شبکه و زیرساخت

آموزش مخفی ‌سازی اطلاعات WHOIS دامنه/ چرا باید اطلاعات WHOIS را مخفی کنیم؟

ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه می‌توانید اطلاعات WHOIS خود را مخفی کنید، چراکه مخفی ‌سازی اطلاعات WHOIS به شما کمک می‌کند تا امنیت دامنه خود را تامین کنید.

WHOIS چیست؟

در پاسخ به اینکه WHOIS چیست، باید بگوییم اطلاعات Whois در واقع اطلاعاتی است که مربوط به حریم خصوصی دامنه سایت شما می باشد. وقتی شخصی به اطلاعات شما دسترسی عمومی داشته باشد، به راحتی می تواند به اطلاعات شخصی شما از جمله ایمیل و شماره تماس تان دسترسی داشته باشد.

البته تا سالیان پیش بر طبق قوانین ICANN امکان مشاهده اطلاعاتی از قبیل زمان ثبت دامنه ,زمان سررسید آن و همینطور اطلاعات شخصی تر مانند نام صاحب دامنه و شماره تماس وجود داشت ( وب سایت هایی مانند هویز مانند whois.com)

سرانجام دست قوانین عمومی حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا ( GDPR ) به اطلاعات دامنه ها نیز رسید. پیام اصلی این قوانین عمومی عدم نمایش اطلاعات هویز whois information جهت ایجاد صیانت از محرمانگی اطلاعات کاربران و همچنین رعایت حریم شخصی ، جلوگیری از سواستفاده های احتمالی و حمله های اینترنتی می باشد که تصویب و اجرایی شد. در کنار اثرات مثبتی که اجرای این قوانین به دنبال داشته است ، بدیهی است که مشکلاتی نیز در پی خواهد داشت.

نحوه مخفی ‌سازی اطلاعات WHOIS

اگر شما یک دامنه بین المللی ثبت کردید و به دنبال آن هستید که امنیت آن را ارتقا دهید، حتما نسبت به مخفی سازی اطلاعات WHOIS آن اقدام کنید.

اگر هم هنوز تصمیمی برای ثبت دامنه و ورود به حوزه اینترنتی کسب و کار خود نگرفته‌اید، توصیه ما به شما این است که هر چه سریع‌تر برای ثبت دامنه اقدام نمایید. کیمیاهاست مطمئن‌ترین شرکت ارائه خدمات میزبانی وب برای شماست.

یک نکته مهم:

به دلیل قوانین وضع شده توسط مرجع ثبت دامنه های ملی، مالکان دامنه های ملی یا همان .ir نمی توانند اطلاعات خود را مخفی کنند.

 

مخفی ‌سازی اطلاعات WHOIS

جلوگیری از اسپم

پس از مشخص شدن اینکه WHOIS چیست، در ادامه به بررس یکی از فواید مخفی کردن اطلاعات WHOIS مقابله با هرزنامه ها و اسپم هاست. دسترسی عموم افراد به ایمیل شما، این امکان را به آن‌ها می‌دهد که با ارسال اسپم به شما، لیست بلندی برای فروش خود درست کنند. این در صورتی است که شما بدون اطلاع از چیزی مورد حجوم ایمیل‌های اسپم زیادی قرار خواهید گرفت.

جلوگیری از سرقت هویت شما

در دنیای قرن بیست و یکم، شاید اطلاعات خصوصی سایت شما بیشتر از اطلاعات کارت پولتان برای سارقان اهمیت داشته باشد. اولین چیزی که هکرها برای دسترسی به سایت شما به آن احتیاج دارند، اطلاعات شخصی شماست. سارقان با دسترسی به این اطلاعات، می‌توانند کنترل سایت را از دست شما خارج کنند و به گونه‌ای هویت و برند شما را بدزدند.

کنترل اطلاعات تماس

احتمالا شما نیز دوست ندارید در ساعت خواب و استراحت خود، با مزاحمت‌های تلفنی روبه‌رو باشید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم برای مخفی کردن اطلاعات خود گامی بردارید.

به یاد داشته باشید که عموم بازدیدکنندگان سایت شما، اطلاعاتی را از شما می‌بینند که خودتان می‌خواهید (و یا به عبارتی روی سایت خود قرار داده‌اید). شما می‌توانید به جای استفاده از شماره تلفن و ایمیل شخصی خود، از یک سری اطلاعات مخصوص برای سایتتان استفاده کنید. با این کار علاوه بر حفظ حریم خصوصی خود، از مزاحمت‌ها نیز جلوگیری کرده‌اید.

مخفی کردن لوکیشن واقعی شما

در صورتی که یک دامنه برای فعالیت در حوزه کسب و کار خود ثبت کرده‌اید و یا قصد ایجاد یک سایت شخصی را دارید، ممکن است در صورت رعایت اصول و تلاش مداوم پس از مدتی شناخته شوید. مخفی‌سازی این اطلاعات کمک می‌کند تا در صورتی که به یک برند مطرح تبدیل شدید، از ایجاد مزاحمت توسط عموم مردم در امان باشید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا