اپلاخبار روز

اپل عرضه آیفون تاشو را تا سال 2027 به‌تعویق انداخت

براساس تازه‌ترین خبر‌ها، اپل قصد دارد عرضه‌ی آیفون تاشو خود را تا سال ۲۰۲۷ به‌تعویق بیندازد. گزارش‌های پیشین از عرضه‌ی این گوشی در سال ۲۰۲۶ حکایت می‌کرد.

اولین خبرهای درباره‌ی آیفون تاشو اپل ماه مارس در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد زمان عرضه‌ی این دستگاه سال 2026 خواهد بود. همچنین، شواهد حاکی از آن بود که اپل در حال ارزیابی‌های اولیه درباره‌ی عرضه‌ی آیفون تاشو خود با صفحه‌نمایش‌های 6 و 8 اینچی خود است.

در اواخر ماه گذشته، تصاویری از پتنتی برای دستگاهی که ممکن است آیفون تاشو باشد، منتشر شد. به‌گفته‌ی برخی، این تصاویر نشان می‌دهد که اپل ممکن است روی آیفون تاشو با طراحی صدفی کار کند. بااین‌حال، بر‌اساس گزارش اخیر شرکت تحقیقات بازار ترندفورس (Trendforce)، ممکن است اپل به‌دلایلی تا قبل از سال ۲۰۲۸ اولین آیفون تاشو خود را عرضه نکند.

گوشی‌های هوشمند تاشو، تنها ۱/۵ درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند و بازیگران اندرویدی مانند سامسونگ، اوپو، ویوو، موتورولا و هواوی رهبران این بخش هستند و سامسونگ سهم عمده‌ای از این بازار را در‌اختیار دارد.

طبق گزارش نئووین، سهم بازار گوشی‌های هوشمند تاشو تا سال ۲۰۲۸ به ۴/۸ درصد افزایش خواهد یافت و اپل با‌توجه‌به تعداد زیاد کاربران و طرفدارانش، می‌تواند با عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند تاشو خود، این بازار را متحول کند.

طبق گزارش ترندفورس، اپل ظاهراً هنوز در حال بررسی مشخصات و عملکرد قطعات با الزامات سخت‌گیرانه برای چین‌خوردگی و دوام است. چین‌خوردگی صفحه‌نمایش یکی از مشکلات آزاردهنده گوشی‌های هوشمند تاشو است. حتی بازیگران برتر مانند سامسونگ و موتورولا نیز تحت‌تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند و نگرانی‌هایی درباره‌ی دوام و خطر آسیب‌دیدن صفحه‌نمایش از ذرات ریز به‌وجود آمده است.

درحال‌حاضر، اپل محتاط است و نمی‌خواهد کارها را عجله‌ای پیش ببرد. این شرکت با استراتژی همیشگی خود یعنی «صبر‌کردن و دیدن» جلو می‌رود و می‌خواهد قبل از ورود به دنیای گوشی‌های تاشو، تمام معایب دستگاه تاشو را برطرف کند. با وجود تأخیر در ورود اپل به این عرصه، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این شرکت می‌تواند پویایی بازار گوشی‌های تاشو را تغییر چشمگیری تغییر دهد.

به‌جای اولین آیفون تاشو، شایعات حاکی از آن است که اپل در حال کار روی مک‌بوک تاشو با صفحه‌نمایش ۱۸/۸ اینچی است که گفته می‌شود در اواخر سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود مک‌بوک تاشو در حالت تاشده هم‌اندازه مک‌بوک ۱۳ یا ۱۴ اینچی معمولی باشد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا