وردپرس

آموزش رفع خطای ۴۰۱ در سایت های وردپرسی

در این مقاله می خواهیم راجع به خطای ۴۰۱ و علت بروز خطای ۴۰۱ در سایت وردپرس صحبت کنیم، همچنین روش های رفع خطای ۴۰۱ را به شما آموزش خواهیم داد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید؛ قطعا حداقل یکبار هم که شده با این خطا روبرو شده اید.

خطای ۴۰۱ چیست؟

خطای ۴۰۱ یکی از خطاهای رایجی است که شما در ممکن است در سایت های ودپرسی با آن مواجه شوید. منشا این خطا عدم وارد کردن صحیح اطلاعات ورودی یعنی نام کاربری و رمزعبور است. هنگامی که شما اطلاعات ورودی را به صورت اشتباه وارد کنید، جهت دسترسی به صفحات دیگر با این خطا مواجه می شوید. این خطا معمولا به صورت های زیر نمایش داده خواهد شد.

خطای 401 چیست؟

“۴۰۱ unauthorized”

“Authorization Required”

“HTTP Error 401 – Unauthorized”

از این رو، هنگامی که اطلاعات ورودی نادرست وارد کنید، با خطای ۴۰۱ که به معنای عدم بارگذاری صفحه درخواستی شما است، روبرو می‌ شوید.

علت بروز خطای ۴۰۱ چیست؟

پس از اینکه دریافتیم که خطاری ۴۰۱ چیست، به بررسی علت بروز این خطا می پردازیم. رخ دادن خطای ۴۰۱ معمولا به دلایل مختلفی صورت می گیرد که ما در ادامه به چهار مورد از مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

علت بروز خطای 401 چیست؟

۱. نامعتبر بودن اکانت

اگر مطمئن هستید که نام کاربری و کلمه عبور خود را به طور صحیح وارد کردید اما باز هم با این خطا مواجه شدید، احتمالا به دلیل نامعتبر بودن اکانتی است که با آن وارد سایت می شوید.

۲. رمزگذاری روی پوشه Admin

اگر شما برای پوشه admin سایت وردپرسی خود رمز عبور تعریف کرده باشید و هنگام ورود آن را وارد نکنید، احتمال مشاهده این خطا در صفحه لاگین وردپرس شما وجود خواهد داشت.

۳. افزونه امنیتی

گاهی اوقات پس از نصب افزونه های امنیتی روی سایت وردپرسی خود، این افزونه برای جلوگیری از حملات هکرها به سایت و صفحه لاگین، صفحه لاگین شما را قفل کنند.

۴. سرور میزبان (هاستینگ)

گاهی اوقات شرکت هاستینگ یا سرور میزبانی که سایت شما روی آن قرار دارد، برای محافظت از سایت شما در برابر ورود بیش از حد و مقابله با حملات هکرها این صفحه را نمایش دهد.

چگونه خطای ۴۰۱ در وردپرس را رفع کنیم؟

اکنون نوبت به آن رسیده است که نحوه رفع خطای ۴۰۱ را به شما بیاموزیم. پس در این بخش از مقاله، ما روش هایی را جهت رفع این خطا برای شما توضیح میدهیم تا با استفاده از آنها این خطا را در وردپرس خود رفع کنید.

۱. به طور موقت رمز عبور پوشه مدیریت وردپرس (wp-admin) را حذف کنید

اولین قدم غیرفعال کردن موقت رمزعبور است. جهت انجام اینکار ابتدا وارد کنترل پنل سایت خود شوید و سپس از بخش Files گزینه Directory Privacy را انتخاب کنید.

آموزش رفع خطای 401 در سایت های وردپرسی

سپس وارد public_html شوید و پوشه wp-admin را بیابید. پس از یافتن این پوشه، روی دکمه Edit مقابل آن کلیک کنید.

چگونه خطای 401 در وردپرس را رفع کنیم؟

مطابق تصویر زیر تیک مربوط به Password protect this directory را بردارید. با این کار رمز عبور پوشه مورد نظر شما برداشته می شود. البته امکان تعریف رمز عبور جدید در همین صفحه برای شما امکان پذیر است.

۲. همه افزونه های وردپرس را غیرفعال کنید

گاهی اوقات یکی از افزونه هایی که در سایت نصب می کنید، موجب ایجاد مشکل در سایت می شود. در این حالت ابتدا همه افزونه های نصب شده را غیرفعال کنید . اگر مشکل ورود به سایت حل شد، سپس با تست هر یک از افزونه های نصب متوجه شوید که این خطا توسط کدام یک ایجاد شده است. برای غیرفعال کردن افزونه وارد بخش افزونه ها در صفحه مدیریت وردپرس خود شوید.

۳. قالب سایت خود را به قالب پیش فرض وردپرس تغییر دهید

گاهی اوقات برخی از کدها در درون قالب وردپرس شما ممکن است باعث ایجاد خطای ۴۰۱ در وب سایت شما شود. برای اینکه مشکل را پیدا کنید، موقتاً یکی از قالب های پیشفرض وردپرس مانند Twenty Nineteen, Twenty Seventeen, Twenty Sixteen را بارگذاری کنید

اگر پس از تغییر قالب توانستید وارد وب سایت خود شوید، یعنی قالب شما دارای مشکل است و باید نسبت به رفع آن اقدام کنید. برای رفع خطای ۴۰۱ از پشتیبانی قالب درخواست راهنمایی کنید و در صورت عدم رفع مشکل قالب دیگری را جایگزین قالب اصلی کنید.

۴. مشکل در فایروال یا آنتی ویروس وردپرس

گاهی اوقات پلاگین های امنیتی که روی قالب وردپرس خود نصب می کنیم، برای جلوگیری از حملات هکرها مانند Dos و DDos صفحه لاگین شما قفل می کنند. برای این کار ابتدا کش فایروال و آنتی ویروس خود را پاک کنید و در ادامه با غیرفعال کردن آنها چک کنید که آیا مشکل شما حل شده است یا خیر.  اگر مشکل حل شد یا با تغییر افزونه و یا با تغییر تنظیمات افزونه های امنیتی مشکل را به طور کامل حل کنید.

۵. رمز عبور خود را ریست کنید

اگر کسی مکرراً سعی در وارد کردن رمز عبور داشته باشد ، شرکت های میزبان وردپرس می توانند دسترسی به صفحات wp-admin و login را گاهاً مسدود کنند.

در این حالت دسترسی شما به طور موقت مسدود می شود و می توانید بعد از چند دقیقه امتحان کنید.

با این وجود، به جای حدس زدن رمز عبور خود، بهتر است پسورد فراموش شده  WordPress را بازیابی کنید. برای این کار در صفحه ورود به پیشخوان وردپرس خود، “روی رمز عبورتان را گم کرده اید؟” را کلیک کنید و در مرحله بعدی آدرس ایمیل خود را وارد کرده تا پست الکترونیکی جهت بازیابی رمز عبور و ایجاد رمز عبور جدید برای شما ارسال گردد.

۶. با شرکت هاستینگ خود تماس بگیرید

شرکت‌های میزبانی معمولا لاگین‌های مشکوک را شناسایی و بلاک می‌کنند تا از حملات سایبری جلوگیری کنند. اما اگر پس از مدتی سایت به حالت اول بازنگشت، با میزبانتان تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند لاگ خطاها را مشاهده و مشکل را حل کنند.

سعی کردیم در این مقاله علت نمایش و آموزش رفع خطای ۴۰۱  را به شما عزیزان آموزش بدهید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و در صورت بروز مشکل راه گشای کار شما واقع شود.

 

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا