سی پنلشبکه و زیرساخت

پروتکل SOAP چیست؟ آموزش فعال کردن SOAP روی لینوکس

ما در این آموزش به به این سوال پاسخ می دهیم که SOAP چیست و فعال کردن SOAP در cPanel و همچنین پنل مدیریت WHM چگونه انجام می گیرد.

امروزه زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که وب سرویس ها و برنامه های تحت وب متعددی با آن ها طراحی و ساخته می شوند. حال مسئله ای که به وجود می آید این است که اگر این سرویس ها یا برنامه ها بخواهند باهم در ارتباط باشند چگونه امکان پذیر است؟

نوشته های مشابه

پروتکل SOAP چیست

SOAP یا پروتکل دسترسی آسان به اشیاء, مخفف Simple Object Access Protocol می باشد که وظیفه انتقال اطلاعات بر مبنای XML میان سیستم های مختلف موجود در شبکه را بر عهده دارد.

این پروتکل با استفاده از بسترهای شبکه چون HTTP و SMTP اقدام به تبادل اطلاعات میان سیستم عامل های ویندوز و لینوکس با فرمت XML می کند به گونه ای که پس از ارسال اطلاعات، پاسخ آن از مقصد دریافت و جهت اقدامات بعدی به مبدا تحویل می دهد.

به عنوان مثال بعد از سفارش محصول، لازم است وبسایت پذیرنده به صفحه پرداخت بانک ارجاع یافته و پس از پرداخت، تاییده به وبسایت پذیرنده ارسال شود تا فرایند خرید آن محصول تکمیل گردد.

این پرتکل امروزه به قدری معروف و کاربردی است که در سامانه های پرداخت بانکی، سامانه های پیامکی، سامانه های خرید دامنه، رابط های کنترل پنل های هاستینگ، رابط های مجازی ساز ها و… استفاده می‌شود، به همین دلیل ضروریست که مدیران سرور های لینوکسی این ماژول را بر روی سرور های خود نصب و فعال کنند.

پروتکل SOAP چیست

ویژگی SOAP چیست؟

  1. یکی از ویژگی های این پروتکل Platform Independent بودن آن است. که اجرای کد به هیچ محیط برنامه نویسی وابسته نیست.
  2. یک پروتکل ارتباطی مبتنی بر XML  است. این ویژگی موجب می شود تا ارتباطات بر پایه متن بین ارسال کننده (server) و گیرنده (client) باشد.
  3. SAOP  در زمان استفاده از firewall مسدود نمی شود و در اجرایش خللی رخ نخواهد داد.
  4. برای ارسال پیام استفاده می‏شود.
  5. برای محیط اینترنت و شبکه طراحی شده اند.

آموزش نصب و فعال سازی SOAP

نصب SOAP در پنل WHM و فعال سازی آن در cPanel صورت می گیرد.

نصب SOAP در پنل WHM

وارد پنل WHM شده و صفحه Easy Apache را باز کنید.

در صفحه موجود از قسمت “Previously Saved Config” بر روی گزینه gear-icon کلیک کنید.

مطابق تنظیمات پیشفرض بر روی گزینه Next Step تا به مرحله Short Options List  برسید.در این مرحله بر روی گزینه Exhaustive Options List کلیک کنید.

در صفحه جدید، در لیست به نمایش در اومده گزینه SOAP را فعال کنید و در پایین صفحه بر روی گزینه Save and Build کلیک کنید و منتظر بمانید تا همه چیز به پایان برسد.

فعال کردن SOAP در cPanel

به بخش Select PHP Version در سی پنل خود مراجعه نمایید.

یک نسخه از PHP را انتخاب نمایید و بر روی Set as current کلیک نمایید.

از لیست پایین، Soap را پیدا کنید و تیک آن را جهت فعال سازی بزنید.

 

فعال کردن SOAP در cPanel

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا