آموزشهاستینگ

هاست چیست؟ راهنمای انتخاب بهترین هاست!

هاست (Host) یا هاستینگ به فضایی گفته می‌شود که در آن اطلاعات و فایل‌های وب‌سایت شما بارگذاری می‌شود.

هاست در زبان انگلیسی (Host) به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می‌شود. یک سرور می‌تواند به چندین قسمت تقسیم شود (تقسیم‌بندی مجازی) که به هر قسمت آن، هاست گفته می‌شود. یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک هاست از یک وب‌سایت میزبانی می‌کند.

هاست به زبان ساده

هاست فضایی است که اطلاعات سایت شما برروی آن قرار می گیرد. این اطلاعات می توانند صفحات وب سایت، عکس ها، فایل های CSS، جاوا اسکریپت و یا هر نوع فایل دیگری باشند.

نوشته های مشابه

این فضا برروی هارد دیسک سرورهایی با سیستم عامل ویندوز یا لینوکس (که در دیتاسنترهای معتبر داخلی و یا خارجی مستقر می باشند) قرار دارد و اطلاعات سایت با توجه به قدرت سرور و ارتباطات مناسب دیتاسنتر مربوطه می تواند بدون کوچکترین وقفه و با بیشترین سرعت ممکن در سراسر دنیا در دسترس باشد.

به جهت فراهم آوری امکان مدیریت این فضا (هاست) به کاربران دسترسی های لازم (نام کاربری و رمزعبور) به یک کنترل پنل تحت وب ارائه می گردد.

خدمات میزبانی وب و هاستینگ کیمیاهاست، با سرورهای قدرتمند در دیتاسنترها ایران و اروپا، سرویس میزبانی پرسرعت را برای تمام سایت‌های دانلودی، تجاری، فروشگاهی و شرکتی فراهم می‌کند.

هاست خود را متناسب با نیاز سایت خود از میان انواع هاست شرکت کیمیاهاست شامل هاست ویژه وردپرس، هاست لینوکس، هاست ایرانی، هاست اروپا، هاست جوملا وهاست ایمیل انتخاب کنید. خرید هاست و دامین (دامنه) آغاز ورود کسب‌وکار شما به دنیای مدرن تجارت آنلاین می‌باشد.

کنترل پنل های مختلفی با توجه به سیستم عامل سرورهای هاستینگ وجود دارند. به طور مثال کنترل پنل های رایج در سرورهای ویندوزی شامل Website Panel, Plesk, Helm و … و در سرورهای لینوکسی شامل Cpanel, DirectAdmin, Plesk  و … می باشند.

راحتی کار و امکاناتی که یک کنترل پنل به کاربران ارائه می دهد از جمله فاکتورهای مهم یک هاست خوب است.

در زمان انتخاب پلن هاست مناسب باید علاوه بر فاکتورهای کیفیتی به پارامترهای دیگری از جمله میزان فضا، ترافیک ماهیانه ، تعداد ایمیل اکانت، تعداد پایگاه داده و … نیز توجه داشته و بر این اساس پلن مناسب با نیاز خود را خریداری نمایید.

هاست چیست

اصطلاحات مهم در انتخاب هاست

در زیر پارامترهایی را به شما معرفی می کنیم که می تواند در انتخاب بهترین هاستیگ برای طراحی سایت به شما کمک کند:

Disk Space  یا فضا چیست؟

همانطور که قبلا اشاره شد، هاست شبیه هارد تحت وب است.Disk Space  یا فضا هم به مقدار فضا و حجمی گفته می‌شود که روی آن هارد می‌توانید اطلاعات و داده‌های سایتتان را ذخیره کنید.

هارد SSD چیست؟

در حقیقت سرورهای هاستیگ بسیار شبیه به یک کامپیوتر شخصی هستند. با این تفاوت که از نظر سخت افزاری در سطح بالایی قرار دارند. همانطور که می‌دانید هاردهای SSD از جمله هاردهای پر سرعت موجود در بازار کامپیوتر هستند و صد البته سریعترین هاست موجود می‌باشند!

Cpanel  یا سی پنل چیست؟

Cpanel  یکی از پنل های بی نظیر هاستینگ است که توانسته با رابط کاربری گرافیکی عالی، همه نگاه‌های مدیران وب سایت‌ها را به سمت خود جلب کند. در بین کنترل پنل‌های هاستی مثل دایرکت ادمین و سی پنل پیشنهاد ما انتخاب سی پنل است که قدرت و رابط کاربری ساده و محیط گرافیکی عالی دارد.

 DirectAdmin یا دایرکت ادمین چیست؟

بعد از محبوترین کنترل پنل هاستیگ یعنی سی پنل، یکی از رایج ترین ترین پنل‌های هاستیگ در بین شرکت‌های هاستیگ DirectAdmin یا دایرکت ادمین است. که با رابط گرافیکی ساده تری که نسبت به سی پنل دارد به شما امکان مدیریت هاستینگ را می‌دهد.

Uptime یا آپ تایم چیست؟

آپ تایم به درصد زمانی گفته می‌شود که وب سایت شما در دسترس است. یعنی اگر Uptime هاست های ارائه شده توسط سرویس دهنده هاستی که انتخاب می کنید ۹۹٫۸۶% بود یعنی در حدود یک ساعت سایت شما در ماه در دسترس نیست! پس سعی کنید آپ تایم هاستی که انتخاب می کنید بالا باشد.

addon domain  چیست؟

به تعداد دامنه هایی گفته می‌شود که می تونید روی یک هاست اضافه کنید. و سایت‌هایی با محتوا، ظاهر و اطلاعات متفاوتی راه اندازی کنید. به عنوان مثال اگر هاستی خرید کردید که در مشخصات آن هاست گفته شده که تعداد ادان دامنه آن ۳ است، شما می تونید ۳ سایت متفاوت با ۳ دامنه مختلف علاوه بر سایت اصلی‌تان روی آن هاست راه اندازی کنید.

aliase  یا پارک دامنه چیست؟

امکانی است که به شما قابلیت این را میدهد که روی سایتتان دامنه‌های متفاوت دیگری را اضافه کنید. و کاربران با وارد کردن آدرس دامنه پارک شده به هاست اصلی شما هدایت می‌شوند.

bandwidth  یا پهنای باند چیست؟

به حجم اطلاعاتی ( تصاویر، ویدئوها، داده ها و… ) گفته می‌شود که بین سایت شما و کامپیوتر بازدیدکننده شما ردو بدل می‌گردد. پیشنهاد می کنیم اگر سایتتان را تازه می خواهید روی بستر اینترنت پیاده سازی کنید از پهنای باند حدود ۱ گیگ شروع کنید. اما آینده نگری کنید که شاید در ماه ها آینده اگر نیاز به ارتقاء هاست از نظر پهنای باند داشتید پلن های هاستینگی که سرویس دهنده شما ارائه میدهد مقرون بصرفه هست یا نه؟!

البته سرویس دهنده‌های خوب همیشه پلن‌های ارتقایی پیش بینی می‌کنند تا اگر یکی از مشتریانشان نیاز به پهنای باند بیشتری داشت، اکانتش را با یه هزینه معقول ارتقاء بدهد.

Database  یا پایگاه داده چیست؟

همان بانک اطلاعاتی است که برای ذخیره سازی مطالب نوشتاری وب سایت استفاده می‌شود. مثلا کلیه اطلاعات محصولات، محتوای وبلاگ، اکانت کاربران و… در آن بصورت جداول منظمی ذخیره می‌شود.

پشتیبانی هاست

آخرین و مهم ترین پارامتری که باید در انتخاب بهترین هاست برای سایت‌تان مد نظر قرار دهید، پشتیبانی آن است. اگر هاستی انتخاب کنید که بهترین پارامترهای بالا رو داشته باشد اما پشتیبانی خوبی نداشته باشد بدرد خرید هاست نمی‌خورد!

سخن پایانی …

از نظر هاست لینوکس و ویندوزی، انتخاب هاست لینوکسی یک انتخاب عاقلانه است زیرا از نظر هزینه، محبوبیت، پشتیبانی از کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین، امنیت و … نسبت به هاست ویندوزی در رده بالاتری قرار دارد. هاستی که انتخاب می کنید باید پشتیبانی خوبی ارائه بدهد. از فایل ها و اطلاعات شما بصورت مداوم پشتیبانی تهیه کند، آپ تایم بالایی داشته باشد، فضا و همچنین ترافیک مناسبی به شما ارائه بدهد.

سعی کنید بسته به نیازتان ، دقتی که در انتخاب نام دامنه دارید را برای انتخاب هاست خودتان بکار ببرید چون هاست خوب در میزان گردش ترافیک بازدیدکنندگان، کاهش فرار بازدیدکنندگان و سئو تاثیر گذار است.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا