آموزشهاستینگ

هاست لینوکس چیست؟ / چرا باید از هاست لینوکس استفاده کنیم

هاست لینوکس نوعی از میزبانی وب سایت‌ها بوده که سیستم عامل میزبانی که خدمات آن را ارائه می‌دهد، سیستم عامل قدرتمند لینوکس است.

هاست‌ها چند نوع هستند که هرکدام از انواع آن ها دارای مزایا و معایبی هستند. ما در این مقاله به معرفی کامل و بررسی جامع هاست لینوکس خواهیم پرداخت.

هاست فضایی است که وب سایت‌ها روی آن بارگذاری می‌شوند و بسته به ظرفیتی که دارند می توانند از چندین سایت پشتیبانی کنند.

هاست مهم‌ترین بخش یک وب سایت است و بدون هاست عملا پیاده سازی یک وب سایت در دنیای اینترنت غیرممکن است. به همین دلیل باید در انتخاب و خرید آن دقت بسیاری به خرج داد. این مسئله موجب شده، انتخاب هاست یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر وب مستری باشد.

هر هاستی با توجه به قیمت آن ویژگی‌هایی دارد. هر چقدر این ویژگی‌ها بالاتر و با کیفیت تر باشد، هزینه هاست بیشتر می‌شود. پهنای باند، فضای ذخیره سازی، رم و پردازنده، مشرک بودن یا اختصاصی بودن، از جمله ویژگی های یک هاست است.

هاست لینوکس

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکسی نوعی از میزبانی وب سایت‌ها بوده که سیستم عامل میزبانی که خدمات آن را ارائه می‌دهد، سیستم عامل قدرتمند لینوکس است.

سرورهایی که روی آن‌ها سیستم عامل لینوکس نصب شده را سرور لینوکسی می‌نامند و هاست‌هایی که روی این سرورها قرار دارند نیز هاست لینوکس نامیده می شوند. سیستم عامل لینوکس در واقع یک تکنولوژی متن باز است و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که به هر شکلی که تمایل دارند در هسته سیستم عامل تغییرات ایجاد نمایند. متن باز بودن سیستم عامل یکی از عمده دلایل محبوبیت لینوکس است.

وب سرور هاست لینوکس

معروف‌ترین و پر کاربردترین وب‌سروری که در هاست لینوکس به کار برده می‌شود، وب سرور آپاچی است. این وب‌سرور از زبان‌های برنامه نویسی مثل PHP، پایتون و perl پشتیبانی ‌می‌کند. البته وب‌سرورهای دیگری نیز مانند nginx و litespeed نیز در هاست لینوکس به کار می‌روند. که در مقاله‌های جداگانه به بررسی آنها می‌پردازیم.

پس در هنگام خرید هاست لینوکس باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر وب سایت شما با زبان برنامه نویسی asp.net نوشته شده، نمی‌توانید از هاست لینوکس استفاده کنید.

هاست لینوکس و سیستم‌های مدیریت محتوا

از ویژگی‌های هاست لینوکس می‌توان به هماهنگی با سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس، دروپال و جوملا اشاره کرد؛ چرا که این سیستم‌های مدیریت محتوا با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده‌اند.

کنترل پنل هاست لینوکس

عموما برای مدیریت هاست‌ها از کنترل پنل های هاستینگ استفاده می‌شود. Plesk، Cpanel، Directadmin و… برخی از معروفترین کنترل پنل‌های هاست لینوکسی می‌باشند. در حال حاضر بهترین کنترل پنل مدیریت هاستینگ لینوکسی Cpanel می‌باشد که امکانات کامل و خوبی در اختیار ما قرار می‌دهد که بتوانیم میزبانی مناسب تری بر روی هاست خود داشته باشیم.

هاست لینوکس مناسب چه افرادی است؟

هاست لینوکس مناسب توسعه دهندگان وبسایت‌های پیاده سازی شده با زبان های غیر دات نتی می‌باشد، برای مثال شخصی که وبسایت خود را با زبان php  و یا python طراحی کرده است استفاده از هاست لینوکس بهترین و مناسب ترین گزینه برای وی خواهد بود.

ویژگی های میزبانی یا هاست لینوکس چیست ؟

۱ – امنیت بسیار بالا بر اساس سیستم عامل لینوکس در توزیع‌های مختلف مانند CENTOS یا Redhat و …

۲ – کارایی و عملکرد بالا به دلیل بهینه بودن سیستم عامل لینوکس ( سرعت اجرای بسیار بالا نسبت به هاست ویندوز )

۳ – امکان اجرای کامل PHP با عملکرد فوق العاده نسبت به هاست ویندوز

۴ – امکان استفاده از بانک اطلاعاتی MYSQL با کارایی کامل و سرعت فوق العاده

۵ – امکان استفاده از دستورات HTML

۶ – امکان نصب و راه اندازی سیستم های مدیریت محتوا بر اساس PHP مانند وردپرس ، جوملا، دروپال ، و … با کارایی کامل و امنیت بالا ( نسبت به هاست ویندوز )

هاست لینوکس و هاست ویندوزی

چه کسانی باید هاست لینوکس خرید کنند ؟

۱ – افرادی که می‌خواهند از سیستم های مدیریت محتوا یا سایت سازها بر اساس PHP/MYSQL برای راه اندازی سایت خود استفاده کنند مانند سیستم‌های وردپرس ، جوملا ، دروپال ، vbulletin و …

۲ – افرادی که می‌خواهند از زبان برنامه نویسی PHP و بانک اطلاعاتی MYSQL برای راه اندازی وب سایت خود استفاده کنند.

۳ – افرادی که از زبان برنامه نویسی HTML استفاده می‌کنند و نیاز به سرعت و کارایی بالا دارند.

چه کسانی امکان استفاده از هاست لینوکس را ندارند ؟

افرادی که می‌خواهند وب سایت خود را بر اساس زبان برنامه نویسی ASP.NET یا ASP و بانک اطلاعاتی Microsoft SQL Server و یا Java Enerprise راه اندازی کنند.

انواع هاست لینوکس کیمیاهاست

کیمیاهاست به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه ارائه هاست لینوکس در ایران، در تلاش است تا باکیفیت ترین خدمات را در اختیار همراهان خود قرار دهد. در ادامه به معرفی برخی از سرویس‌های کیمیاهاست خواهیم پرداخت.

هاست ایران

هاست ایران یک هاست اشتراکی ۴۰ هسته ای، بسیار مناسب برای سایت‌های نوپا و تازه کار است. از مهم ترین ویژگی های این هاست نداشتن محدودیت حجم و سرعت بالا است. سرویس‌های هاست ایران در مقایسه با دیگر سرویس های حاضر در بازار از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار است. شما می‌توانید فضا بالا، پهنای باند مناسب، سرعت بالا به دلیل استفاده از هاردهای نسل جدید SSD و بسیاری امتیازات دیگر را با هاست ایران تجربه کنید. سیستم عامل هاست ایران لینوکس بوده و وب سرور آن Litespeed می‌باشد. استفاده از این سرور به دلیل قیمت بسیار مناسب آن برای کسانی که تازه کار خود را شروع کرده اند و نگران هزینه های شروع کار هستند توصیه می شود. این نوع سرویس به شما این امکان را می دهد که بهترین خدمات را با پایین ترین قیمت ممکن دریافت نمایید.

هاست وردپرس

یکی دیگر از سرویس‌های قدرتمند شرکت کیمیاهاست، هاست وردپرس است. این هاست به طور ویژه توسط کارشناسان این شرکت برای سایت‌های وردپرسی بزرگ و پرترافیک طراحی شده است. در نتیجه تمامی پیش نیازهای لازم برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس در این سرویس ویژه در نظر گرفته شده است. با خرید هاست وردپرس می توانید امنیت، سرعت و سادگی را در کنار هم داشته باشید. روی سرورهای ۴۸ هسته ای تعداد وب سایت های اندکی میزبانی می شود برهمین اساس می توانید تجربه داشتن یک سرور اختصاصی با کمترین هزینه را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که اگر یک سایت وردپرسی بزرگ یا در حال توسعه دارید، هاست وردپرس ما بهترین گزینه پیش روی شماست.

هاست اروپا

بدلیل اینکه دیتاسنتر در خارج از کشور ایران وجود دارد از هرگونه قطعی های شبکه ای و یا تحریم های سرویس دهنده ها به دور است. همچنین هاست اروپا از تجهیزات شبکه بسیار با کیفیت و عالی استفاده شده است و مواردی مثل رسیدگی به آن ها و مانیتورینگ دیتاسنتر ها بسیار قوی تر از سرویس دهنده های دیتاسنتر های ایران می باشد.

باتوجه به اینکه کیمیاهاست نیز سرورهای خود را از معتبرترین و بهترین دیتاسنترهای دینا تهیه می کند، هیچ نگرانی بابت کیفیت سرویس نخواهید داشت.

تمام پنل های هاست های این مجموعه سی پنل می باشد. سی پنل از قدرتمند ترین، ساده ترین و بروزترین و همچنین محبوب ترین پنل های مدیریت هاست می باشد. تمامی این پنل ها دارای لایسنس قانونی و کامل می باشد.

اگر قصد خرید هاست لینوکس را دارید می‌توانید به سایت کیمیاهاست مراجعه کنید.

 

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا