شبکه و زیرساخت

آموزش آپدیت whmcs

از آنجا که بروزسانی WHMCS و هر سیستم دیگری به دلیل داشتن اطلاعات مهم دارای اهمیت می باشد در این آموزش نحوه آپدیت WHMCS را خدمت شما ارائه خواهیم کرد

ما همیشه توصیه می کنیم سیستم WHMCS خود را بروز نگه دارید تا بتوانید از مزایای آخرین نسخه ها و بیشترین کاربرد وکارایی سیستم WHMCS استفاده نمایید.بدین منظور این آموزش  آپدیت whmcs آماده شده است تا با اطمینان بروزرسانی را انجام نمایید.

هنگامی که چیزی را آپدیت می‌‌کنیم، تغییراتی در برنامه ایجاد می‌شود اما این تغییرات بر ساختار اصلی تأثیر نگذاشته و از همین روی تغییراتی که اغلب در کامپیوترتان ایجاد می‌شود، مثل رفع اشکالات فنی، پَچ‌های امنیتی و اضافه شدن پشتیبانی برای درایورها و سخت‌افزارهای جدید، را می‌توان Update در نظر گرفت.

نوشته های مشابه

آپدیت‌های مختلف اغلب رایگان است و شما فقط یک بار برای خرید برنامه (اگر غیررایگان باشد) مبلغی را می‌پردازید و از آن پس به سادگی آپدیت‌ها را دریافت خواهید کرد و به‌ خاطر همین است که مثلاً اگر ویندوز را اورجینال تهیه کنید، کلی هزینه‌بر خواهد بود اما آپدیت‌ها از آن به‌ بعد رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت. برخلاف آپدیت، برای آپگرید کردن شاید نیاز به پرداخت هزینه باشد اما امروزه اکثر اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل‌های غیر رایگان آپگرید را هم به‌ صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

همان‌طور که گفته شد، زمان لازم برای نصب یک آپدیت کمتر از زمان لازم برای نصب یک آپگرید است چرا که حجم به‌ مراتب کمتری نیز دارا است اما در عین حال آپگرید پیچیده‌تر و زمان‌برتر است زیرا حجم دیتایی که باید جایگزین دیتای قبلی شود نسبتاً زیاد است به‌ طوری‌ که شاید این کار چند ساعت هم طول بکشد.

انواع روش‌های آپدیت whmcs

آموزش آپدیت whmcs عملیات ارتقا و بروز رسانی whmcs به دو صورت Full Release و Patch Sets قابل انجام است که هر کدام در شرایط و نحوه خاصی قابل انجام هستند.

  1. Full Release شامل تمامی فایل‌های هسته این سیستم بوده و در این روش نسخه قبلی whmcs به هیچ عنوان بر خلاف روش Patch Sets بر روند آپدیت  whmcs تأثیرگذار نمی‌باشد.

  1. Patch Sets شامل فقط وصله‌های امنیتی whmcs است و این نوع ارتقا فقط در زمان‌های حساس و بحرانی توسط شرکت سازنده ارائه می‌شود.

در آموزش آپدیت whmcs  به روش Patch Sets امکاناتی به این سیستم اضافه نخواهد شد و در صورت رخ داد حفره‌های امنیتی جدی و یا مشکلات به شدت تأثیرگذار به صورت کاملاً اورژانسی در دسترس استفاده‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

در روش Patch Sets فایل‌های ارائه شده حجم کمتری داشته ولی فقط در ورژن های خاصی که توسط سازنده مشخص می‌شود عمل خواهد کرد و روی تمامی ورژن ها عمل نخواهد کرد ولی در روش Full Release عکس این قضیه کاملاً صدق می‌کند.

خوب همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم قبل از اینکه وارد کار عملی بشیم و whmcs رو آپدیت کنیم از هاست خودتان یک فول بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید سریعاً سایت رو برگردانید.

ارتقا whmcs به روش Full Release

ما در مقاله آموزش آپدیت whmcs  برای شروع وارد آدرس زیر شوید و آخرین ورژن whmcs را دانلود کنید.

توجه داشته باشید در این روش به دلیل آنکه از نسخه اصلی whmcs استفاده می‌شود اگر از ورژن های نال شده استفاده کرده باشید سیستم شما از کار خواهد افتاد مگر اینکه فایل لایسنس را متناسب با ورژن جدید جایگزین کنید.

https://download.whmcs.com

حالا فایل فشرده دانلود شده whmcs را بر روی روت هاست خود و یا دایرکتوری که بر روی آن نصب را انجام داده‌اید آپلود کنید.

اگر شما هم جهت افزایش امنیت whmcs دایرکتوری‌های مهم whmcs را تغییر نام داده و یا به مسیر دیگری منتقل کرده‌اید باید قبل از آپدیت whmcs آن‌ها را به اسم و دایرکتوری‌های پیش‌فرض تغییر دهید.

برای بازگردانی دایرکتوری admin علاوه بر تغییر نام آن باید درون فایل کانفیگ whmcs به دنبال خط زیر بگردید و آن را کاملاً حذف کنید.

$customadminpath = “newname”;

اگر هم دایرکتوری‌های attachments و downloads و templates_c را به مسیر دیگری منتقل کرده‌اید آن‌ها را مسیر پیش‌فرض برگردانده و سه خط زیر را از درون فایل کانفیگ پاک کنید.

$templates_compiledir = “/home/username/newnametemplates_c/”;
$attachments_dir = “/home/username/newnameattachments/”;
$downloads_dir = “/home/username/newnamedownloads/”;/

برای پوشه cron نیز به همین شکل عمل کرده و خط زیر را از فایل کانفیگ حذف کنید.

$whmcspath = ‘/home/username/public_html/whmcs/’;

خوب حالا همه چیز آماده شروع آپدیت whmcs هستش، حالا فایل فشرده آخرین ورژن whmcs را اکسترکت کنید. در این حالت فایل‌های جدید و همنام با فایل‌های قدیمی هسته جایگزین خواهند شد.

حالا کافی است با رفتن به مسیر install روند ارتقا whmcs را نهایی کنید. اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد نباید ارور و یا مشکلی رخ دهد و شما باید با صفحه زیر روبرو بشید.

بعد از آپدیت whmcs حتماً دایرکتوری install رو از روی هاست خودتان حذف کنید تا سایت شما مورد سوءاستفاده هکرها قرار نگیرد.

در صورت وجود هرگونه سؤال و یا مشکلی در قسمت دیدگاه همین مطلب از ما پشتیبانی رایگان بگیرید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا