سئو

جریمه گوگل یا گوگل پنالتی چیست؟ چرا برخی سایت‌ها توسط گوگل جریمه می‌شوند

جریمه های گوگل بسیار شبیه جریمه های ورزشی است. درست مثل یک بازی فوتبال، وب‌سایت ما در نقش بازیکنان و گوگل در نقش داور است. اگر بازیکنان رفتار غیرحرفه‌ای از خود نشان داده و یا مرتکب اشتباهات شوند و یا هر یک از قوانین بازی را نقض کنند، با جریمه‌های داور رو‌به‌رو می‌شوند.

در اصل، آنها برای مجازات وب سایتهایی ساخته شده اند که کار اشتباهی انجام داده اند. این مجازات ها همیشه به صورت دستی صادر نمی شوند و ممکن است روی وب سایت های ساخته شده توسط کسانی که تصور نمی کردند چه اشتباهی کرده اند ، تأثیر بگذارند ، اما با این وجود می توانند عملکرد سایت را در نتایج جستجو — و حتی فراتر از آن بسیار تحت تأثیر قرار دهند.

مجازات گوگل یعنی دردسر

جریمه گوگل یا گوگل پنالتی به این معنی است که سایت شما دیگر در نتایج جستجو نمایش داده نخواهد شد یا اینکه رتبه شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما به طرز چشمگیری کاهش یافته است. وقتی گوگل سایت شما را جریمه می‌کند ، مخاطبان هدف شما نمی توانند شما را پیدا کنند. و هنگامی که برای مخاطبان هدف خود نامرئی هستید ، میزان بازدید و در نهایت درآمد شما کاهش می یابد.

ممکن است برای هر وب سایتی اتفاق بیفتد. جریمه گوگل می تواند نتیجه تلاش خوب و صادقانه برای بهبود رتبه سایت شما باشد. اما هنگامی که جریمه گوگل دریافت کردید، به راحتی نمی‌توانید رتبه خوب خود را پس بگیرید، و از لطف گوگل برخودار شوید.

جریمه گوگل یا گوگل پنالتی

چرا سایت ها مجازات گوگل می گیرند؟

وظیفه گوگل ارائه مناسب ترین نتایج جستجو است. از نظر گوگل ، هر وب سایتی که بخواهد نتایج جستجو را دستکاری کند به محصول گوگل آسیب می رساند. اگر نتایج ناسازگار برگرداند یا تجربه منفی به کاربران خود بدهد ، گوگل دیگر گوگل نخواهد بود؟

جریمه گوگل یا گوگل پنالتی نتیجه الگوریتمی بسیار تکامل یافته و دائماً در حال تغییر است که گوگل از آن برای خزیدن و بازرسی وب سایت ها استفاده می کند. برخی اقدامات خاص، منجر می شود تا کارمندان گوگل به صورت ویژه سایتی را مجازات کنند و این کار را با ارسال اخطاری برای صاحب سایت انجام می دهند.

اما برخی مجازات های گوگل طی بازه زمانی و بدون اطلاع قبلی اتفاق می افتد و اگر شما خط قرمزهای گوگل را رعایت نکنید، به مرور زمان مشاهده می کنید که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نشان داده نمی شود. این کار برای محافظت از گوگل در برابر وب سایت هایی است که سعی می کنند از آن هوشمندانه استفاده کنند یا نتایج آن را بیشتر دستکاری کنند.

چگونه متوجه شویم که وب‌سایت ما توسط گوگل جریمه شده است؟

گوگل برای اینکه به مخاطبین خود بفهماند در کدام بخش و به چه دلیل جریمه شدند، اقدام به تهیه و ارسال یک گزارش با توضیحات کافی برای وب‌مسترها می‌کند. با فعال سازی ابزار گوگل Search Console می توانید فایل گزارش ارسالی توسط گوگل را در این بخش مشاهده کنید.

در موارد دیگر به ویژه موارد مربوط به نقض حقوق کپی‌رایت، گوگل اقدام به ارسال یک ایمیل اطلاعاتی به آدرس حساب کاربری شما در گوگل وب‌مسترتولز می‌کند. در بعضی موارد نیز گزارشات متعدد به صورت فهرست در این کنسول به نمایش در می‌آیند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً از سیستم‌های گوگل Search Console ، گوگل Analytics و گوگل Webmaster Tools استفاده کنید.

مهم ترین دلایل جریمه شدن توسط گوگل

  1. نمایش نسخه متفاوت یک صفحه وب برای ربات های موتور جستجو (Cloacking)
  2. استفاده از پیوندها یا متن های پنهان در صفحه
  3. ریدایرکت های فریبنده (یعنی وقتی بازدیدکننده بدون کلیک کردن روی چیزی به طور خودکار به صفحه دیگری منتقل می شود)
  4. صفحات بارگذاری شده دارای کلمات کلیدی بی ربط با محتوای سایت شما باشند
  5. مقدار قابل توجهی از محتوای تکراری در سایت شما وجود داشته باشد
  6. وب سایت شما هک شده باشد و گوگل آن را به عنوان اسپم تشخیص دهد.
  7. اگر از روش گنجاندن بیش از حد کلمات کلیدی استفاده کنید (Keyword Stuffing)
  8. استفاده از هاست رایگان و اشتراکی
  9. بک‌لینک‌های غیرطبیعی و بیش از حد
  10. داشتن لینک‌های خراب (Broken Links) و بی‌توجهی به آن‌ها
  11. کاهش سرعت سایت و یا از دسترس خارج شدن آن
  12. وجود ایراد در فایل txt
  13. استفاده از نام دامنه‌های بی‌اعتبار یا با اعتبار ضعیف

چگونه می توانیم مجازات های گوگل را برطرف کنم؟

حذف جریمه گوگل یا گوگل پنالتی همیشه آسان نیست. گوگل به دو صورت سایت ها را جریمه و مجازات می کند: دستی و الگوریتمی. مجازات های دستی توسط یک کارمند گوگل اعمال می شود. این مجازات ها اغلب زمانی اعمال می شوند که وب سایت شما در خلاف شرایط خدمات گوگل عمل می کند.

این تخلفات ممکن است شامل آلودگی به ویروس ، پنهان کردن ، هدایت مجدد یا خرید لینک باشد. هنگامی که جریمه دستی دریافت می کنید ، باید قبل از اینکه کسی دوباره بتواند شما را پیدا کند، از گوگل درخواست تجدید نظر در وب سایت خود – یعنی قرار دادن مجدد آن در نتایج موتور جستجو – کنید.

از طرف دیگر ، مجازات الگوریتمی به طور خودکار و بدون دخالت دستی گوگل اتفاق می افتد. اینها اغلب نتیجه یک تغییر الگوریتم است که برای رتبه بندی وب سایتهای دارای ارزش بالاتر از وب سایتهایی با محتوای ضعیف یا مرتبط تر طراحی شده است. مجازات‌های الگوریتمی ، مانند Panda ، Penguin و Hummingbird ، ممکن است بر وب سایت هایی که محتوای ضعیف یا تکراری ، پر شده با کلید واژه ، زمان بارگیری آهسته یا فقدان پیوندهای ورودی دارند ، تأثیر بگذارد. با این نوع مجازات ، شما همچنان در رتبه بندی گوگل حضور خواهید داشت، اما احتمالا در رتبه های بسیار پایینی خواهید بود.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

گوگل دیگر یک موتور جستجوی ساده نیست. گوگل حکمران دنیای وب است و لازمه‌ی کسب موفقیت در این صنعت، همگام شدن و پیروی از دستورات و قوانین این موتور جستجو است. شاید اینطور به نظر برسد که گوگل حساسیت‌های بیش از حدی نشان داده و سخت‌گیری‌های بی‌موردی دارد. اما واقعیت این است که هدف این موتور جستجو تبدیل دنیای مجازی اینترنت به مکانی واقعی و غیرقابل سوء استفاده است.

گوگل خود را مسئول این می‌داند تا کاربران مختلف از سراسر دنیا به کمک آن، تجربه بی‌نظیری از وب‌گردی و فعالیت‌های تجاری داشته باشند. با این تفاسیر باید گفت چه بخواهیم چه نخواهیم، این خود ما هستیم که با پیروی کردن یا سرپیچی از قوانین گوگل، آینده کاری وب‌سایت و کسب‌وکار اینترنتی‌مان را رقم می‌زنیم

 

 

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا