آموزشامنیتسی پنل

فعال سازی ioncube (یون کیوب) چیست؟ / آموزش فعال سازی ioncube در سی پنل و دایرکت ادمین

تا به حال راهکارهای زیادی برای افزایش سرعت سایت به شما آموخته‌ایم. سرعت دسترسی کاربران به محتوای سایت با مراجعه دوباره آن‌ها رابطه مستقیم دارد. یکی دیگر از راهکارهای افزایش سرعت سایت فعالسازی ioncube در هاست است. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه فعال کردن ioncube را هم در سی‌پنل و هم دایرکت ادمین بیاموزید. اما پیش از آن لازم است اطلاعاتی در زمینه ioncube داشته باشید.

ioncube  چیست؟

با آموزش فعال سازی ioncube  در خدمت شما هستیم. ioncube ماژولی مختص به زبان PHP است که در سال ۲۰۰۲ ایجاد شد. هدف ایجاد این ماژول جلوگیری از نمایش و امکان ویرایش کدهاست. اگر یک سیستم بدون لایسنس دارید می‌توانید با فعال کردن ioncube امکان اجرای کد بر روی سیستم خود را به صفر برسانید. با فعال کردن این ماژول هم سرعت سایت خود را افزایش می‌دهید و هم امنیت آن را بالا می‌برید.

 حال که متوجه شدید ioncube چیست، در ادامه نحوه فعال سازی آن را در سی‌پنل را به شما می‌آموزیم.

فعال سازی ioncube در سی پنل

برای فعال سازی ioncube در سی‌پنل روش‌های مختلفی وجود دارد. ما در این مقاله با دو روش این کار را به شما آموزش خواهیم داد. در روش اول می‌توانید از طریق پنل هاست خود اقدام کنید.

فعال کردن ioncube در سی پنل از طریق پنل هاست

ابتدا وارد کنترل پنل خود شوید. پس از ورود به سی‌پنل از بخش “SOFTWARE” روی “Select PHP Version” کلیک کنید.

مراحل فعال کردن ioncube در سی پنل - کیمیا هاست
روی “Select PHP Version” کلیک کنید.

در صفحه بازشده “Extensions” را انتخاب کنید. سپس از بین گزینه های موجود، گزینه “ioncube_loader”را فعال کنید. گزینه‌های “Soap”، “pdo” و “Sourceguardian ” را نیز می‌توانید با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

مراحل فعال سازی ioncube در سی‌پنل - کیمیا هاست
گزینه های مشخص شده را انتخاب کنید.

با کلیک روی “Save” تغییرات انجام شده ذخیره شده و ioncube برای شما فعال خواهد شد.

فعال کردن ioncube در سی پنل از طریق WHM

برای این کار با دقت مراحل گفته شده را انجام دهید. در اولین گام پس از لاگین شدن در WHM، بخش “Software” را در سمت چپ پنجره بازشده یافته و گزینه “EasyApache4” را انتخاب کنید. حالا مطابق تصویر روی گزینه “Customize” کلیک کنید.

مراحل فعال کردن ioncube در سی پنل - کیمیا هاست
روی “Customize” کلیک کنید

در این مرحله برای فعال کردن ioncube در سی‌پنل کافیست گزینه “PHP Extensions” را همانند تصویر انتخاب کنید.

مراحل فعال سازی ioncube در سی پنل - کیمیا هاست
در این مرحله روی “PHP Extnsions” کلیک کنید.

ورژن php که می‌خواهید ioncube را  روی آن فعال کنید، انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید. توجه داشته باشید گزینه انتخاب شده در عکس ممکن است با آنچه شما می‌خواهید انتخاب کنید متفاوت باشد.

انتخاب نسخه موردنظر از PHP - کیمیا هاست
نسخه دلخواه را انتخاب کنید.

هشداری برای شما ارسال خواهد شد. گزینه “yes” را انتخاب کنید. در پایان پس از این کار در پنجره بازشده روی “Provision” کلیک کنید.

مراحل فعال کردن در سی پنل از طریق whm - کیمیا هاست
روی “provision” کلیک کنید

با طی کردن این مراحل شما می‌توانید ioncube را در سی‌پنل فعال کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در ادامه نیز نحوه فعال کردن ioncube را در دایرکت ادمین به شما می‌آموزیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آموزش فعال سازی ioncube در دایرکت ادمین

دایرکت ادمین به عنوان یکی از برترین CMSهای موجود امکان فعال‌سازی ioncube را برای کاربران خود ایجاد کرده است. هم از طریق کنترل‌پنل دایرکت ادمین و هم از طریق اتصال به روت سرور خود می‌توانید این کار را انجام دهید. در کنترل‌پنل دایرکت ادمین کافیست از بخش “Extra Features” گزینه “Select PHP Version” را انتخاب کنید.

مراحل فعال کردن ioncube در دایرکت ادمین - کیمیا هاست
روی “Select PHP Version” کلیک کنید.

همانند مراحلی که برای فعال کردن ioncube در سی‌پنل بیان شد، گزینه “Extensions” را انتخاب کنید. سپس گزینه‌هایی در بالا گفتیم را انتخاب کنید. در آخر تغییرات به وجود آمده را ذخیره کنید. مواردی که در بالا ذکر کردیم عبارتند از:

  • Soap
  • pdo
  • Sourceguardian

در روش دوم باید از طریق SSH به سرور خود متصل شوید. پس از اتصال به سرور کافیست دستورالعمل‌هایی که در ادامه آورده‌ایم را عینا وارد نمایید.

/cd /usr/local/directadmin/custombuild

set ioncube yes/.

build update/.

build ioncube/.

اگر مراحل گفته شده را انجام دهید، موفق خواهید شد ioncube را در دایرکت ادمین فعال کنید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا