آموزشسئو

فاکتور های مهم سئو درون صفحه

قرار است در رابطه با ایندکس سریع‌تر، رتبه بالاتر و ویژگی‌های سئو داخل سایت بهتر برای شما توضیح دهیم. ما هشت مورد از فاکتورهای خیلی خوبی که برای سئو داخل صفحه مطرح است را در این مقاله آموزشی برای شما مطرح می‌کنیم

فاکتور های مهم سئو درون صفحه و اولین موردی که قصد داریم برای شما توضیح دهیم در رابطه با سرعت سایت است. دوستان عزیز باید دقت داشته باشید که قالب مورداستفاده شما حتماً یک قالب بهینه باشد. چراکه قالب‌های بهینه دارای کد نویسی استاندارد هستند . به همین دلیل سرعت لود در آن ها خیلی بالا می‌رود. به‌عنوان‌مثال برخی از کاربران دوره آموزشی قبل برای ایمیل‌هایی حاوی اینکه سرعت لود آن ها بسیار پایین است ارسال می‌کردند.

توجه داشته باشید که ما به گریدهای دیگر هیچ اهمیتی نمی‌دهیم . اکثر کاربران بیان می‌کنند که دارای گرید A و B در جی تی متریکس هستند. البته باید بگوییم که بسیاری از آمارهای موجود در جی تی متریکس قابل استناد نیستند. بنابراین ما به گریدها در این مبحث کاری نداریم و به‌سرعت سایت توجه داریم.

نوشته های مشابه

اگر سرعت سایت شما به‌صورت معمول کمتر از ۷ یا ۸ ثانیه است این سرعت مناسب بوده و دارای مشکل خاصی نیست. در پاسخ به این سؤال که چرا سرعت سایت دارای اهمیت بالایی است باید بگوییم که اگر User یا کاربر وارد سایت شما شود و برای باز شدن و لود شدن صفحه سایت شما منتظر بماند از آن صفحه خارج می‌شود. این یک امتیاز منفی است که از سمت گوگل برای شما لحاظ خواهد شد و فاکتور های مهم سئو درون صفحه را کامل توضیح خواهیم داد.

تصاویر وب‌سایت

دومین موردی که دارای اهمیت بسیاری است تصاویر وب‌سایت شما می‌باشد. اینکه تصاویر شما دارای خاصیت یا ویژگی Alt باشند دارای اهمیت زیادی است. البته توجه داشته باشید که مواردی که خدمت شما عرض می‌کنیم به‌صورت کلی است و همگی این موارد را به‌صورت جداگانه در جلسات بعدی موردبررسی قرار می‌دهیم. درواقع اکنون برای شما کاربران عزیز همگی این موارد را به‌صورت کلی توضیح می‌دهیم تا یک پیش‌زمینه از آنها در ذهن شما ایجاد شود و بعداً همه آنها را به‌صورت جزئی برای شما شرح خواهیم داد.

فاکتور های مهم سئو یعنی در نظر داشته باشید که محتوایی که درونان از تصویر استفاده‌شده باشد برای کاربران جذاب‌تر است. به‌عنوان‌مثال زمانی که شما یک مقاله تولید می‌کنید که در مورد کتاب می‌باشد، اگر درون این مقاله از تصاویر جلدهای کتاب استفاده کنید برای کاربر بسیار جذاب‌تر می‌باشد. مثلاً اگر شما آموزش مبحثی از کامپیوتر را قرار دهید و از تصاویر درون آن استفاده کنید کاربر سریع‌تر به هدف خود می‌رسد و هم اینکه برای آن جذاب‌تر است.

همچنین تصاویری که دارای کیفیت بالایی باشند در دنیای وب برای کاربر و گوگل اهمیت و جذابیت بیشتری دارند. یعنی اینکه شما در گوگل باید نحوه جستجو کردن تصاویر خوب را پیدا کنید. اگر شما می‌توانید خودتان تصاویر را تولید کنید خیلی بهتر است و گوگل به نحوی است که تصاویر کپی را می‌تواند تشخیص دهید ولی امتیاز منفی چندانی برای این تصاویر لحاظ نکرده است. اما در ادامه جلسات برای شما ثابت می‌کنیم که هوش مصنوعی گوگل چگونه می‌تواند تصاویر سایت را نیز تحلیل کند.

نکته

مورد دیگر قابل‌توجه این است که تصاویر درون سایت شما سبب می‌شوند که مصرف ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند. این افزایش مصرف سبب می‌شود تا گوگل این آنالیز را داشته باشد که افراد در سایت شما فعالیت قوی‌تری دارند. با افزایش مصرف ترافیک وب‌سایت به شما امتیاز بیشتری خواهد داد. درواقع زمانی که این تصاویر در حال دانلود هستند ترافیک بیشتری مصرف می‌کنند . این مورد می‌توانید در رتبه‌های Seo برای شما تأثیرگذار باشد.

کدنویسی مناسب(Coding)

مورد دیگری که باید آن را در نظر داشته باشید کد نویسی مناسب است. اگر شما در حال تماشای این آموزش هستید و خودتان در حال طراحی سایتتان هستید باید اطلاع داشته باشید که یکسری استانداردها برای جاوااسکریپت، HDML و CSS وجود دارد . شما باید حتماً به خوبی آن ها را رعایت کنید . تنها با یک جستجوی ساده برنامه‌نویس می‌تواند به خوبی این موارد را درک کند.

عنوان و توضیحات مناسب(Title& des)

شما باید برای مقالات خود بهترین عنوان‌ها که حاوی کلمات کلیدی هستند را انتخاب کنید. عنوان‌ها تأثیر بسیار زیادی در سئو محتوا و مقالات سایت شما دارند. همچنین باید یکسری توضیحات برای جذب کاربران نیز قرار دهید که ما در قالب Description به آن اهمیت می‌دهیم و شامل آن دسته از توضیحاتی است که زیر مقالاتی است که در گوگل جستجو می‌کنند.

ساختار آدرس‌ها( Url Structure)

بسیاری از کاربران از ما سؤال می‌پرسند که آیا آدرس مقالات باید فارسی یا انگلیسی باشد که در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که این موارد در جلسات بعدی برای شما توضیح داده می‌شود. همان‌طور که در دوره آموزشی قبل هم توضیح داده شد بهتر است که شما آدرس مقالات را به‌صورت انگلیسی و با مفهوم انگلیسی قرار دهید. این کار برای هوش مصنوعی گوگل تأثیر بهتری می‌گذارد.

هدینگ‌ها(Heading)

بحث بعدی این است که چطور باید از هدینگ‌ها (اچ ها) استفاده کنیم. توجه داشته باشید که ما از Heading1 بیشتر از یک‌بار نمی‌توانیم استفاده کنیم و تمامی هدینگ‌ها را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد. کسانی می‌توانند به‌صورت کامل موفق شوند که از هدینگ‌ها و تمامی این هشت فاکتور به خوبی استفاده کنند.

کلمه کلیدی با چگالی مناسب(key words)

شما باید حتماً چگالی مناسب کلمه کلیدی یا key words ها را درون محتوا رعایت کنید. شما نباید بیش‌ازحد از کلمات کلیدی استفاده کنید. تمامی این موارد را در تولید مقاله در جلسات بعدی برای شما توضیح خواهیم داد.

لینک‌های داخلی و خارجی(links)

مورد بعدی این است که شما باید از لینک‌های داخلی و خارجی خوبی تولید کنید . در این مورد ما مبحث لینک به لینک را برای شما توضیح خواهیم داد. شما باید حتماً در سایت خود از لینک‌های داخلی استفاده کنید که این لینک‌ها بسیار در Seo سایت شما تأثیرگذار هستند. همچنین اگر لینک‌های خارجی دارای معیارهای مناسبی باشند می‌توانند تأثیر خیلی خوبی داشته باشند.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا