دامنه

۱۰ نکته طلایی برای انتخاب بهترین نام دامنه اینترنتی

انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت ، یکی از مهمترین تصمیم هایی است که هر کسب و کاری چه اینترنتی و چه غیر اینترنتی باید اتخاذ نماید. ما در این مطلب ۱۰ نکته طلایی را به شما می گوییم که برای انتخاب بهترین نام دامنه به شما کمک می کنند.

دلایل انتخاب نام دامنه مناسب برای سایت

انتخاب درست نام دامنه اینترنتی می تواند یکی از عوامل کلیدی در موفقیت یا شکست یک وب سایت باشد. سه دلیل اصلی برای انتخاب نام مناسب برای دامنه اینترنتی عبارتند از:

نوشته های مشابه

دلایل انتخاب نام دامنه مناسب برای سایت

۱. نام دامنه اولین چیزیست که کاربر مشاهده می کند:

آدرس سایت یا همان URL سایت اولین چیزی است که کاربران آن را مشاهده می کند. پس یک نام دامنه اینترنتی خوب و مرتبط می‌تواند تأثیر خوب و ماندگاری در ذهن کاربر داشته باشد و همینطور برعکس.

۲. نام دامنه اینترنتی روی سئوی سایت تأثیر زیادی دارد:

اگر نام دامنه دقیقا مشابه کسب و کار شما باشد، اما زیاد رایج نباشد، امکان دارد اثری مطلوبی نداشته باشد، اما استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما میتواند تاثیر خوبی روی سئوی وب سایت شما داشته باشید.

۳. نام دامنه معرف برند شماست:

انتخاب نام دامنه خوب، فرصتی برای برندسازی از کسب و کارتان می باشد. انتخاب یک نام مناسب برای دامنه سایت شما می تواند به فرآیند برندسازی و شناخته شدن کسب و کارتان کمک کند.

نکات طلایی در انتخاب نام دامنه

نامگذاری در هر موردی می تواند سرگرم کننده و البته در عین حال تا حدودی دلهره آور باشد. بسیاری از افراد نوع کسب و کار، نام فرزندان، حیوانات خانگی و غیره را به عنوان اسم دامنه وب سایت خود انتخاب می کنند. پیشنهاد می کنیم در انتخاب اسم دامنه عجله نکنید.انتخاب یک نام مناسب برای دامنه اصول و قواعد خاص خودش را دارد. اما خوشبختانه این قواعد بسیار آسان هستند.

برای اینکه نام مناسب برای دامین خود انتخاب کنیم نیازمند پیش شرط هایی هستیم، این شروط به ما کمک می‌کنند تا از لحاظ برندینگ و سئو نسبت به رقبا پیشی بگیریم. ما در ادامه به ۱۰ نکته طلایی که به شما در انتخاب بهترین نام دامنه کمک می کند، اشاره می کنیم.

نکات طلایی در انتخاب نام دامنه

۱- تایپ آسان نام دامنه

یک نکته بسیار ساده و تاثیرگذار که مدیران وب سایت ها به آن دقت نمی کنند، انتخاب نام دامنه ای است که تایپ آن آسان باشد و کاربر به راحتی بتواند آن را تایپ و جستجو کند. شما می توانید با ایده های خلاقانه نسبت به انتخاب یک نام دامنه مناسب برای کسب و کار خود اقدام کنید.

۲- کوتاه بودن نام دامنه

برخی از مدیران وب سایت ها سعی بر گنجاندن چندین حرف به عنوان نام دامنه هستند که این کاملا اشتباه می باشد! جالب است بدانید هر چقدر نام دامنه شما کوتاه باشد، یوزر می تواند راحت تر اقدام به جستجو نماید. شما می توانید ۶ الی ۱۴ کاراکتر برای نام دامنه وب سایتتان در نظر بگیرید؛ سعی کنید تا جایی که می توانید از نام دامنه کوتاه استفاده کنید.

۳- استفاده از کلمه کلیدی مناسب

یکی از مواردی که می تواند باعث ارتقای رتبه سایت شما در گوگل و متورهای جستجو شود استفاده از نام دامنه متناسب با محتوای سایت شماست. اگر شما از یک کلمه کلیدی مناسب که متناسب با محتوای سایت شما باشد استفاده کنید، گوگل شما را به عنوان یک مرجع در زمینه کاریتان خواهد شناخت و کاربران بیشتری را به سایت شما هدایت می کند.

 ۴- منطقه جغرافیایی در انتخاب نام دامنه

سعی کنید از پسوند دامنه ای استفاده کنید که منطقه جغرافیایی شما را نشان می دهد. برای مثال اگه سایت شما برای خدمات دهی به داخل ایران است، بهتر است از پسوند ir استفاده کنید و اگر سایت شما به گونه ای است که به خارج از ایران هم خدمات رسانی دارید، بهتر است از پسوند com استفاده کنید.

۵- استفاده از اعداد و حروف اضافه در نام دامنه

تا حد امکان بهتر است از اعداد و حروف اضافه مانند خط تیره در نام دامنه خود استفاده نکنید. مهم ترین دلیل برای این کار آن است که کاربر برای نوشتن نام سایت شما و همچنین جستجو آن در گوگل به دردسر خواهد افتاد و این می تواند باعث عدم جذابیت سایت شما برای کاربر شود. از طرفی با عدم اقبال سایت شما از سوی کاربران، سئو سایت شما نیز آسیب خواهد دید. بنابراین تا حد امکان این نکته را مد نظر خود قرار دهید.

۶- برند بودن نام دامنه

همیشه گفته شده که بهتر است نام دامنه قابلیت برند شدن را داشته باشد تا اینکه بخواهید یک نام عمومی برای سایتتان درنظر بگیرید. مثلا وب سایت دیوار، دامنه اش دقیقا نام برندش می باشد. همه می دانیم اگر کسی به شما بگوید که برو فلان آگهی را در دیوار ببین، منظورش چیست. دیوار علاوه بر خلاقیت فوق العاده ای که در انتخاب نام دامنه ای داشته، این امر را در زمینه انتخاب نام دامنه سایتش هم رعایت کرده است؛ نام دامنه اش divar و پسوند آن ir  است. این نوع نام دامنه به راحتی قابلیت برند شدن را داشته و دارد.

۷- تحقیق کنید

بعد از انتخاب نام مناسب برای دامنه خود، ابتدا در مورد آن به خوبی تحقیق کنید. چراکه ممکن است قبل از شما شخص یا شرکتی دامنه مد نظر شما را با نگارش دیگری خریداری کرده باشد و ادعای مالکیت آن را به راحتی داشته باشد. از این رو خرید دامنه مشابه با دامنه قدیمی ثبت شده غیر قانونی است و ممکن است بسته شود و زحمات شما بی پاسخ بماند.

۸- مطمئن شوید که به راحتی تلفظ شود

اسم دامنه شما باید به راحتی تلفظ شود. اینکه اسم دامنه به راحتی تایپ شود کافی نیست؛ شما باید نامی را انتخاب کنید که همه افراد در سنین و جایگاه های مختلف، بتوانند به راحتی نام آن را تلفظ کنند.

۹- وسواس در انتخاب نام را کنار بگذارید

به‌دنبال یک نام دامنۀ عالی نباشید. همین که یک اسم دامنه مناسب و خوب انتخاب کنید که هم به نام برندتان نزدیک باشد و هم کوتاه و ساده، خیلی عالی است. تمرکز اصلی‌تان را روی شروع کسب‌و‌کارتان بگذارید؛ این از همه مهم‌تر است.

۱۰- در خرید نام دامنه سریع اقدام کنید

روزانه تعداد دامنه های بسیار زیادی با پسوندهای مختلف توسط کاربران مختلف خریداری می شوند که این تبدیل به یک چالش بزرگ در این زمینه باشد. به همین دلیل توصیه می شود بعد از انتخاب نام دامنه مناسب آنرا فورا انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی

انتخاب دامنه سایت خیلی مهم است و ما سعی کردیم که یک راهنمای انتخاب نام دامنه کاملی برای شما بنویسیم تا بهترین نام دامنه را انتخاب کنید، اما هیچ‌کدام این‌ها به‌اندازۀ شروع کسب‌و‌کارتان اهمیتی ندارد. سعی کنید یک مقدار از وقتتان را صرف این کار کنید، ولی تمرکز اصلی‌تان بر روی کسب‌و‌کارتان باشد.

 

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا