آموزشهاستینگ

آشنایی با سیستم آموزش مجازی بیگ بلو باتن/ چرا باید سرور بیگ بلو باتن را خریداری کنیم؟

در این مقاله نحوه آشنایی با سرور بیگ بلوباتن را برای شما همراهان همیشگی خودمان توضیح می دهیم

سرویس آموزش مجازی بیگ بلو باتن (BigBlueButton) یا به اختصار BBB یک برنامه رایگان اوپن سورس برای سیستم عامل لینوکس است و امکان ایجاد کلاس های مجازی برای ویدیو کنفرانس، وبینار رو فراهم می کند سرور بیگ بلوباتن یک برنامه تحت وب و HTML5 است.

در ضمن برای راه اندازی کلاس آنلاین نیاز به هیچ برنامه ای بر روی کامیپوتر شما نیست.

برنامه BigBlueButton به نسبت سایر برنامه هایی مثل Adobe Connect بسیار مصرف پایینتری دارد و بهینه است، در راه اندازی این برنامه و تعداد نفرات آنلاینی که میتوانند از این برنامه برای ویدیو کنفرانس استفاده کنند میزان CPU که به سرور مجازی برای بیگ بلو باتن اختصاص داده میشود مهم هست.

ویژگی‌های  BigBlueButton

بیگ بلو باتن دارای امکاناتی برای برقراری صوت و تصویر از طریق وبکم، میکروفن، وایت برد، ایجاد چند کلاس، قابلیت استفاده و مشاهده در گوشی موبایل و کامپیوتر و … است. در زیر به برخی از مهم ترین ویژگی های این سرویس اشاره می کنیم.

  • شرکت کنندگان در کلاس های آنلاین بیگ بلو باتن می‌توانند وضعیت خود را مشخص کنند‌، میکروفون خود را قطع و وصل کنند و تصویر خود را به اشتراک بگذارند.
  • در این سرویس امکان ساخت تعداد دلخواه کلاس و دعوت از دیگران برای شرکت در کلاس ها و کنفرانس ها دعوت کرد.
  • ارائه دهنده یا همان مجری کنفرانس و یا استاد در کلاس می‌تواند از تخته وایت برد استفاده کند و همچنین می‌تواند با استفاده از قابلیت poll از بینندگان نظرسنجی کند.
  • یکی دیگر از قابلیت‌های بیگ بلو باتن، ضبط کلاس یا کنفرانس است. ارائه دهنده می‌تواند کلاس یا کنفرانس خود را ضبط کرده و لینک فایل ضبط شده را در اختیار دیگران قرار دهد.
  • یکی از ویژگی‌های جالب به اشتراک گذاری تصویر آن است که کاربر می‌تواند کیفیت اشتراک گذاری را نیز مشخص کند. ارائه دهنده می‌تواند صفحه نمایش خود‌، ویدیو و مطالب مورد نیاز را به اشتراک بگذارد همچنین می‌تواند قابلیت اشتراک گذاری تصویر و صفحه نمایش را از بینندگان بگیرد.
  • همچنین مجری و بینندگان می‌توانند از قابلیت اشتراک گذاری برای نوشتن و اشتراک گذاری یادداشت های خود استفاده کنند.
  • همچنین امکان استفاده کاربران از میکروفون و web cam نیز وجود دارد و کاربران می توانند با یکدیگر گفتگو کنند و برای صحبت اجازه بگیرند.
  • مجری کنفرانس یا استاد کلاس می‌تواند میکروفون کاربران را قطع یا وصل کند، کاربران را از کنفرانس حذف کند و یا نقش آن‌ها را به ارائه دهنده کنفرانس تغییر دهد.
  • ارائه دهنده می‌تواند slide به اشتراک بگذارد و کنترل کنفرانس را در دست بگیرد.

سرور بیگ بلوباتن

پیش نیاز سخت افزاری و نرم افزاری در سرور بیگ بلوباتن

برای راه اندازی کلاس های بیگ بلو باتن شما نیاز به پیش نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری دارید که در زیر به آنها اشاره شده است.

۱- پیش نیاز سخت افزاری سرور

حداقل ۶ گیگا‌بایت رم

سی پی یو ۴ هسته ای

حداقل ۲۰ گیگابایت فضای هارد

پهنای باند با سرعت مناسب

۲- نصب سیستم عامل سرور اوبونتو نسخه ۱۶

 

سرور بیگ بلوباتن

چرا باید سرور بیگ بلوباتن را خریداری کنیم؟

بسیاری از کاربرانی که با راه اندازی کلاس های مجازی و وب کنفرانس سر و کار دارند حتما ابتدا از نرم افزار های ادوبی کانکت جهت استفاده کلاس مجازی استفاده کرده اند و با مشکلاتی همچون مصرف بالا , عدم پاسخ دهی مناسب سرور در زمان افزایش تعداد انلاین ها و هزینه بسیار سنگین و کندی و تایم اوت خسته کننده در زمان اجرای کلاس مواجه شده اند؛ سرویس آموزش مجازی بیگ بلو باتن نرم افزار تحت وب بسیار بهینه و کم مصرفی می باشد که برگرفته از پلتفرم لینوکس Ubuntu بوده و به نسبت adobe connect بسیار بهینه تر و کم مصرف تر می باشد و دارای قابلیت های بیشتری می باشد که نیاز های کاربران را بصورت کامل رفع و حل می کند.

خرید سرور بیگ بلوباتن کیمیاهاست

یکی از امکانات کیمیاهاست ارائه سرورهای BigBlueButton است. سرورهای بیگ بلو باتن کیمیاهاست واقع در سریع ترین دیتاسنترهای داخلی و خارجی، از پهنای باند بالایی برخوردار بوده تا پاسخگوی تعداد بالای شرکت کنندگان در کلاس های BigBlueButton را داشته باشد. سرور بیگ بلو باتن کیمیاهاست دارای حداقل منابع  مورد نیاز و توصیه شده توسط سازندگان این سرویس است و در صورت نیاز، امکان افزایش منابع برای ساپورت چند صد دانشجو را داراست.

 

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا