آموزشامنیتسی پنل

فعال سازی SSL رایگان در سی پنل

گواهینامه SSL به مشتریان شما این اطمینان را می دهد که سایت شما یک سایت امن است و می توانند با خیال راحت اطلاعات خصوصی خود مانند شماره کارت اعتباری و ... را برای شما ارسال کنند.

در این مطلب نحوه نصب و فعال سازی گواهینامه SSL رایگان در سی پنل به صورت تصویری آموزش داده می‌شود.

یکی از اقداماتی که برای افزایش امنیت و همچنین سئوی سایت باید انجام دهید، نصب گواهینامه SSL است. استفاده از SSL نتنها امنیت سایت شما را افزایش می دهد، بلکه کمک می‌کند تا رتبه سایت شما در موتورهای جست و جو نظیر گوگل، بالاتر رود، یعنی با این گواهی سئوی سایت شما بهبود می یابد.

نوشته های مشابه

SSL چیست؟

این عبارت مخفف Secure Socket Layer است. و وظیفه دارد تا از اطلاعات شما در برابر هکرها محافظت کند. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت گردند.

گواهینامه SSL به مشتریان شما این اطمینان را می دهد که سایت شما یک سایت امن است و می توانند با خیال راحت اطلاعات خصوصی خود مانند شماره کارت اعتباری و … را برای شما ارسال کنند. برای برقراری یک اتصال SSL به Web Server Certificate ها نیاز می باشد.

در واقع با صدور گواهینامه‌ SSL برای یک سایت، از اطلاعات حساس و حائز اهمیت کاربران در فضای وب، مانند تراکنش‌های مالی، نام‌های کاربری، رمز عبور و غیره محافظت می‌شود.

آیا سایت من گواهینامه SSL دارد؟

برای اینکه بفهمیم که آیا سایت ما گواهینامه SSL دارد یا نه، کافی است وارد سایت خود شوید و سپس نوار مرورگرتان را بررسی کنید، اگر قبل از URL (نام سایت) یک قفل خاکستری رنگ وجود داشت، پس سایت‌تان SSL دارد و امنیت آن تامین شده است. این موضوع در تصویر زیر نشان داده شده است.

گوهینامه SSL

فعال سازی گواهینامه SSL رایگان در Cpanel

ابتدا وارد سی‌پنل شوید.

حالا از قسمت Security روی SSL/TLS Status کلیک کنید.

گواهینامه SSL در سی پنل

در صفحه جدیدی که باز می‌شود، دامنه‌ها و زیردامنه‌های موجود را می‌بینید. اینجا باید هر کدام از دامنه‌هایی که می‌خواهید Auto SSL برای آن‌ها فعال شود را با تیک مشخص کنید.

ssl رایگان در cpanel

حالا ۳ گزینه پیش روی شماست:

تنظیم SSL  در سی پنل

Include Domain during AutoSSL: با کلیک روی این دکمه گواهینامه SSL رایگان برای گزینه های تیک خورده فعال می شود.

اگر از قبل گواهی‌ها در حالت Auto SSL قرار گرفته باشند، دیگر این گزینه غیرفعال می‌شود.

Exclude Domain from AutoSSL: این دکمه گواهینامه هایی که قبلا فعال بوده اند را به صورت غیر فعال درمی آورد.

Run AutoSSL: یا کلیک روی این دکمه عملیات نصب گواهینامه SSL آغاز می‌شود.

وقتی که نصب SSL با موفقیت انجام شد، یک قفل سبز رنگ در کنار هر دامنه قرار می‌گیرد که به معنی نصب موفقیت‌آمیز است. دقت کنید که Auto SSL هر ۳ ماه یک بار به‌صورت خودکار گواهی‌های شما را تمدید خواهد کرد.

SSL  رایگان در cpanel

یک نکته مهم:  اگر طی ۲۴ ساعت، بیشتر از ۵ بار درخواست عملیات Auto SSL را برای سرور ارائه‌کننده گواهی بفرستید، احتمال دارد که درخواست‌های‌تان اسپم تلقی شوند و تا یکی دو روز، دسترسی‌تان به این بخش قطع شود.

 

در بسیاری از شرکت‌های هاستینگ، SSL رایگان بر روی دامنه و سرویس‌های میزبانی ارائه نمی‌شود، لذا امکان مدیریت SSL و انجام موارد فوق در آن‌ها مقدور نمی‌باشد.

شما با خرید هاست های کیمیاهاست،از فعال سازی SSL رایگان در سی پنل بهره مند خواهید شد!

خرید هاست از کیمیاهاست

 

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا