لپ تاپ

دل ۵ لپ تاپ جدید با پردازنده ایکس الیت کوالکام روانه بازار می‌کند

دل اعلام کرد که پنج لپ‌تاپ جدید را با پیکربندی کوالکام روانه بازار خواهد کرد. این لپ تاپ‌ها عبارت‌اند از لپ‌تاپ XPS 13، لپ‌تاپ Inspiron 14، لپ‌تاپ Inspiron 14 Plus و لپ‌تاپ‌های Latitude 7455 و Latitude 5455.

لپ تاپ XPS 13 جدید از پردازنده ۱۲ هسته ای اسنپدراگون ایکس الیت به همراه قابلیت Dual Core Boost بهره می‌برد. مدل ۱۰ هسته‌ای X Plus  نیز تنها در چین عرضه خواهد شد. بنا به اعلام این شرکت لپ تاپ XPS 13  تا ۶۴ گیگابایت حافظه، ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی PCIe SSD (که پس از عرضه مدل ۴ ترابایتی فضای ذخیره سازی در دسترس قرار خواهد گرفت) و سه مدل نمایشگر ۱۳.۴ اینچی را پشتیبانی خواهد کرد. این سه نمایشگر شامل صفحه نمایش IPS بدون لمسی ۵۰۰ نیت با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز؛ صفحه نمایش IPS لمسی ۵۰۰ نیت با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ با پشتیبانی از HDR و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و صفحه نمایش لمسی OLED با روشنایی ۴۰۰ نیت، وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ با پشتیبانی از HDR و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز هستند.

لپ تاپ دل کوالکام

هر سه پیکربندی مجهز به وب کم ۱۰۸۰p هستند و از Windows Hello و USB4 Type-C با DisplayPort 2.1 و Power Delivery پشتیبانی می‌کند. مدل OLED نسبت به مدل‌های IPS کمی باریک‌تر خواهد بود، به طوری که ضخامت آن ۰.۵۸ اینچ و IPSها ۰.۶۰ اینچ می باشد و وزن هر دو مدل ۱/۱۸ کیلوگرم خواهند بود.

لپ تاپ  Latitude 7455 نیز مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس (X Plus) خواهد بود. هر دو پیکربندی برای خرید در ایالات متحده در دسترس خواهند بود. این لپ‌تاپ تا ۳۲ گیگابایت حافظه، حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی SSD M.2 2230 و دو پورت USB4 Type-C، یک پورت USB-A 3.2 Gen 1، درگاه microSD ، جک صوتی، وب‌کم Windows Hello، به‌علاوه حسگر اثرانگشت و کارت خارجی اختیاری برای اتصال ۵G پشتیبانی می‌کند.

هر دو مدل Latitude یک صفحه نمایش IPS لمسی ۱۴ اینچی با وضوح ۲۶۵۰ در ۱۶۰۰ و هر دو معادل ۱/۴۴ کیلوگرم وزن و ۰.۶۷ اینچ ضخامت خواهند داشت.

در نهایت، پنجمین و آخرین مدل معروف به لپ‌تاپ Inspiron 14 Plus تنها دارای پردازنده ۱۰ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس و ۱۶ گیگابایت حافظه خواهد بود. همچنین این لپ تاپ دو مدل فضای ذخیره سازی خواهد داشت؛ یکی فضای ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت و دیگری فضای ذخیره سازی ۱ ترابایت M.2 SSD. از دیگر مشخصات این لپ تاپ می‌توان به نمایشگر ۱۴ اینچی IPS لمسی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ با پشتیبانی از وبکم  ۱۰۸۰P Windows Hello اشاره کرد. این لپ تاپ همچنین دو پورت USB4 Type-C، یک پورت USB-A 3.2، یک درگاه کارت microSD و یک جک هدست دارد. وزن آن بسته به پیکربندی حدود ۱/۴۴ کیلوگرم و ضخامت آن ۰.۵۸ اینچ اعلام شده است.

لپ تاپ دل کوالکام

هر پنج لپ‌تاپ اواخر امسال روانه بازار خواهند شد، اما کاربران از هم اکنون می‌توانند مدل های XPS 13 و Inspiron 14 Plus را پیش‌سفارش کنند. لازم به ذکر است مدل XPS 13 با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار و مدل Inspiron 14 Plus با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا