سیستم مدیریت محتوا

پرستاشاپ چیست؟ همه چیز درباره سیستم فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ!

اگر به دنبال ایجاد سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود هستید، حتما این پرسش برای شما به وجود آمده است که سیستم فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ چیست؟

اگر شما دارای کسب‌وکار آنلاین هستید، قطعا برای عرضه اینترنتی محصولات و خدمات خود، نیاز به یک وب سایت فروشگاهی خواهید داشت. برای داشتن یک سایت فروشگاهی، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب بهترین سیستم فروشگاه ساز است. با انتخاب و استفاده از یک سیستم فروشگاه ساز مناسب، می‌توانید محصولات خود و همچنین میزان فروش آن‌ها را به خوبی مدیریت کنید. برای این منظور راهی سریع و کم هزینه با عنوان سیستم پرستاشاپ وجود دارد، که در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی آن بپردازیم.

نوشته های مشابه

پرستاشاپ (Prestashop) چیست؟

پرستاشاپ، در سال ۲۰۰۵ به عنوان یک پروژه دانشجویی در دانشکده فن‌آوری اطلاعات فرانسه آغاز به کار کرد. این نرم‌افزار، برای اولین بار تنها به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در دسترس بود. ۳ ماه پس از راه‌اندازی پروژه،  به ۱۳زبان ترجمه شد.

پرستاشاپ یک سیستم فروشگاه ساز اینترنتی است که به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. این سیستم با برنامه نویسی PHP و دیتابیس MySQL طراحی و برنامه‌نویسی شده است که با نصب آن بر روی هاست می‌توانید فروشگاه خود را در زمانی کوتاه ایجاد کنید.

سیستم فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ چیست؟ چیست

این سیستم هم مشابه سایر سیستم‌ها مانند ووکامرس، به گونه‌ای طراحی شده است که قادر به استفاده از انواع قالب برای فروشگاه هستید و به کمک ماژول‌هایی که دارد می‌توانید امکانات فروشگاه اینترنتی خود را توسعه دهید.

ویژگی ها و معایب پرستاشاپ

همانطور که در تصویر فوق می‌بینید، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وب‌سایت Builtwith فروشگاه ساز پرستاشاپ توانسته است سهم ۰.۴۳ درصدی را از آن خود کند. این سیستم فروشگاه ساز امکان ساخت فروشگاه اینترنتی در زمینه محصولات فیزیکی و دانلودی را به شما خواهد داد که به راحتی می‌توانید اقدام به فروش آنها بکنید.

تفاوت پرستاشاپ با وردپرس

وردپرس نیز همانند پرستاشاپ یک سیستم مدیریت محتوی است. تنفاوت وردپرس و پرستاشاپ در این است که وردپرس سیستم برای ایجاد انواع سایت های خبری، شخصی، اداری و فروشگاهی است، که البته برای ایجاد وردپرس به یک سایت فروشگاهی باید حتما افزونه ووکامرس آن را نصب کنید. پلتفرم ووکامرس کاملا مستقل نیست و بر روی وردپرس نصب می شود.

تفاوت پرستاشاپ با وردپرس

اما پرستاشاپ صرفا یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی و تجاری است که به کسب و کارهای کوچک و بزرگ امکان فروش آنلاین می‌دهد. پرستاشاپ متن باز است و هر تغییری می توانید در کدهای آن ایجاد کنید.

ویژگی های پرستاشاپ چیست

  1. هزینه راه اندازی کاملا رایگان
  2. سازگاری کامل با زبان فارسی
  3. استفاده رایگان و ساده
  4. دسترسی به قالب‌های مختلف
  5. به‌روزرسانی و آپدیت منظم
  6. فارسی سازی شده و راست چین
  7. استفاده از درگاه‌های پرداخت متعدد
  8. مدیریت آسان فروشگاه اینترنتی
  9. افزایش امکانات به کمک پلاگین‌ها
  10. امکانات سئو و بهینه‌سازی مناسب فروشگاه اینترنتی
  11. سفارشی‌سازی آسان
  12. مناسب برای هر نوع محصولی
  13. مهاجرت آسان از دیگر سیستم های مدیریت محتوا به پرستاشاپ
  14. مجهز بودن به سیستم گزارش خطا

معایب پرستاشاپ چیست

  1. برای فروشگاه های کوچک تا متوسط عالی است
  2. به دلیل کم بودن افزونه های پرستاشاپ، هزینه توسعه آن بالاست
  3. پرستاشاپ به دلیل جوان بودن، دارای پشتیبانی ضعیفی است
  4. قالب‌های فارسی زیادی برای پرستاشاپ موجود نیست

چه کسانی می توانند از پرستاشاپ استفاده کنند؟

پرستاشاپ در مجموع برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که امکان تشکیل تیم فنی در مجموعه خود را ندارند بهترین انتخاب است. اما اگر شما دارای یک کسب و کار بزرگ با مخاطب بسیار هستید، بهتر است گزینه های دیگری را امتحان کنید. اگر می‌خواهید با هزینه‌ای معقول و نسبتاً کم  اقدام به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و کسب‌وکار آنلاین کنید، پرستاشاپ انتخاب ایده‌آلی است.

برای راه‌اندازی و استفاده از فروشگاه ساز پرستاشاپ، باید مراحلی را طی کنید و برای هر بخش نیز باید هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت کنید. در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم.

  • خرید دامنه
  • خرید هاست
  • طراحی قالب پرستاشاپ
  • افزودن امکانات مورد نیاز و سفارشی سازی فروشگاه توسط پلاگین‌ها
  • استخدام پشتیبان برای رفع مشکلات فروشگاه
  • استخدام توسعه دهنده برای افزودن امکانات

سخن پایانی

همان طور که بیان شد، پرستاشاپ (PrestaShop) یکی از چندین سیستم فروشگاه ساز در جهان است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی سایت با استفاده از این سیستم، نسبت به طراحی سایت با سایر سیستم‌های فروشگاه ساز طرفدار بیشتری دارد.

شما هم اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید که هم هزینه کمتری داشته باشد و هم نیاز شما را تامین کند، پرستاشاپ گزینه مناسبی است.

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا