شبکه های اجتماعیواتس آپ

پشت پرده قوانین جدید حریم خصوصی واتساپ / واتساپ به دنبال انتقال اطلاعات کاربران به فیسبوک

واتساپ از امروز (۲۵ اردیبهشت)، اجرای قوانین حریم خصوصی جدید خود آغاز می کند و کاربرانی که با این قوانین موافقیت نکنند، در چندین مرحله با محدودیت های مختلفی مواجه می شوند تا در نهایت با این قوانین جدید موافقت کنند.

بر این اساس، برخی از خدمات واتساپ مانند تبادل پیام و ارتباط و همچنین دسترسی به لیست گفتگوها (چت) برای کاربرانی که قوانین جدید حریم خصوصی را نپذیرند محدود خواهد شد.

البته واتساپ تاکید می کند، کاربرانی که این قوانین را نپذیرند، حساب کاربری آنها مسدود نخواهد شد، اما با محدودیت های بسیاری همراه خواهد بود.

واتساپ تصمیم داشت تا این قوانین را در ماه فوریه اجرایی کند، اما اعتراضات بیشمار کاربران این تصمیم را به تاخیر انداخت، ولی در نهایت امروز واتساپ این تصمیم را اجرایی کرده است.

این قوانین جدید در آغاز سال ۲۰۲۱ از سوی «واتس اپ» ارائه شده و یکی از بخش‌های جنجال برانگیز آن اجازه به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربران با فیسبوک و اینستاگرام است.

حریم خصوصی واتساپ

پشت پرده قوانین جدید حریم خصوصی واتساپ

فیسبوک در سال 2014 برای حذف واتساپ از رقابت با خود، این پیام رسان اجتماعی را به مبلغی حدود 22 میلیارد دلار خریداری کرد. اما هنوز نتوانسته است به خوبی از ظرفیت های این شبکه اجتماعی استفاده کند.

از این رو، برای استفاده از ظرفیت های این شبکه اجتماعی به دنبال این است  تا بتواند از اطلاعات شرکت هایی که برای ارتباط با مشتریان خود از واتساپ استفاده می کنند، برای فعالیت های تبلیغاتی خود در فیسبوک و اینستاگرام استفاده کند.

البته جمع‌آوری داده‌های شخصی کاربران برای استفاده از آن به منظور بازاریابی و تبلیغ که می‌تواند درآمد هنگفتی نصیب فیس‌بوک کند، نیازمند اجازه کاربران به واتساپ است. و قوانین جدید حریم خصوصی نیز در همین راستا و برای اجازه دادن کاربران به واتساپ برای انتقال اطلاعات آنها به فیسبوک و اینستاگرام است و پافشاری برای پیشبرد این برنامه به همین علت می باشد.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا