شبکه و زیرساخت

آموزش تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین

اگر درباره بکاپ گیری از هاست دایرکت ادمین خود به مشکل برخورده اید، به شما توصیه می‌کنیم هرگز مطالعه این مقاله را از دست ندهید

بک آپ خودکار دایرکت ادمین و اینکه شاید بیشتر شما به هر دلیل نمی توانید از پنل دایرکت ادمین خود بک آپ تهیه کنید.

ما در این مطلب قصد داریم به شما همراهان عزیز کیمیا هاست نحوه بک آپ گیری خودکار از پنل دایرکت ادمین را آموزش می دهیم. ما را همراهی کنید.

نوشته های مشابه

آموزش تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین

برای شروع کار ابتدا باید با بالاترین دسترسی یعنی Admin به پنل دایرکت ادمین لاگین کرده و بر روی Admin Backup/Transfer کلیک نمایید.

همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید برای تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین چندین بخش وجود دارد که هرکدام را برای شما تشریح می‌کنیم.

در بخش Who : شما مشخص می‌کنید که از چه یوزرهایی می‌خواهید بکاپ بگیرید. به دو صورت انتخاب دلخواه و All Users می‌توانید تمامی اکانت ها را جهت بکاپ گیری انتخاب نمایید.

۲ – در بخش When : شما می‌توانید زمان‌بندی بکاپ گیری را انتخاب نمایید چنانچه گزینه Now را انتخاب کنید و بعد روی دکمه‌ی Submit کلیک نمایید همان لحظه عملیات بکاپ گیری انجام می‌شود اگر Cron Schedule را انتخاب کنید با دادن یک زمان‌بندی مشخص می‌توانید رأس ساعتی مشخصی از اکانتها بکاپ تهیه کنید.

۳ – در قسمت Where : با مشخص کردن لوکیشن ذخیره‌سازی به دو صورت لوکال و یا ریموت Ftp می‌توانید بکاپ گرفته‌شده را به سرور راه دور خود منتقل نمایید.

روش انتقال بکاپ به هاست و یا سرور دیگر روش امن و قابل اطمینان‌تری نسبت به تهیه بکاپ روی هاست اصلی است به دلیل اینکه اگر سرور مشتریان به هر دلیلی از دسترس خارج شد بتوانید فایل بکاپ مشتریان را از سرور دیگری که در دسترس است ریستور کرده تا سایت‌ها مجددا به درستی و در سریعترین زمان ممکن در دسترس قرار بگیرند.

۴ – در بخش What : نیز می‌توانید از دیتاهای خود به‌صورت انتخابی و یا تمامی قسمت‌ها اقدام به بکاپ گیری نمایید برای مثال زمانی فقط نیاز دارید از اکانت های Ftp خود بکاپ تهیه کنید، در اینصورت نیازی به گرفتن فول بکاپ ندارید و فقط با زدن تیکت Ftp Accounts می‌توانید از تمامی اکانت های Ftp خود بکاپ تهیه کنید.

و مرحله آخر برای تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین با ذخیره موارد اعمال‌شده بر روی دکمه Submit کلیک نمایید. فقط توجه داشته باشید به تنظیمات اعتماد نکنید و بعد از انجام مراحل بالا و گذشت مدتی زمانی به مسیر بکاپ‌ها رفته و بررسی کنید آیا به درستی و به طور کامل از هاست خود و یا مشتریان فول بکاپ گرفته می‌شود یا خیر

ممکن است به هر دلیلی مشکلی در روند بکاپ‌گیری صورت گیرد مثلا فضای هارد سرور و مکانی که شما برای بکاپ‌گیری انتخاب کرده‌اید کافی نبوده و همین امر باعث شود بدون آنکه متوجه شوید فرآیند بکاپ گیری متوقف شود.

در صورت لزوم به استفاده از بکاپ قبلی سایت باید عملیات ریستور فول بکاپ انجام شود، که در صورت عدم آشنایی می‌توانید از آموزش ریستور بک آپ دایرکت ادمین استفاده کنید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا