دسته‌بندی نشدهشبکه و زیرساخت

آموزش رفع خطای Internal Server Error 500

گاهی ممکن است در هنگام بارگذاری سایت خود با خطای Internal Server Error 500 مواجه شوید که بروز این خطا میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.

از رایج ترین دلایل بروز این خطا می تواند از اعمال سطح دسترسی یا Permission نادرست بر روی فایل ها و دایرکتوری ها، Ownership نادرست در هاست، کد های نادرست در فایل php.ini یا فایل .htaccess ، درخواست های نامعتبر از سمت اسکریپت سایت و … باشد.

نوشته های مشابه

آموزش رفع خطای Internal Server Error 500

البته وقتی این خطا رخ می دهد، جزئیات مربوط به آن در فایل Error Logs ذخیره می شود و شما می توانید علت بروز این خطا را در این فایل ببینید.

انواع خطای  internal server 500

با توجه به سرورهای وب و مرورگرهای موجود انواع زیادی از خطای ۵۰۰ وجود دارد،. وب سایتی که بازدید می کنید نیز ممکن است صفحه سفارشی خود را برای این خطاها داشته باشد.

لیست انواع مختلفی از پیغام خطا که ممکن است با آن مواجه شوید:

انواع خطای  internal server 500

نحوه رفع خطای Internal Server Error 500

قبل از اینکه اقدام به رفع خطای ۵۰۰ از سمت هاست و سرور کنید، ابتدا کش و کوکی مرورگر خود را پاک کنید و سایت را دوباره لود کنید، تا از وجود خطا مطمئن شوید. اگر از وجود خطای ۵۰۰ مطمئن شدید، روش های زیر به شما برای رفع این خطا کمک می کند.

قبل از هر اقدامی، از هاست خود یک فایل بکاپ یا پشتیبان تهیه کنید. البته ما آموزش پشتیبان گیری از هاست سی پنل را نیز در دانشنامه کیمیاهاست آورده ایم.

  1. بررسی فایل Error Logs

در مرحله اول رفع خطای ۵۰۰، ابتدا فایل  Error Logs را بررسی و تا خط آخر آن را مشاهده کنید. چراکه ممکن است علت خطا در آن ثبت شده باشد و شما بتوانید به راحتی مشکل را حل کنید.

  1. بررسی فایل htaccess

گاهی ممکن است خطای رخ داده به علت وجود مشکلی در فایلhtaccess  باشد، پس دومین اقدام برای رفع خطای ۵۰۰، بررسی فایل های مخرب در htaccess می باشد. ابتدا نام فایل را تغییر دهید. برای اینکار به مسیر File Manager و سپس Public_html بروید و روی فایل htaccess کلیک راست کرده و از گزینه rename استفاده نمایید. می توانید نام آن را htaccess_old قرار دهید.

فایل htaccess

روی گزینه +File موجود در بالای صفحه کلیک و نام htaccess. را در کادر مربوطه وارد کنید. در انتها روی دکمه Create New File کلیک کنید تا فایلhtaccess  مجددا ساخته شود.

اکنون سایت را دوباره لود کنید، در صورتی که خطا بر طرف شده بود، باید کدهای درون htaccess_old خود را بررسی کنید و کد مخربی که باعث این خطا شد را پیدا کنید.

  1. افزایش حافظه PHP

افرادی که از هاست اشتراکی استفاده می کنند، ممکن است به علت حجم کم حافظه PHP با این خطا روبرو شوند. طبیعتا راه حل رفع مشکل انتقال به هاست پربازدید ، سرور مجازی یا سرور اختصاصی می باشد. البته از راه حل های موقت مانند محدود کردن حجم آپلو تصاویر و فایل ها به هاست و … هم به عنوان مسکن می توان استفاده کرد ولی در نهایت به دلیل ظرفیت پایین هاست اشتراکی دوباره با این مشکل مواجه خواهید شد.

  1. مشکل پلاگین ها و قالب های وردپرس

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای سایت خود استفاده می کنید، ممکن است علت رخ دادن خطای internal server 500 مشکل در افزونه ها یا پلاگین و یا قالب های وردپرسی باشد. ابتدا با تغییر نام پوشه پلاگین و همچنین تغییر قالب، ببینید که مشکل برطرف شد یا خیر. اگر مشکل شما برطرف شد، آنگاه باید تک تک پلاگین ها یا قالب را برای پیدا کردن مشکل بررسی کنید.

در خصوص استفاده از پلاگین ها هم باید دقت کنید که این افزونه ها با هم ناسازگاری نداشته باشند و چرا که ناسازگاری پلاگین ها با یکدیگر می تواند منجر به خطاری ۵۰۰ شود.

  1. دسترسی پوشه ها و فایل ها را بررسی کنید

اگر سایر موارد انجام شده تا به اکنون مشکل را حل نکرد، مشکل می تواند به دلیل عدم دسترسی صحیح پوشه ها یا فایل ها باشد. سطح دسترسی پوشه ها باید روی ۷۵۵ و فایل ها روی ۶۴۴ تنظیم شوند و زمانی که آنها به اشتباه یا به دلایل دیگر روی سطح دسترسی دیگری تنظیم مریدایرکت ۳۰۱ چیست؟ آموزش ریدایرک ۳۰۱ با htaccess(در تب جدید مرورگر باز می شود )ی شوند، امکان وقوع internal server 500 وجود دارد.

  1. تماس با پشتیبانی هاستینگ

و آخرین راه شما برای رفع خطای ۵۰۰ برقراری ارتباط با پشتیبانی هاستینگ است. در صورتی که تمامی موارد بالا را انجام دادید ولی نتوانستید ارور را رفع کنید؛ میتوانید به عنوان آخرین راهکار به بخش پشتیبانی شرکت هاستینگی که هاست خود را از آن تهیه کرده اید، تیکت دهید. و از آنها بخواهید جهت رفع این مشکل به شما کمک کنند.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و به وسیله آن توانسته باشید ارور ۵۰۰ را در سایت خود رفع کنید. درصورتی که هنگام اجرای این آموزش به مشکل خوردید و یا سوالی برای شما پیش آمد، می توانید آن را در بخش دیدگاه بیان کنید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا