افزونه هاوردپرس

آموزش نحوه اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به وردپرس

آموزش نحوه اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به وردپرس با استفاده از افزونه فروشگاه ساز ووکامرس یکی از مباحث مهم و کاربردی در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است که در مقاله امروز به آن می پردازیم.

ایجاد یک درگاه پرداخت اینترنتی و ساخت صفحه پرداخت یکی از نیازهای اساسی کاربران سایت های فروشگاهی وردپرسی است، تا با استفاده از آن بتوانند هزینه خدماتی را که ارائه می دهند از کاربران دریافت کنند.

کاربران وردپرس برای ایجاد یک سایت فروشگاهی ابتدا باید افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را نصب کنند و سپس یک درگاه پرداخت را به آن متصل کنند. اگر شما ای نماد دارید می توانید به یکی از بانک ها مراجعه کرده و اقدام به دریافت درگاه پرداخت کنید. اگر ای نماد ندارید، می توانید با استفاده از یکی از شرکت های واسط مانند زرین پال یا Pay.ir اقدام به ایجاد درگاه پرداخت در سایت خود کنید.

ما در این مطلب آموزش اتصال سایت فروشگاهی وردپس به درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال را برای شما آماده کرده ایم.

چگونه اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به وردپرس را انجام دهیم؟

برای اتصال فروشگاه اینترنتی خود به درگاه پرداخت زرین پال ابتدا باید افزونه درگاه پرداخت ووکامرس زرین‌ پال را از مخزن وردپرس و یا از بخش افزونه های پنل مدیریت سایت وردپرسی خود دانلود، نصب و فعال سازی کنید.

اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به وردپرس

بعد از نصب افزونه درگاه پرداخت ووکامرس زیرین‌ پال مطابق شکل زیر، در پیشخوان وردپرس روی منو ووکامرس کلیک کنید و به قسمت پیکربندی و زبانه “پرداخت” بروید. در اینجا گزینه پرداخت امن زرین پال را فعال کنید و روی گزینه مدیریت کلیک کنید.

افزونه درگاه پرداخت ووکامرس زیرین‌ پال

پس از کلیک روی گزینه مدیریت صفحه جدیدی باز می شود که مربوط به تظیمات افزونه درگاه پرداخت ووکامرس زیرین‌ پال است.

اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به فروشگاه ساز ووکامرس

این تنظیمات شامل موارد زیر است:

  1. عنوان درگاه: در این قسمت یک نام باید برای درگاه خود انتخاب کنید.
  2. توضیحات درگاه: در بخش باید توضیحات مربوط به درگاه پرداخت خود را وارد نمایید.
  3. تنظیمات حساب زرین پال: باید به سایت زرین‌پال مراجعه کنید و در آنجا یک حساب کاربری برای خودتان ایجاد نمایید. بعد از ثبت‌نام به شما یک کلید API یا همان مرچنت کد داده می‌شود تا در این قسمت وارد نمایید.
  4. تنظیمات عملیات پرداخت: در این قسمت باید پیغام‌هایی که بعد از هر عمل کاربر هنگام پرداخت به وجود می‌آید وارد نمایید. این پیغام‌ها شامل پرداخت موفق، پرداخت ناموفق و انصراف از پرداخت می‌باشد.

در نهایت تنظیمات خود را ذخیره کنید. بدین صورت شما توانستید برای فروشگاه ساز ووکامرس خود یک درگاه اینترنتی ایجاد کنید و درگاه پرداخت ووکامرس زرین‌ پال به سایت شما اضافه خواهد شد.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا