وردپرس

آموزش گام به گام آپدیت دستی وردپرس/ چرا آپدیت اتوماتیک وردپرس کار نمی کند؟

وردپرس قابلیتی دارد که شما می توانید یه طور خودکار و تنها با یک کلیک آن را به روزرسانی کنید، اما گاهی اوقات مشکلاتی در این مسیر پیش می آید که شما ناچار به آپدیت دستی وردپرس خودتان می شوید.

چرا باید وردپرس خود را بروزرسانی کنیم؟

آپدیت و بروزرسانی مداوم وردپرس یک امر مهم و ضروری برای ارتقای امنیت سایت وردپرسی شماست. از این رو، همواره باید از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید. یکی از دلایلی که سایت ها مورد هجوم هکرها قرار می گیرند، استفاده از پوسته ها و افزونه های قدیمی و خصوصا نسخه قدیمی وردپرس می باشد.

نوشته های مشابه

وردپرس همواره در حال توسعه و برطرف کردن اشکلات خود است و هواره نسخه های جدیدتر آن علاوه بر افزون امکانات بیشتر به سایت، آسیب پذیری های امنیتی سایت را نیز بر طرف می کند.

یکی دیگر از دلایل بروزرسانی وردپرس این است که رتبه سایت شما در بین موتورهای جستجو بهتر می‌شود و در سئو سایت شما تأثیر می‌گذارد. از این طریق شما می‌توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید.

برای بروزرسانی وردپرس می توان به صورت اتوماتیک و تنها با یک کلیک نسبت به نصب آخرین نسخه آن استفاده کرد، اما گاهی اوقات به دلایلی این بروزرسانی خودکار با مشکل مواجه می شود که در این شرایط باید از روش آپدیت دستی وردپرس استفاده کنید.

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا به شما بروزرسانی دستی وردپرس را آموزش دهیم.

کارهای قبل از آپدیت وردپرس

مهم ترین و ضروری ترین اقدامی که قبل از بروزرسانی وردپرس باید انجام دهید، تهیه یک نسخه پشتیبان کامل از سایت خود می باشد.

برای اینکار هم می توانید از افزونه های استاندارد برای پشتیبان گیری استفاده کنید و فایل پشتیبان را روی کامپیوتر خود ذخیره و در صورت نیاز آن را دانلود کنید. و همچنین می توانید با گرفتن پشتیبان از هاست خود نیز نسبت به اینکار اقدام کنید.

آموزش پشتیبان گیری از هاست در مطلب زیر در دانشنامه کیمیاهاست آمده است که می توانید آن را مطالعه کنید.

آموزش آپدیت دستی وردپرس

برای بروزرسانی وردپرس به صورت دستی، ابتدا از مخزنه وردپرس به آدرس https://fa.wordpress.org/download/  مراجعه و طبق تصویر روی دریافت وردپرس فارسی ۵.۷.۲ کلیک کنید.

آموزش آپدیت دستی وردپرس

پس از دانلود فایل را از حالت زیپ یا فشرده خارج کرده و وارد پوشه WordPress شوید.

پس از وارد شدن وارد پوشه WordPress شوید و پوشه wp-content را حذف کنید. بعد از انجام این کار همانند تصویر سپس همه فایل ها را انتخاب کنید و آن ها را فشرده و داخل یک فایل zip بریزید.

بروزرسانی دستی وردپرس

سپس وارد هاست خود شوید و از طریق File Manager فایل zip شده خود را در پوشه روت هاست یا همان public_html آپلود و با کلیک راست رو فایل زیپ آن را اکسترکت (extract) کنید تا جایگزین فایل های قبلی شود.

در اینجا به شما پیغام می دهد که فایل های قبلی وجود دارد و آیا می خواهید آنها را جایگزین کنید یا خیر شما بله (Yes)  را انتخاب کنید.

آموزش آپدیت دستی وردپرس

بعد از انجام این کار به پنل مدیریت وردپرس بروید ، از شما درخواست بروزرسانی پایگاه داده می شود بر روی بروزرسانی پایگاه داده کلیک کنید و منتظر بمانید تا بروزرسانی خودکار پایگاه داده تمام شود.

آموزش به روز رسانی دستی وردپرس

اکنون وردپرس شما به همین راحتی آپدیت شد. به وردپرس نسخه جدید خوش‌آمدید!

علت کار نکردن آپدیت اتوماتیک وردپرس چیست؟

مشکل در آپدیت اتوماتیک وردپرس می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. یکی از دلایلی که بیشتر برای سایت های ایرانی اتفاق می افتد دور بودن مسافت سرور سایت با سرور وردپرس است که در برخی مواقع شما نمی توانید افزونه های سنگینی مثل جت پک و Yoast را بروزرسانی کنید. البته استفاده از هاست های اشتراکی و نامطلوب که باعث پایین آمدن سرعت سایت و سرور شما می شود که یکی از دلایل مشکل در آپدیت اتوماتیک وردپرس می باشد که باید هنگام انتخاب هاست بسیار در این خصوص دقت کنید. همچنین یکی از راهکار های موثر برای رفع این مشکل بالا بردن مقادیر فایل php.ini می باشد که می تواند کمک خوبی به شما بکند.

 

ما در کیمیاهاست همواره در تلاشیم که بهترین هاست های ممکن در زیرساخت ایران و اروپا را ارائه کنیم، شاید بد نباشد که قبل از خرید هاست نگاهی به سرویس های کیمیاهاست از جمله (هاست ابری ، هاست وردپرس ، هاست لینوکس ، هاست اروپا ، هاست مجازی) بیندازید.

برای مشاهده انواع هاست وارد سایت شوید

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا