افزونه هاوردپرس

بهترین افزونه کاهش حجم عکس وردپرس

ما در این مطلب از سلسله آموزش های سیستم مدیریت محتوا، سه مورد از بهترین افزونه های کاهش حجم عکس در وردپرس را به شما معرفی می کنیم.

۱. افزونه Smush

اولین افزونه ای که به شما معرفی می کنیم و یکی از افزونه های فارسی شده برای کاهش حجم عکس و از افزونه های کاربردی وردپرس می باشد، افزونه Smush است. این افزونه قابلیت فشرده سازی تصویر بدون کاهش کیفیت، تغییر اندازه تصویر، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی خودکار و … را دارد. شما با استفاده از این افزونه می توانید به طور همزمان ۵۰ عکس را بهینه سازی کنید. همچنین تصاویر کمتر از ۵ مگابایت را پاسخگو است. البته این افزونه دارای نسخه پیشرفته و پولی نیز می باشد که دارای امکانات بیشتر و بهتری است و می تواند به شما کمک کند.

برای کار با این افزونه ابتدا آن را نصب و فعالسازی کنید. سپس در پیشخوان وردپرس خود منوی جدیدی را به نام این افزونه مشاهده می کنید و می توانید پس از تنظیم کردن موارد لازم، از آن استفاده کنید.

⇔دانلود افزونه Smush

البته این افزونه کاهش حجم عکس فارسی سازی شده است و کار با آن بسیار آسان است. بخش های این افزونه شامل موارد زیر هستند:

فشرده سازی انبوه

در این بخش شما میتوانید جمعی از تصاویر خود را بهینه سازی کنید همچنین در انتهای این بخش تنظیمات مربوط به آن وجود دارد که میتوانید به دلخواه آن را تنظیم کنید.

فشرده سازی دایرکتوری

با استفاده از این قابلیت شما میتوانید تصاویر خارج از وردپرس را نیز فشرده سازی کنید. تنها کافی است دایرکتوری یا پوشه موردنظر را انتخاب کنید.

بارگذاری آهسته

در این بخش میتوانید موارد موردنظر خود را جهت بارگذاری کند انتخاب کنید. که این امر باعث صرفه جویی در مصرف پهنای باند و افزایش سرعت سایت میشود.

در انتها درصورت نیاز میتوانید این افزونه را از طریق زیرمنوی “Smush حرفه ای” به نسخه حرفه ای آن ارتقا دهید.

 افزونه کاهش حجم عکس

۲. افزونه ShortPixel Image Optimizer

از دیگر افزونه ها جهت بهینه سازی تصاویر وردپرسی و کاهش حجم عکس , افزونه ShortPixel Image Optimizer است. این افزونه به ما کمک می کند تابا کاهش حجم تصاویر ، سایتی سریع و پر سرعت داشته باشیم که این باعث افزایش سرعت لود سایت شده و همچنین باعث افزایش رتبه گوگل تصاویر سایت ما می شود که این افزونه از تکنولوژی lossless تصاویر را فشرده سازی می کند و باعث کم شدن حجم تصاویر می گردد .

این افزونه از پسوندهای رایج تصاویر مانند PNG, JPG, GIF پشتیبانی می کند و حتی در بعضی فایل ها مانند PDF تاثیر گذار است و این نوع فایل ها هم بهینه سازی می کند .

با نصب افزونه ShortPixel تمامی تصاویری که آپلود می کنید توسط این افزونه پردازش شده و عملیات بهینه سازی انجام می گیرد و برای بهینه سازی تصاویر قدیمی هم می توانید از بخش تنظیمات افزونه اقدام کنید و تصاویری که مد نظر دارید را انتخاب کرده و شروع به بهینه سازی تصاویر نمائید .

برخی از امکانات افزونه ShortPixel به شرح زیر می باشد :

  • پشتیبانی از فرمت تصاویر PNG, JPG, GIF و فرمت اسناد PDF
  • بهینه سازی تصاویر شاخص مطالب سایت
  • تهیه نسخه پشیبان از تصاویر با کیفیت اصلی
  • ارسال گزارش بهینه سازی ۴۰ روزه تمامی تصاویر
  • قابلیت استفاده برای سیستم ووکامرس

پس از ثبت نام افزونه را نصب و فعالسازی کنید. سپس در پیشخوان وردپرس شما منوی تنظیمات , زیرمنوی ShortPixel را مشاهده خواهید کرد که با ورود به آن میتوانید کلید API را درخواست کنید , به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

⇔دانلود افزونه ShortPixel

 افزونه کاهش حجم عکس ShortPixel

۳. افزونه EWWW Image Optimizer

سومین افزونه کاهش حجم عکس , افزونه EWWW Image Optimizer میباشد. افزونه EWWW Image Optimizer از فرایند‌های lossless برای کاهش حجم تصاویر وردپرس استفاده می‌کند و با استفاده از ابزارهای همچون jpegtran ،TinyJPG ،JPEGmini و pngout تصویر لود شده شما را بهینه سازی می کند. این کار باعث می شود سرعت لود تایم تصاویر شما بهبود یابد.

ویژگی های افزونه EWWW Image Optimizer :

  • افزایش سرعت لود سایت
  • بهبود و بهینه سازی تصاویر سایت
  • پشتیبانی از تمامی فرمت عکس ها
  • قابلیت بکاپ گیری با سرعت بالا
  • استفاده بسیار کم از منابع سرور
  • و….

 افزونه کاهش حجم عکس EWWW Image Optimizer

جهت کار با این افزونه ابتدا آن را نصب و فعالسازی کنید. سپس در پیشخوان وردپرس خود در منوی تنظیمات زیرمنوی “EWWW Image Optimizer” را مشاهده خواهید کرد.

⇔دانلود افزونه EWWW Image Optimizer

این افزونه دارای ۵ بخش است که به وسیله آنها میتوانید تصاویر را فشرده و بهینه سازی کنید , تغییر سایز دهید و فرمت آنها را تبدیل کنید. این افزونه نیز دارای ویژگی ایی است که به شما امکان می دهد تصاویر را به صورت دسته جمعی بهینه سازی کنید. این افزونه نیز دارای نسخه پولی است و شما میتوانید با پرداخت هزینه از نسخه حرفه ای آن استفاده کنید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا