لپ تاپ

اچ‌پی لپ‌تاپ‌های سری Zhan X Core Edition را رونمایی کرد

شرکت اچ‌پی سری جدید لپ‌تاپ‌های Zhan X Core Edition را رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها مخصوص افراد حرفه‌ای طراحی شده‌اند.

لپ‌تاپ‌های سری Zhan X Core Edition اچ‌پی معرفی شدند. این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های قدرتمند Core Ultra بهره می‌برند که به‌سادگی از‌پسِ اجرای کارهای سنگین برمی‌آیند. جزئیات دقیق پردازنده‌ها هنوز مشخص نشده است؛ اما پسوند «Ultra» معمولاً به مدل‌های با عملکرد بالا از اینتل اشاره می‌کند.

گیزموچاینا می‌نویسد که سری Zhan X Core Edition در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی و برای پاسخ‌گویی به نیازها و بودجه‌های مختلف، با پیکربندی‌های متنوعی دردسترس قرار می‌گیرد.

 

صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی سری Zhan X Core Edition از نرخ نوسازی روان ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. مدل ۱۴ اینچی به صفحه‌نمایش لمسی با رزولوشن 2.5K و روشنایی رضایت‌بخش ۵۰۰ نیت و پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI-P3 مجهز است. درمقابل، مدل ۱۶ اینچی از صفحه‌نمایش OLED با رزولوشن 2.8K و روشنایی ۴۰۰ نیت و پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI-P3 استفاده می‌کند.

هر دو مدل لپ‌تاپ‌های Zhan X Core Edition اچ‌پی در پیکربندی‌هایی با پردازنده‌ Ultra 5 125H یا Ultra 7 155H عرضه می‌شوند. ازنظر حافظه رم، این لپ‌تاپ‌ها به‌صورت پیش‌فرض با ۳۲ گیگابایت رم DDR5 همراه هستند که امکان ارتقای آن ۶۴ گیگابایت وجود دارد.

ناگفته نماند که لپ‌تاپ‌های Zhan X Core Edition با یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی پرسرعت PCIe 4.0 SSD برای بوت‌شدن سریع و اجرای روان برنامه‌ها ارائه می‌شوند. نکته مهم اینکه مدل‌ ۱۴ اینچی این سری از لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی از شبکه‌ 5G پشتیبانی می‌کند و این یعنی شما در هر جایی می‌توانید به اینترنت متصل باشید.

لپ‌تاپ‌های Zhan X با وجود داشتن سخت‌افزاری قدرتمند، همچنان از طراحی باریک و وزنی سبک بهره می‌برند. وزن نسخه‌ ۱۴ اینچی از ۱/۴۲ کیلوگرم و نسخه‌ ۱۶ اینچی از ۱/۹ کیلوگرم شروع می‌شود. این ویژگی آن‌ها را برای آن دست از افراد حرفه‌ای ایدئال می‌سازد که نیاز دارند لپ‌تاپشان را همیشه همراه داشته باشند.

فروش سری جدید لپ‌تاپ‌های Zhan X Core Edition اچ‌پی از ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت‌) در چین آغاز شده است. قیمت نسخه پایه‌ مدل ۱۴ اینچی از ۷,۴۹۹ یوان (حدود ۱,۱۳۰ دلار آمریکا) و قیمت نسخه پایه مدل ۱۶ اینچی از ۷,۹۹۹ یوان (حدود ۱,۲۰۰ دلار آمریکا) شروع می‌‌شود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا