هاستینگ

هاست پایتون چیست؟ چه سایت هایی باید از هاست پایتون استفاده کنند؟

ما در این مقاله از دانشنامه کیمیاهاست این مطلب را برای شما آماده کرده ایم که هاست پایتون چیست و چه کسانی باید از هاست پایتون استفاده کنند.

قبل از اینکه در خصوص هاست پایتون صحبت کنیم، ابتدا باید به تعریف مفهوم هاست پردازیم، که البته ما در دانشنامه کیمیاهاست در مطالب مختلفی در این خصوص صحبت کردیم که از لینک های زیر می توانید آنها را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

پایتون چیست؟

«زبان برنامه نویسی پایتون» (Python Programming Language) یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی دهه کنونی است که طی سال‌های اخیر، همواره جزو پنج زبان برنامه‌نویسی محبوب موجود در دنیا بوده است. پایتون، در رده‌بندی‌های گوناگونی که برای زبان‌های برنامه‌نویسی و پیرامون محبوبیت، قدرتمندی، تنوع و تعدد فرصت‌های شغلی آن‌ها ارائه می‌شود، نه فقط جزو پنج زبان صدرنشین، که معمولا یکی از دو گزینه اول یا دوم است.

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا تفسیر شده برای برنامه نویسی عمومی است. این زبان دارای یک فلسفه طراحی است که بر خواندن کد، به خصوص با استفاده از فضای خالی مهم استوار است. Python دارای یک سیستم نوع پویا و مدیریت حافظه خودکار است و پارادایم های چندگانه برنامه نویسی را پشتیبانی می کند.

مفسر پایتون برای بسیاری از سیستم عامل ها در دسترس است. این زبان برنامه نویسی معمولا به عنوان یک زبان اسکریپت نویسی برای وب اپلیکیشن ها استفاده می شود به طوری که می تواند به شکل اتوماتیک بسیاری از تسک ها را انجام داده و انجام برنامه نویسی را موثرتر نماید.

پایتون چیست؟

هاست پایتون چیست؟

هاست پایتون، هاست لینوکسی است، که با نصب پیش‌نیازهای زبان برنامه‌نویسی پایتون در سرور، آن را برای نصب سایت‌هایی که با پایتون نوشته شده‌اند، آماده می‌کند.

اگر شما سایتی را طراحی کرده اید که زبان پایتون نوشته شده باشد (با استفاده از یکی از فریم ورک های جنگو و یا فلسک) نیاز دارید که از از این هاست برای بارگذاری سایت خود استفاده کنید.

برنامه ها و امکانات هاست پایتون، نصب ماژول‌های پایتون را هم برای شما، آسان می‌کند. همچنین سرعت و بهره‌وری را هم به میزان بسیار چشمگیری افزایش می‌دهد.

اگر شما از زبان پایتون برای برنامه نویسی سایت خود استفاده می کنید باید هاست پایتون را انتخاب کنید.

هاست پایتون چیست؟

چه سایت هایی باید از هاست پایتون استفاده کنند؟

به طور خلاصه می توان گفت هر سایت و یا برنامه ای که دارای زبان پایتون است جهت سازگاری و سرعت بیشتر از برنامه هاست پایتون استفاده می کند.

اجرای برنامه های پایتونی براحتی امکان پذیر نیست و نیاز به یک سری ملزومات خاص دارد. از جمله این ملزومات می توان به وجود یک هاست دارای ابزارهای Gunicorn- Supervidor -Uwsgl اشاره کرد. همچنین خود سرور هم باید مورد تنظیمات ویژه قرار بگیرد. این سختی های اجرا باعث می شود از هاست پایتون اشتراکی کمک بگیریم که میزان سختی کمتری دارد و به نسبت راحت تر است. از دیگر مزیت استفاده از هاست اشتراکی پایتون از نظر قیمت مقرون به صرفه تر است. اما کاربران می بایست به این امر واقف باشند که در هنگام میزبانی از سایت هایی که بازدیدی بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر دارند از سرور خصوصی و یا به اصطلاح VPS استفاده نمایند.

نتیجه گیری

با توجه به رشد روز افزون سایت‌های پایتون از جمله جنگو ، توسعه‌دهندگان تازه‌کار برای راه‌اندازی سایت خود به هاست‌های ارزان و مقرون به صرفه‌ای نیاز دارند. از این رو، هاست‌ پایتون اشتراکی، انتخاب بسیار مناسبی برای این افراد بوده و آن‌ها را از دردسرهای راه‌اندازی صفر تا صد یک سرور مجازی یا سرور اختصاصی و پرداخت هزینه‌های زیاد آن ها، بی نیاز می‌کند.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا