هاستینگ

هاست ویندوزی چیست؟ چه کسانی نباید از هاست ویندوزی استفاده کنند؟

هنگامی که می‌خواهید برای کسب و کار خود سایتی راه اندازی کنید، پس از انتخاب نام دامنه مهمترین قسمت، انتخاب نوع هاست است. در این مرحله دو نوع هاست ویندوزی و لینوکسی در مقابل شما قرار دارد. که البته اگر ندانید برای کارتان به کدام نیاز دارید و این دو سیستم عامل را نشناسید، قطعا به مشکل بر می‌خورید.

با توجه به اینکه در دو مقاله مجزا به موضوع هاست لینوکسی پرداختیم، در این مقاله به طور مفصل در مورد هاست ویندوزی توضیح خواهیم داد. تا بدانید که هاست ویندوز چه زمانی به کار می آید، چه مزایا و معایبی دارد. و چه کسانی باید و چه کسانی نباید از این هاست استفاده کنند.

نوشته های مشابه

هاست ویندوزی چیست؟

هاست ویندوز، نوعی از میزبانی وب سایت است که از سیستم عامل ویندوز سرور استفاده می‌کند. البته بیشتر پلن‌های متداول میزبانی وب از گزینه لینوکس استفاده می‌کنند. یعنی پیش فرض بر حالت لینوکس است، مگر اینکه به گزینه دومی هم اشاره شود (مثل پلن‌های کیمیاهاست).

خدمات میزبانی وب و هاستینگ کیمیاهاست، با سرورهای قدرتمند در دیتاسنترها ایران و اروپا، سرویس میزبانی پرسرعت را برای تمام سایت‌های دانلودی، تجاری، فروشگاهی و شرکتی فراهم می‌کند. خرید هاست و دامین (دامنه) آغاز ورود کسب‌وکار شما به دنیای مدرن تجارت آنلاین می‌باشد.

برای خرید هاست وارد شود

ویژگی میزبانی یا هاست ویندوز این است که امکان استفاده از فناوری‌های شرکت مایکروسافت مانند زبان برنامه نویسی ASP.NET و بانک اطلاعاتی SQL Server را به ما می‌دهد.

پس از رسیدن به این سوال که هاست ویندوزی چیست ، حالا باید دید چه کسانی می توانند از این هاست استفاده کنند و این هاست مناسب چه افرادی نیست.

استفاده از هاست ویندوزی برای چه کسانی مناسب است؟

۱ – افرادی که می‌خواهند وب سایت خود را بر اساس زبان برنامه نویسی ASP.NET یا ASP و بانک اطلاعاتی Microsoft SQL Server و یا Java Enerprise راه اندازی کنند.

۲ – افرادی که برای راه اندازی وب سایتشان نیاز به وب سرور IIS ویندوز دارند.

چه کسانی نمی‌توانند از هاست ویندوزی استفاده کنند؟

۱ – افرادی که می‌خواهند از سیستم های مدیریت محتوا یا سایت سازها بر اساس PHP/MYSQL برای راه اندازی سایت خود استفاده کنند مانند سیستم‌های وردپرس ، جوملا ، دروپال ، vbulletin و …

۲ – افرادی که می‌خواهند از زبان برنامه نویسی PHP و بانک اطلاعاتی MYSQL برای راه اندازی وب سایت خود استفاده کنند.

۳ – افرادی که از زبان برنامه نویسی HTML استفاده می‌کنند و نیاز به سرعت و کارایی بالا دارند.

نکته: هاست‌های ویندوز در بعضی از مواقع از PHP و MYSQL هم پشتیبانی می کنند اما نسبت به هاست لینوکس، بسیار محدود و دارای کارایی ضعیت هستند. همچنین بیشتر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و وردپرس امکان فعالیت کامل با همه‌ امکانات خود را در هاست ویندوز ندارند.

هاست ویندوزی چیست؟

انواع کنترل‌پنل‌های هاست ویندوزی چیست؟

شرکت‌های ارائه دهنده هاست ویندوزی کنترل پنل‌های مختلفی برای اینکه کاربران فضای میزبانی خود را کنترل و مدیریت کند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند .که پر استفاده ترین آنها شامل کنترل پنل‌های زیر می‌باشند:

پلسک  (Plesk)

این کنترل پنل در بین پنل‌های ویندوزی، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است که از هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس پشتیبانی می‌کند. البته امپراطوری آن در ویندوز قابل مقایسه به لینوکس نیست! از با کنترل پنل‌های لینوکسی آشنایی داشته باشید، پلسک در ویندوز مانند cPanel در لینوکس است. استفاده از این کنترل پنل آسان می باشد و مورد پسند کاربر واقع می شود و تعداد زیادی کاربر از این کنترل پنل استفاده می‌کنند.

دات‌نت پنل  (DotNetPanel)

این کنترل‌پنل به‌طور کامل بر اساس تکنولوژی Net Framework.  بوده و با انواع ویندوز سازگار است. و برای سایت‌هایی استفاده می‌شود که از زبان برنامه‌نویسی php یا ASP.net استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان گفت نسبت به سایر کنترل‌پنل‌ها کامل‌تر است.

هلم  (Helm)

این کنترل‌پنل از کنترل‌پنل‌های قوی و قدرتمند ویندوز به حساب می‌آید. به کمک این کنترل‌پنل می‌توانید یک یا چند سرور را با هم مدیریت کنید. این قبلیت هلم کلیدی‌ترین قابلیت آن است.

وب‌سایت‌پنل  (Websitepanel)

این کنترل‌پنل رایگان به شما اجازه مدیریت سرورتان را با یک ساختار نسبتا قوی می‌دهد. با این پنل می‌توانید سایتتان، حساب اف تی پی، بانکهای اطلاعاتی و … را از قسمت مدیریت کنترل نمایید. شاید وب‌سایت‌پنل از سایر رقبایش حرفه‌ای‌تر نباشد، اما رایگان بودن و سهولت راه‌اندازی آن را به یک انتخاب اصلی برای کاربران تبدیل کرده است.

معایب هاست ویندوزی

به اندازه هاست لینوکس امن نیست

وب سایت هایی که روی ویندوز اجرا می شوند، گاهاً تحت تأثیر حملات باج افزارها ( ransomware) قرار گرفته اند؛ که نسبت به وب سایت های لینوکسی بیشتر قربانی این فاجعه بوده اند.

گرانتر است

هاست ویندوز، کمی بیشتر از هاست لینوکس هزینه بر است.

ثبات کمتری دارند

سرورهای ویندوزی، برخی اوقات توانایی هندل کردن چندین نرم افزار سنگین را در یک لحظه ندارند. و گاهی اوقات نیاز به ریبوت کردن سرور پیدا می‌کنند.

آیا می توان روی هاست ویندوزی وردپرس و جوملا نصب کرد؟

سایت هایی که تنها بر روی هاست ویندوز قابل نصب می باشند، روی لینوکس نصب نمی شوند، اما بر عکس، اگر سایتی روی لینوکس نصب شود، قطعاً روی ویندوز نیز نصب خواهد شد؛ به همین دلیل است که برخی اوقات هزینه هاست ویندوز کمی گرانتر است.

برای مثال نمی توان یک وب اپلیکیشن حرفه ای ASP.Net را روی هاست لینوکس میزبانی کرد، ولی پلتفرم های منبع باز ( مثل وردپرس و جوملا ) می توانند هم روی هاست ویندوز و هم لینوکس میزبانی شوند.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا