وردپرس

نصب وردپرس در دایرکت ادمین

در این مقاله آموزشی قصد دارم تا شما را با نحوه نصب وردپرس روی دایرکت ادمین آشنا کنم تا با استفاده از این آموزش به صورت تصویری و گام به گام اقدام به نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین کنید. همانطور که میدانید وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز می‌باشد که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی و طراحی انواع وبسایت‌های خدماتی، شرکتی، خبری، شخصی، فروشگاهی و … خواهید بود

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را خدمت شما میگوئیم و حتماً شما نیز تاکنون نام این پنل را شنیده‌اید. درواقع پس از نصب وردپرس شما برای میزبانی وب خود به یک‌ هاست و سرور نیاز دارید. شما می‌توانید در سایت خود از دو کنترل پنل سی پنل و یا دایرکت ادمین استفاده کنید. در این مقاله به بررسی کنترل پنل دایرکت ادمین می‌پردازیم. نصب وردپرس روی دایرکت ادمین بسیار ساده است. اگر شما تا پایان این مقاله را مطالعه کنید؛ می‌توانید به‌راحتی از تمامی مراحل آن عبور کرده و این کار را انجام دهید.

این نکته را در نظر داشته باشید که شما امکان این را دارید که قبل از خرید این پنل دمو آن را دیده و سپس این پنل را خریداری کنید.

در این مقاله به آموزش نصب وردپرس روی directadmin که یکی از کنترل پنل‌های محبوب و پرکاربرد است می‌پردازیم تا مقوله نصب وردپرس به طور کامل بر روی کنترل پنل‌ها پوشش داده شده باشد. با فرض اینکه قبلا مرحله خرید هاست را انجام داده‌اید به سراغ ادامه آموزش می‌رویم.

مراحل نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

برای شروع طبق آموزش‌های قبلی نصب وردپرس ابتدا آخرین ورژن wordpress را دانلود کرده و با اطلاعات هاست دایرکت ادمین خود که از میزبان سایتتان دریافت کردید به محیط کاربری آن لاگین نمایید. البته در مقاله قبلی به آموزش ورود به دایرکت ادمین به طور کامل پرداختیم ولی یک‌بار سریع در همین‌جا نحوه ورود به دایرکت ادمین رو براتون میگم تا بتوانید سریع‌تر مراحل نصب وردپرس روی دایرکت ادمین رو پیگیری نمایید.

برای ورود ابتدا آدرس وب‌سایت خود را در مرورگر وارد کنید ولی دکمه Enter را نزنید، سپس در انتهای آدرس دامنه باید پورت دایرکت ادمین را به شکل زیر وارد کنید تا وارد بخش لاگین دایرکت ادمین بشوید.

http://www.site.com:2222

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

حالا در این مرحله باید با ورود اطلاعات هاست دایرکت ادمین که از میزبان وب خود دریافت کردید وارد آن شوید. اگر این اطلاعات را ندارید و یا آن را فراموش کرده اید از سرویس‌دهنده خود درخواست کنید تا این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

همان‌طور که در عکس زیر هم مشاهده می‌کنید بعد از لاگین به دایرکت ادمین با محیطی همانند عکس زیر مواجه خواهید شد. حال به بخش مدیریت فایل یا File Manager رفته تا در این بخش به روت هاست خود دسترسی داشته تا بتواند اقدام به نصب وردپرس روی دایرکت ادمین نمایید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

حال در انتهای صفحه، بخشی به نام upload files to current directory وجود دارد که به شما اجازه آپلود فایل مربوط به وردپرس را می‌دهد

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

بعد از رفتن به این بخش فایل فشرده وردپرس که ابتدا بر روی سیستم خود دانلود کردید را انتخاب کرده و بر روی دکمه upload files کلیک کنید تا فایل نصبی وردپرس بر روی سرور آپلود شود.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

اگر مراحل آپلود وردپرس با موفقیت انجام شود با پیغام upload successful مواجه خواهید شد. مدت زمان آپلود بسته به سرعت اینترنت شما از ۱ دقیقه تا ۱۵ دقیقه ممکن است متغییر باشد.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

حال باید به مسیری که وردپرس خودتان را در آنجا آپلود کردید رفته و روی دکمه‌ی Extract کلیک کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

فایل‌های اصلی وردپرس در دایرکتوری wordpress قرار گرفته، حال می‌توانید وارد این دایرکتوری شده و تمامی محتویات آن را به یک شاخه بالاتر و یا هر مسیری که در نظر دارید نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را در آنجا انجام بدید ببرید.

برای این کار بر روی عبارت select در سمت راست بالای صفحه کلیک کرده تا تمامی فایل‌ها به حالت انتخاب درآیند.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

سپس در پایین صفحه بر روی دکمه Add to Clipboard کلیک کنید تا فایل‌ها انتخاب شده و سپس در هر مسیری که تمایل دارید رفته و سپس روی دکمه Move Clipboard Files here کلیک نمایید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

آغاز مرحله نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

در این مرحله تازه می‌رسیم به بخش مهم نصب وردپرس در دایرکت ادمین یعنی اتصال به پایگاه داده، خوب برای شروع ابتدا در مسیری که فایل‌های وردپرس خودتان را آپلود کردید از طریق مرورگر به آن بخش بروید.

من می خوام نصب وردپرس رو در جایی غیر از مسیر روت هاست دایرکت ادمین خودم انجام بدم پس مسیر رو در مرورگر وارد می‌کنم. اگر با صفحه‌ای مانند عکس زیر روبرو شدید یعنی مسیر رو درست وارد کردید ولی به هر دلیل اروری مانند not found برخورد کردید قطعاً مسیر رو اشتباه وارد کردید و باید آن را تصحیح کنید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

خوب حالا به مسیر Home کنترل پنل خود رفته و به منظور ساخت پایگاه داده بر روی MySQL Management را کلیک کنید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

سپس بر روی Create new Database کلیک کنید تا یک دیتابیس و یک یوزر برای ارتباط با وردپرس ایجاد کنید. سپس در قسمت Database Name نام پایگاه داده موردنظر خود را وارد کنید. در بخش Database Username باید یک یوزر برای ارتباط با این پایگاه داده تعریف کرده و در فیلدهای password یک پسورد قدرتمند برای آن انتخاب نمایید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

بعد از ساخت پایگاه داده با اطلاعات وارد شده بر روی دکمه‌ی Create کلیک نمایید.

مرحله پایانی نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

حالا دوباره مسیر نصب وردپرس را در مرورگر خود وارد کرده و بر روی دکمه “بزن بریم!” کلیک کنید.

در صفحه بعدی شما باید اطلاعاتی که در مرحله ساخت پایگاه داده وارد کردید و حتماً ذخیره هم کرده بودید! را در این بخش وارد کنید تا برقراری ارتباط با دیتابیس انجام بشه. توجه کنید که فقط ۳ فیلد اول را پر کنید و به موارد بعدی دست نزنید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

خوب اگر این مرحله رو درست انجام داده باشید تقریباً ۹۰ درصد مراحل نصب وردپرس روی دایرکت ادمین رو انجام دادید حالا باید با صفحه‌ای مانند عکس زیر روبرو شده باشید در غیر این صورت به دنبال مشکل در ورود اطلاعات پایگاه داده خود باشید چون به احتمالاً ۱۰۰ درصد این موارد رو اشتباه وارد کردید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

بر روی دکمه “اجری نصب” کلیک کنید.

مراحل نصب انجام شده حالا باید اطلاعات ورود مدیر به پنل وردپرس را وارد نمایید. بعد از واردکردن نام سایت، یوزر، پسورد و ایمیل خود بر روی دکمه‌ی  “راه اندازی وردپرس” کلیک نمایید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

برای ورود به بخش مدیریت وردپرس هم کافیه تا بر روی دکمه ورود کلیک کنید تا با صفحه دریافت اطلاعات مدیریت که در مرحله قبل آن‌ها را وارد کردید مواجه بشید. اطلاعات را وارد کرده و بر روی دکمه ورود دوباره کلیک نمایید تا وارد قسمت پیشخوان وردپرس شوید.

خوب تبریک میگیم خدمتتون عملیات نصب وردپرس روی دایرکت ادمین انجام شد و شما از این لحظه به بعد یک وب مستر به حساب میایید و یک سایت قدرتمند با وردپرس برای خودتان راه‌اندازی کردید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا