آموزشدامنهسی پنل

اتصال دامنه جدید در سی پنل

در این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان آموزش اضافه کردن دامین در cPanel را آموزش دهیم. شما روی هاستتان می توانید دامنه های مختلفی را اضافه کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد دامنه هایی که می خواهید اضافه کنید بستگی به دسترسی ای دارد که هاستینگ شما به شما داده است

اگر شرکت هاستینگ شما از ادان دامین پشتیبانی می کند شما به راحتی می توانید دامنه دیگری را به هاست خود متصل کنید و اتصال دامنه جدید در سی پنل را به راحتی انجام دهید.

قبل از ایجاد ادان دامین، اطمینان پیدا کنید که هاست شما این قابلیت را دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا ابتدا تفاوت بین ادان دامین را با ساب دامین، پارک دامین توضیح دهیم.

بعد از انجام پیش نیازهای ساخت ادان دامین، به بررسی مراحل اضافه کردن دامنه جدید به هاست می پردازیم.

پیشنهاد ما: آموزش هاست

تفاوت ساب دامین، پارک دامین و ادان دامین در اتصال دامنه جدید در سی پنل

شاید مفاهیم ساب دامین، پارک دامین و ادان دامین از نظر شما به همدیگر نزدیک باشند. قبل از آموزش اضافه کردن دامنه جدید به هاست، در این بخش می خواهیم تفاوت آنها را با معرفی هر یک توضیح دهیم.

  • ساب دامین

یک بخش از دامین اصلی است که با نقطه از دامنه اصلی جدا می شود زمانی که بخواهید یک وبلاگ یا فروشگاه برای دامنه اصلی خود راه اندازی کنید از ساخت زیر دامنه استفاده می کنید. زیر دامنه یک سایت یکتا محسوب می شود که شما می توانید بدون نیاز به خرید دامنه جدا روی همان دامنه ایجاد کنید.

  • پارک دامین

اگر بخواهید از دو یا چند سایت برای نمایش محتوای یکسان استفاده کنید، پارک دامین کاربرد دارد. پارک دامین زمانی استفاده می شود که بخواهید کاربران با زدن دو نام دامنه در مرورگر در نهایت به یک سایت و محتوا دسترسی داشته باشند. برای مثال شما می خواهید برند خود را با دو آدرس دامنه .com و .ir به کاربران معرفی کنید و به جز آدرس اصلی یک یا چند دامنه دیگر هم بالا بیاید.

  • ادان دامین

کاربرد ادان دامین یا دامنه اضافه زمانی است که کاربر بخواهد یک سایت مستقل روی همان هاست راه اندازی کند و دیگر نیازی به خرید هاست جدید نباشد. در واقع ادان دامین برای اتصال دو یا چند دامنه مستقل به هاست شما به کار می رود.

آموزش پارک دامین یا domain alias در اتصال دامنه جدید در سی پنل

در ابتدا از طریق آموزش نحوه ورود به سی پنل، وارد هاست سی پنل وب سایتمون میشیم، سپس از قسمت domain میبایست بر روی آیکون aliases کلیک کنیم، البته توجه داشته باشید که سی پنل داخل ورژن های جدیدش نام قابلیت پارک دامین رو گذاشته aliases، اگه شما از سی پنل ورژن قدیمی استفاده می کنید نام این قابلیت تو هاست شما parked domains هستش، پس ما بر روی aliases کلیک می کنیم تا وارد این صفحه بشیم.

 

اتصال دامنه جدید در سی پنل

 

اتصال دامنه جدید در سی پنل

پیشنهاد ما: اتصال به هاست با ftp

و فقط مشاهده این پیغام به این معناست که دامنه ما به خوبی بر روی هاست پارک شده، حالا میخوایم در عمل هم ببینیم که پارک دامین به خوبی انجام شده یا نه، پس داخل مرورگر آدرس دامنه اصلی وب سایتمون رو شروع می کنیم به تایپ کردن  دامنه و اینتر می کنیم و ۵ ثانیه صبر می کنیم تا سایت به صورت کامل لود بشه، همونطور که میبنین یه سایت وردپرسی ساده هستش و حالا یه تب جدید داخل مرورگر باز می کنیم و داخلش آدرس دامنه ای که روی هاست پارکش کردیم رو شروع می کنیم به تایپ کردن دامنه  و اینتر میزنیم. بله همونطوری که میبنین این دامنه به خوبی روی هاست ما پارک شده و داره محتوای سایت مورد  نظر رو دقیقا داخل خودش یعنی با همون آدرس دامنه نمایش میده.

آموزش ریدایرکت دامنه پارک شده در اتصال دامنه جدید در سی پنل

دوباره برمیگردیم به صفحه aliases یا همون پارک دومین داخل هاست سی پنل، و از اینجا بر روی دکمه go back کلیک می کنیم تا برگردیم به صفحه تنظیمات پارک دامین های هاست سی پنل، تو اینجا از این قسمت، تمام دامنه هایی که بر روی هاست ما پارک شدن مشخص هستن و کاره جالبی که میخوایم یادتون بدیم این هستش که شما حتی قادر هستین دامنه ای رو که بر روی هاست سی پنل وب سایتتون پارکش کردین رو به یه آدرس دلخواه دیگه هدایت یا ریدایرکت کنین، مثلا ما دامنه Mizbanfa.org که بر روی هاست دامنه پارکش کردیم رو قادر هستیم به آدرس یه سایت دیگه هدایتش کنیم، برای انجام این کار از مقابل دامنه پارک شده بر روی گزینه manage redirection کلیک می کنیم.

پیشنها ما: انواع مختلف هاست

اتصال دامنه جدید در سی پنل

 

اتصال دامنه جدید در سی پنل

حالا برای این که در عمل ببینیم ریدایرکت پارک دامین به خوبی انجام شده یا نه، یه تب باز می کنیم و آدرس دامنه پارک شدمون رو تایم می کنیم و اینتر می زنیم و ۵ ثانیه صبر می کنیم تا صفحه به خوبی لود بشه، بله و همونطوری که میبنین وقتی آدرس دامنه مورد نظر رو وارد کردیم به صورت خودکار به آدرس مورد نظر هدایت شدیم، امیدواریم توسط این آموزش قادر شده باشین که به خوبی با پارک دامین و نحوه انجام پارک دامین تو هاست سی پنل آشنا بشین، هر سوالی که درمورد پارک دامین دارین رو داخل قسمت نظرات همین ویدیو برای ما ارسال کنید، ما در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ میدیم.

داخل ویدیو آموزشی بعدی نحوه ریدایرکت یا منتقل کردن یک آدرس به آدرس دیگر را داخل هاست سی پنل به شما آموزش میدیم تا پس از اون قادر باشین اگه آدرس یه صفحه ای از وب سایتتون تغییر کرد اون رو از طریق هاست به آدرس جدیدش هدایت کنید، پس با ما همراه باشید و برای مشاهده آموزش های بیشتر درمورد سی پنل که یکی از محبوب ترین کنترل پنل های مدیریت هاست محسوب میشه، لطفا به وب سایت مورد نظر مراجعه کنید و یا این که مارو از طریق تویتر دنبال کنید و از تمام آموزش های ما به صورت رایگان استفاده کنید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا