شبکه و زیرساخت

پینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ روش اندازه گیری ping سرور چیست؟

در این مطلب از دانشنامه کیمیاهاست به این سوال پاسخ خواهیم داد که پینگ چیست و چه کاربردی دارد و روش اندازه گیری ping سرور به چه صورتی است. اصطلاح «پینگ» که بین گیمرها، برنامه‌نویس‌ها و وبمسترها زیاد شنیده می‌شود یعنی چه؟ اصلاً تابه‌حال به تاثیر پینگ روی سئو سایت فکر کرده‌اید؟

در مقاله امروز می‌خواهیم به این سوال‌ها جواب بدهیم و روش اندازه گرفتن پینگ سرور و راه‌های کاهش آن را به شما بگوییم. بیایید با تعریف پینگ شروع کنیم.

پینگ (Ping) چیست؟

به مدت زمانی که برای رفت و برگشت اطلاعات صرف میشود Ping یا پینگ میگویند که مخفف کلمه Packet InterNet Groper است. این ابزار توسط مایکل ماس در سال ۱۹۸۳ برای بررسی اینکه آیا بسته داده شبکه می‌تواند بدون خطا به آدرس برسد یا خیر ساخته شد.

اگر بخواهیم پینگ را به طور خلاصه تعریف کنیم باید بگوییم که پینگ دستوری جهت تعیین ارتباط، میزان سرعت و زمان برگشت بسته‌ها بین دو نقطه مختلف مثل دو کامپیوتر یا کامپیوتر با یک سایت می‌باشد. این فرمان معمولاً برای بررسی خطاهای شبکه استفاده می‌شود و برای بازی‌های آنلاین شاخص بسیار مهمی محسوب می‌شود.

حال که با مفهوم پینگ آشنا شدیم باید بگوییم که هرچقدر سرعت دریافت و ارسال اطلاعات بیشتر انجام گردد، عدد پینگ ما کوچکتر خواهد بود. این عدد نشانگر کیفیت سرعت اینترنت ما یا سروری که به آن پینگ می‌گیریم، می‌باشد. پس از مشخص شدن این عدد می‌توانید از نتایج برای نتیجه گیری بیشتر استفاده کنید.

از این رو هرگاه ما خطای اتصال به اینترنت داشتیم، اول به سراغ پینگ می رویم. شما با استفاده از پینگ نه تنها اتصال را تست می‌کند، بلکه زمان را نیز اندازه گیری می‌کند.

پینگ (Ping) چیست؟

نحوه کار پینگ چیست؟

نحوه کارکرد پینگ به این صورت است که ابتدا مبدا بسته اطلاعات لازم را به مقصد ارسال میکند , سپس سرور مقصد این بسته را دریافت کرده و در پاسخ آن بسته اطلاعات دیگری را به سیستم مبدا ارسال میکند ; سیستم مبدا بسته را دریافت میکند و در انتها زمان صرف شده طی رفت و برگشت اطلاعات بررسی شده و اعلام میشود.

تاثیر پینگ روی سئو سایت چیست

پینگ و سرعت آن به خودی خود روی سئو سایت تاثیر ندارد و جزو فاکتورهای رتبه بندی گوگل نمی باشد. اما از آنجایی که رفتار کاربران برای گوگل و رتبه بندی سایت مهم می باشد، در این صورت پینگ بالا باعث کند بارگذاری شدن سایتتان می شود و در این صورت است که گوگل برای شما نمره منفی در نظر می گیرد.

اگر میزبانی سایت شما در خارج از کشورتان انجام شود سرعت پینگ داخل کشور کند خواهد بود در نتیجه سایت شما برای کاربران داخلی با سرعت پایین تری بارگذاری خواهد شد. در نتیجۀ پینگ بالای سرور، می‌شود تاخیر در بارگذاری سایت و تاثیر منفی روی سئو.

تاثیر پینگ روی سئو سایت

آموزش چگونگی اندازه گیری پینگ سرور

برای اندازه‌گیری Ping، دو روش متدوال وجود دارد:

روش اول: استفاده از cmd ویندوز

اولین روش اندازه گیری پینگ سرور استفاده از cmd است. برای استفاده از این قابلیت، به “Start Menu” و سپس به پوشه “Accessories” خود بروید. و یا cmd را تایپ کنید.

در محیط Command Prompt دستور ping را تایپ کنید و پس از یک فاصله (اسپیس) نام سایت موردنظر را تایپ کنید. عبارت “Ping SiteURL.com” را در خط فرمان تایپ کنید. سپس کلید Enter را بزنید.

در تصویر زیر۷، تست پینگ برای وب‌سایت یوتیوب را مشاهده می‌کنید:

روش اندازه گیری ping سرور

همانطور که می‌بینید، ۴ بسته (Packet) ارسال و دریافت شده و مدت زمان پینگ آن حداکثر ۵۵ میلی‌ثانیه بوده است.

روش دوم: استفاده از سایت Check-Host

روش دوم اندازه گیری پینگ سرور استفاده از سایت check-host می باشد. برای اینکار ابتدا روی Check-host کلیک کنید تا وارد سایت آن شوید. سپس آدرس سایت یا IP آن را در کادر بالا وارد کنید و روی گزینه Ping پایین کادر کلیک کنید.

تاثیر پینگ روی سئو سایت و روش اندازه گیری ping سرور

اطلاعاتی مانند تصویر بالا برای شما به نمایش در می‌آید که شامل، تعداد بسته‌های ردوبدل شده و میزان پینگ آن‌ها در این فاصله است.

عدد ping در حالت های مختلف چیست

  • کمتر از ۳۰ میلی‌ثانیه: بهترین زمان ایده‌آل برای بازی‌های آنلاین است.
  • بین ۳۰ تا ۵۰ میلی ثانیه:‌ زمان پینگ متوسط که همچنان می‌تواند برای بازی آنلاین خوب باشد.
  • بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی ثانیه: زمان پینگ کم که بر روی بازی آنلاین تاثیرگذار خواهد بود.
  • بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلی ثانیه: زمان پینگ بسیار کم که بر روی مرورگرهای وب تاثیر کمی دارد. اما در بازی آنلاین Lag می‌اندازد.
  • بیش از ۵۰۰ میلی ثانیه: زمان پینگ بیش از نیم ثانیه روی تمام درخواست‌ها تاخیر ایجاد می‌کند. این مورد مخصوصا زمانی اتفاق می‌افتد که مبدا و مقصد در دو سوی دنیا هستند.

چگونه میتوان زمان پینگ را کاهش داد؟

یکی از روش های کاهش پینگ تقویت سیگنال های اینترنت با نزدیک شدن به روتر است. همچنین بستن برنامه های بلااستفاده نیز به تقویت پینگ کمک میکند. همچنین اگر صاحب وب سایت هستید میتوانید از سرورهای داخلی استفاده کنید تا پینگ کمتر شود و سرعت بهتری را تجربه کنید. و در نهایت از برنامه های کاهش پینگ نیز میتوانید استفاده کنید.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید هرگونه سوال یا مشکلی را از طریق بخش دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا