دامنه

نحوه احراز هویت در ایرنیک

ایرنیک به عنوان متولی و مرجع ثبت کننده دامنه های ملی ایرانی، برای ارائه خدمات خود که شامل ثبت، انتقال و تمدید دامنه های وابسته به کشور ایران باشد درصدد برآمده است که راستی آزمایی هویت تمام افراد حقیقی و حقوقی را که از خدمات این سازمان برای خرید دامنه IR استفاده می کنند بصورت روال مدت دار و خودکار و تا انتهای سال ۱۴۰۱ انجام دهد

احراز هویت در ایرنیک در این فاز به صورت اختیاری برای افراد حقیقی ساکن ایران که تمایل دارند این کار را انجام دهند، آماده شده است که به گفته ایرنیک از ابتدای سال ۱۴۰۲ برای کاربران خدمات دامنه ملی (دامنه های IR) الزامی خواهد شد.

با این توضیحات، در ادامه آموزش مراحل احراز هویت شناسه های کاربری ایرنیک را برای شما توضیح خواهیم داد تا در صورتی که تمایل داشته باشید در این زمان اقدام به احراز هویت کنید، بتوانید به سادگی اقدامات لازم را انجام دهید.

نوشته های مشابه

با وجودی که این سامانه در فازهای ابتدایی خود قرار دارد و اطلاع رسانی کافی در این خصوص از ایرنیک انجام نشده است، اما امیدواریم این مسیر بتواند روندهای فرسوده و مصطحلک قدیمی ایرنیک را بهبود بخشد و کاربران را از دردسرهای عجیب و پرهزینه قدیمی نجات دهد

پیشنهاد ما: آموزش ثبت دامنه

با این توضیحات به آموزش گام به گام احراز هویت شناسه کاربری در ایرنیک خواهیم پرداخت و به شما آموزش می دهیم این مراحل به سادگی و تنها ظرف مدت چند دقیقه – در صورتی که همه چیز در شرایط عادی باشد! – قابل انجام خواهد بود. با ما همراه باشید.

مراحل احراز هویت در سامانه ایرنیک

در ابتدا به سایت verify.nic.ir مراجعه کنید.

احراز هویت در ایرنیک

پیشنهاد ما: انتخاب نام دامنه

مرحله اول : تاييد آدرس ايميل ثبت شده در نایحه کاربری در ايرنيک

آدرس ایمیلی را که به هنگام ثبت نام در ایرنیک وارد نموده‌اید را در مرحله‌ی اول احراز هویت در ایرنیک وارد نمایید. پس از وارد نمودن ایمیل خود، بر روی دکمه تایید کلیک کنید. در این مرحله، ایمیلی از سمت سازمان ایرنیک مبنی بر تاییدیه‌ی ایمیل خود دریافت می‌کنید.

بر روی لینک تایید ایمیل کلیک کنید و در سایت https://verify.nic.ir به مراحل احراز خود ادامه دهید.

مرحله دوم : ثبت و تایید مشخصات هويتی صاحب دامنه و شناسه ایرنیک بر اساس مشخصات هویتی کارت ملی

در این مرحله از احراز هویت در nic.ir لازم است اطلاعات هویتی خود را بر اساس کارت ملی خود وارد نموده و تایید نمایید.

مرحله سوم: ثبت مشخصات تماس و شماره موبايل که به نام صاحب دامنه باشد

در مرحله‌ی سوم احراز هویت در سایت ایرنیک لازم است که شماره همراه به نام صاحب دامنه و شناسه‌ی ایرنیک را وارد نمایید.

پس از ورود شماره همراه و تایید آن، یک کد تایید به شماره همراه ارسال شده که لازم است آن را در فیلد کد در سایت https://verify.nic.ir وارد نمایید. در این مرحله، شماره همراه شما تایید نهایی می‌شود.

 

هم‌اکنون مراحل احراز هویت شما در سایت ایرنیک به پایان رسید و کاربری شما مورد تایید سازمان نیک می‌باشد. از این پس می‌توانید تمدید دامنه و همچنین ثبت دامنه‌های جدید خود را انجام دهید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا