سئو
موضوعات داغ

چرا به سئو نیاز داریم؟/ ۸ دلیل مهم برای سئو سایت

امروزه سئو یک بخش اساسی از هر استراتژی موثر بازاریابی است. اما برای نشان دادن اهمیت آن ، بیایید چند دلیل را برای بهینه سازی سایت خود مرور کنیم.

سئو سایت همواره مصرف کنندگان امروز را که به دنبال دانستن و پیداکردن کوچک ترین چیزها و موضوعات به موتورهای جست و جو مراجعه می‌کنند، به نتیجه دلخواه خود هدایت می کند.

موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ و از همه مهمتر گوگل؛ با ورود به سایت‌های اینترنتی محتوای آنها را بررسی کرده و براساس موضوع، ارزش گذاری و رتبه بندی می‌کنند. برای این کار از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می‌شود که کسی از آن اطلاع ندارد بعنوان مثال فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیش از ۲۰۰ مورد است.

نوشته های مشابه

کاربران اینترنتی برای یافتن محتوای مورد نظر خود به موتور جستجو مراجعه کرده و از میان نتایج نمایش داده شده پاسخ خود را دریافت می‌کنند. تعداد جستجو در اینترنت روزانه در حال افزایش است و در حال  حاضر بیش از ۷ میلیارد جستجو در روز انجام می‌شود. هرچقدر سهم شما از این کاربران بیشتر باشد شانس بالاتری برای فروش محصولات، ارایه خدمات یا حتی دریافت تبلیغات خواهید داشت. برای جذب مخاطب بیشتر به سئو و حضور در صفحه اول گوگل وابسته خواهیم بود.

برای بیشتر دیده شدن به سئو نیاز دارید

این بدان معنی است که صرف نظر از آنچه که تجارت شما ارائه می‌دهد ، مخاطبان شما احتمالاً در موتورهای جستجو مانند گوگل، در جستجوی محصولات یا خدماتی مانند شما هستند و اگر می‌خواهید آنها را به سایت خود جذب کنید، نیاز به بهینه سازی سایت خود در موتورهای جستجو دارید.

وقتی این موضوع را پذیرفتید که، شما برای دیده شدن به سئو نیاز دارید ، سوال منطقی بعدی این است که چگونه بهینه سازی موتور جستجو را انجام دهیم؟

در این مطلب ، ما دقیقاً توضیح خواهیم داد که چه چیزی سئو را بسیار مهم می‌کند. و در ادامه طی سلسله مطالبی به تعریف مفاهیم اصلی و راهکارهای عملیاتی برای بهتر دیده شدن سایت تان می‌پردازیم.

۸ دلیل مهمی که نشان می دهد، چرا وب سایت شما نیازمند سئو می باشد

امروزه سئو یک بخش اساسی از هر استراتژی موثر بازاریابی است. اما برای نشان دادن اهمیت آن ، بیایید چند دلیل را برای بهینه سازی سایت خود مرور کنیم.

۱- سئو به شما کمک می کند تا برند خود را بسازید

اگرچه نام تجاری (برند) اغلب به عنوان یک استراتژی برای بازاریابی سنتی در نظر گرفته می‌شود. و سئو در بخش بازاریابی دیجیتال قرار دارد، اما هر دو اینها دارای مراحل مشابهی هستند. و وقتی به سئو بپردازید خود به خود برند شما نیز ساخته خواهد شد.

ساختن یک برند مستلزم در نظر گرفتن کارهایی است که شما انجام می‌دهید و مواردی است که دیگران راجع به شما می‌گویند. شما باید محتوایی مناسب با نیازهای مخاطبان خود ایجاد کنید. و سپس مخاطب را از طریق پیوندهایی که ایجاد می‌کنید به سایت خود هدایت کنید.

هنگام توسعه سئو می‌توانید کلمات کلیدی و محتوایی مناسب یا تصویری که می‌خواهید برند شما داشته باشد، ایجاد کنید و پس از دیده شدن سایت شما، برند تجاری ایده آل تان دیده خواهد شد.

۲- یک وب سایت بهینه شده، ترافیک بیشتری به دست می آورد

در ظاهر ، هدف سئو بهبود رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو است. اما فراتر از آن ، هدف از دستیابی به رتبه های بالا ، جذب ترافیک بیشتر است.  و در حالت ایده آل ، تبدیل این ترافیک به مشتری و مخاطب است.

تصویر زیر نشان می‌دهد که چگونه سئو باعث افزایش ترافیک سایت شده است.

سئو دیجیتال مارکتینگ
سئو دیجیتال مارکتینگ

طی یک سال، از طریق سئو بازدید این سایت کاملاً جدید از صفر به ۱۰۰۰۰۰ بازدید کننده افزایش یافته است.

اگر می‌خواهید کاربران بیشتری به سایت خود بیاورید ، سئو بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.

۳- با سئو نیاز به پرداخت هزینه های تبلیغاتی ندارید

یکی از بزرگترین مزایای سئو این است که هزینه ای برای تبلیغات پرداخت نمی‌کنید.

سئو دیجیتال مارکتینگ
سئو دیجیتال مارکتینگ

دو لینک بالا که با برچسب Ad (آگهی) مشخص شده اند، شیوه بازاریابی کلیکی است. به این صورت که گوگل از شما برای هربار کلیک روی لینک تبلیغ شما از شما هزینه ای دریافت می‌کند. اما سه لینک بعدی نتایج طبیعی جست و جوی گول است بدون پرداخت هیچ هزینه ای.

سئو شما را بدون پرداخت هیچ هزینه ای در صفحه اول گوگل قرار می‌دهد.

۴- سئو به شما کمک می‌کند تا مخاطب هدف شما، سایت‌تان را پیدا کنند

از آنجا که مخاطبان همواره به طور فعال در جستجوی اطلاعات هستند. سئو می‌تواند به شما کمک کند تا در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. و با توجه به اینکه مصرف کنندگان از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات محصولات و خدمات استفاده می‌کنند ، این یک فرصت بزرگ است.

در حقیقت، ۶۲٪ از مصرف کنندگان وقتی می‌خواهند درباره کسب و کار ، محصول یا خدمات جدیدی بیشتر بدانند ، ابتدا به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند. و ۴۱٪ از آنها وقتی آماده خرید هستند از آنها استفاده می‌کنند.

بعلاوه، ۴۸٪ از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی یک کسب و کار مراجعه کنند.

بنابراین حضور پررنگ آنلاین به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی و رساندن مخاطب به شما کمک می‌کند .

۵- سئو اعتبار و اقتدار شما را افزایش می‌د‌‌هد

اگر شما سئو را با بازاریابی محتوایی ترکیب کنید، می‌توانید محتوای آموزشی و ارزشمندی را تولید کنید. با اینکار این فرصت را خواهید داشت تا اعتماد مخاطب را جلب و برای خود اعتبار ایجاد کنید.

با این کار، با یک تیر دو هدف را به دست می آورید. هم بدون پرداخت هزینه ای مخاطب را به سایت خود بر می‌گردانید. و هم سایت‌تان را به عنوان یک منبع معتبر از اطلاعات معرفی می‌کنید.

۶- سئو به شما کمک می‌کند تا از رقبایتان پیشی بگیرید

وقتی سایت خود را بهینه سازی کنید، هم رتبه سایت شما بالا می‌رود، همرقبای خود را پشت سر می‌گذارید.

یعنی با بالا رفتن رتبه سایت، کلیک بیشتری می گیرد. و در نتیجه مخاطب و مشتری بیشتری به سایت شما هدایت می‌شود.

۷- سئو تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد

هدف نهایی گوگل ارائه بهترین نتایج ممکن برای کاربران است. در نتیجه ، بسیاری از بروزرسانی‌های الگوریتم آنها متمرکز بر این هستند که نتنها کاربران را به محتوای مرتبط هدایت کنند، بلکه یک تجربه کاربری عالی نیز داشته باشند.

به همین دلیل است که امروزه ، عوامل فنی مانند موبایل فرندلی (سازگار بودن با تلفن همراه) ، قابلیت استفاده و سرعت سایت بسیار بیشتر از گذشته در رتبه بندی گوگل نقش دارند و این به این معنی است که شما به طور مداوم باید تجربه کاربری سایت خود را بهبود بخشید.

۸- سئو به راحتی قابل ارزیابی و اندازه‌گیری است

برخلاف روش های سنتی تبلیغات کارایی سئو به راحتی قابل ارزیابی و اندازه‌گیری است.

شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics برای نظارت بر ترافیک ، منابع ارجاع ، نرخ تبدیل و هر معیار دیگری که برای کسب و کار شما مهم است استفاده کنید.

از این طریق می توانید بهترین استراتژی را برای رسیدن به هدفتان انتخاب کنید. و مطمئن باشید بوده بازاریابی خود را در مسیر درست هزینه می کنید.

امتیاز شما به متن

امتیاز کاربران: ۳.۸۸ ( ۲ رای)

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا