هاستینگ

هاست وردپرس چیست و چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟

هاست وردپرس، نوعی هاست لینوکسی است که برای عملکرد بهتر سایت های وردپرسی بهینه سازی شده اند.

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که هاست وردپرس چیست، ابتدا باید به تعربف هاست و سیستم مدیریت محتوای وردپرس بپردازیم.

همانطور که در مطالب قبلی سایت بیان کردیم، هاست به میزان فضایی گفته می‌شود که می‌توانید به سایت خود از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست اختصاص دهید تا فایل ها و مطالب مربوطه به سایت را در محیطی امن نگهداری کنید و سایت خود را راه اندازی نمایید. شما می‌توانید با استفاده از سیستم هاست فایل‌هایی را که می خواهید به طور مستقیم در دسترس داشته باشید را در هاست آپلود و بر روی سایت منتشر کنید.

یکی از انواع هاست، این مدل هاست است، که مخصوص سیستم مدیریت محتوی وردپرس است. البته برای نصب وردپرس حتما نباید از این نوع هاست  استفاده کنید، اما این هاست امکاناتی دارد که آن را از یک هاست معمولی متمایز می‌کند.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای اپن سورس (کدباز) است. که به عنوان سایت ساز توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان برای ساخت وب سایتهای زیبا و بلاگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از پلاگین ها و قالب های وردپرس می توان آنرا به صورت کامل سفارشی سازی کرد.

هاست وردپرس

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است. از این رو سایت شما باید از نوع هاست لینوکس نیز باشد. و بر روس سرورهای موردنظر از قبیل: Mysql و Php و Apache نصب و راه اندازی شود. وردپرس با ارائه ی روش های مدیریتی و امکانات رایگان خدمتی گسترده در حق وبمستران می باشد که می توان از آنها بهره مند شد.

هاست وردپرس چیست؟

این هاست، نوعی هاست لینوکسی است که برای عملکرد بهتر سایت های وردپرسی بهینه سازی شده اند. وردپرس به دلیل داشتن پلاگین های زیاد در مخزن خود که باعث منعطف شدن آن می‌شود، ظرفیت بالایی از منابع سرور را استفاده می کند.

از این رو، برخی از شرکت های هاستینگ با ارتقای منابع سخت افزاری و نرم افزاری خود، هاست ویژه سایت های وردپرسی ارائه می دهند تا هم انعطاف پذیری سیستم وردپرس حفظ شود و هم از استفاده بیش از حد منابع سرور جلوگیری گردد.

شرکت‌های ارائه دهنده هاستینگ که این هاست ارائه می ­دهند، از طریق وردپرس سریعتر، بهتر و با امنیت بیشتری می­‌توانند سرویس دهی کنند.

وب سایت‌هایی که بر روی وردپرس راه اندازی می‌شوند از منابع متفاوتی استفاده می‌کنند. به همین دلیل برای ایجاد این نوع هاست دامنه وسیعی وجود دارد که باعث می­‌شود وردپرس موثرتر از نصب معمولی بر روی هاست اشتراکی یا سرور مجازی راه اندازی شود.

 

یکی از مزایای خرید هاست نسبت به سایر سرویس‌های هاستینگ، وجود سخت افزار قوی بر روی سرور است که باعث افزایش قدرت پردازش سرور می‌شود. کانفیگ مناسب سرور یکی از دلایل مهم در عملکرد مناسب هاست است. به طور کلی وجود سخت افزارهای قوی نقش ارزشمندی و پررنگی در بهبود عملکرد هاست دارد.

اگر سایت شما بر روی سیستم محتوای وردپرس راه اندازی شده است. پس بهتر است از یک این نوع هاست برای سایت خود استفاده کنید. زیرا این کار باعث افزایش سرعت سایت وردپرسی شما می‌شود.

امکانات هاست وردپرس

این هاست، دارای امکانات ویژه وردپرس است که در هاست معمولی اشتراکی ارائه نمی‌شود. علاوه بر این، در این هاست، شما می‌توانید:

  • تنها با یک کلیک وردپرس را نصب کنید.
  • وردپرس را به­‌صورت خودکار آپدیت کنید.
  • موارد امنیتی وردپرس را بررسی کنید.
  • از میان انبوهی از قالب‌ها، قالب مورد نظرتان را نصب کنید.
  • هر افزونه‌ای که نیاز دارید، به راحتی از پنل هاست نصب کنید.

تفاوت هاست معمولی با هاست وردپرس چیست ؟

  • هاست  وردپرس در مقایسه با هاست معمولی، عملکرد فنی و امنیتی بهتری دارد.
  • این هاست بهینه‌سازی‌های قابل توجهی، هم در بخش سرعت و هم در بخش عملکرد دارد.
  • در این نوع هاست، ابزارهای محافظتی و امنیتی بهینه‌سازی شده‌اند.
  • تمامی سرورها، تماما برای وردپرس استانداردسازی شده‌اند.
  • سرویس‌های وردپرسی، معمولا فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند

هاست اختصاصی وردپرس

در پایان باید گفت، اگر بودجه محدودی دارید و سایت مهمی ندارید، برای راه اندازی سایت وردپرسی خود می توانید از هاست معمولی استفاده کنید.

اما اگر به امنیت و سرعت سایت وردپرسی خود اهمیت می دهید، این هاست بهترین گزینه است. در ضمن اگرچه هزینه این مدل هاست قدری بالاست، اما ویژگی های عملکردی این مدل هاست این هزینه ها را جبران خواهد کرد.

مدیریت هاست وردپرس بسیار ساده است و این یکی از مهم ترین دلایلی است که منجر به خرید Host WordPress می باشد. شما می توانید با خرید از سایت کیمیاهاست از امکانات آن استفاده کنید.

کیمیاهاست می تواند وب سایت شما را با بهترین سرعت، امنیت بالا، آپ تایم پرسرعت و پشتیبان گیری، به صورت ۲۴ ساعته میزبانی کند.

چرا باید از هاست مخصوص وردپرس استفاده کنیم؟

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم وردپرس برای داشتن عملکردی متناسب با نیازهای ما باید پلاگین‌های متعددی را بر روی خود نصب داشته باشد.

در حالت کلی وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و یا سایت ساز قدرتمند، امن و بسیار سریع است که به جرات می‌توان گفت رقیبی ندارد ولی زمانی که پلاگین‌های متعدد و بعضاً مشکل‌دار که به درستی و بهینه کدنویسی نشده باشند بر روی آن نصب شود به شدت می‌تواند روی خروجی آن تأثیرگذار باشد.

این پلاگین‌ها منابع سخت‌افزاری سرور را به شدت درگیر کرده و سایت شما را کند می‌کنند به همین دلیل باید از هاست وردپرس مخصوص این cms استفاده کنید تا بتوانید با راندمان بهتری فعالیت نمایید.

این هاست دارای منابع سخت‌افزاری بیشتر و قوی‌تری هستند و از نظر نرم‌افزاری نیز دارای تنظیمات خاصی است که می‌تواند سایت شما را بسیار بهینه‌تر کند.

داشتن مقدار سی پی یو بیشتر، قوی‌تر و نسل جدیدتر، هاردهای نسل جدید SSD و پورت شبکه پر قدرت در هاست‌های وردپرسی جز نقاط قوت این نوع هاست محسوب می‌گردند.

هاست وردپرس کیمیاهاست ، یکی از پرفروش ترین سرویس های میزبانی وب است که با امکانات و قابلیت های ویژه و مخصوص وب سایت های وردپرسی ارائه شده است. همانطور که می‌دانید هاست فضایی از یک سرور است که برای میزبانی وب ارائه می‌شود. در این مدل های هاست در واقع به هاستی گفته می‌شود که سرورهای آن برای عملکرد بهتر وردپرس، بهینه سازی شده اند. قابلیتی که در هاست های معمولی و اشتراکی ارائه نشده است.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا