http بنویسید. به‌محض نوشتن نام دامنه، دو گزینه بعدی هم با همین نام پر می‌شوند که خب در صورت نیاز می‌توانید آنها را تغییر بدهید.

Subdomain : مربوط به زیردامنه است که می‌توانید به آن دست نزنید.

Document Root :  هم آدرس فایل‌های دامنه دوم در هاست سی پنل شما خواهد بود.

Create an FTP account : اگر تیک این گزینه را فعال کنید، چند کادر دیگر هم به صفحه اضافه شده و از شما می‌خواهند یک username و password ثبت کنید. (برای اتصال با FTP) اما خب بهتر است به این گزینه کاری نداشته باشید و تیک آن را فعال نکنید.

در پایان با کلیک بر روی Add Domain می تونید دامینی که انتخاب کردید رو به این هاست اضافه کنید و در صورتی که با پیام زیر مواجه شوید، شما با موفقیت توانسته اید سایت رو روی این هاست بالا بیاورید.

اتصال دو دامنه به یک هاست

مواجه شدن با خطا هنگام اضافه کردن دامنه دوم

گاهی اوقات اگر بخواهید یک دامین دیگر را به این هاست اضافه کنید ممکن است با این خطا مواجه شوید که شما اجازه اضافه کردن یک دامین جدید را ندارید.

 خطای  DNS در زمان اضافه کردن دامنه اضافی

در زمان مواجه با این خطا به خاطر داشته باشید بهتر است حداقل ۸ ساعت قبل از این اقدام، dns های هاست خود را روی دامنه جدید تنظیم کرده باشید.

برای رفع این مشکل با پشتیبانی شرکت هاستینگ تماس گرفته و از آنها بخواهید تا قابلیت ادان دامین را به شما بدهند. البته ممکن است پشتیبانی با این درخواست شما موافقت نکند؛ چون خیلی از هاست‌ها از همان ابتدا این قابلیت را ندارند و در زمان خرید هم این موضوع به شما اطلاع داده شده.

 

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا